סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

דיבורים בעלמא

אנחנו דור של אנשים אגוצנטרים. כל אחד חושב שהוא המרכז. גם אני.
לפני 13 שנים. 8 במאי 2011 בשעה 18:43

למרות הכינוי שלי (גיבור יווני), היום הייתי חייל מצרי. הגעתי לגני התערוכה, ראיתי את כל שאר החיילים, היה נחמד, כמה מהחיילים האחרים הם טיפוסים ממש מוזרים, כמה די נורמטיבים, וכולם נחמדים מאוד!

בשלב כלשהו, התחילו להתאים לנו תפקידים כחיילים, לא קיבלתי תפקיד שמאוד רציתי (נשיאת הכסא של המלך), אך לא נורא. לאחר מכן, התאמנו על החייתיות שיש בנו כחיילים מצרים, על כל מגוון תגובות שלנו למצבים בהם נמצא את עצמינו כחיילים מצרים.

בעוד חודש אעשה זאת מול קהל בהעלאה של האופרה אאידה. :)

לפני 13 שנים. 7 במאי 2011 בשעה 19:02

אז אתמול היה פיקניקינקי. ואני הגעתי למפגש קהילתי לראשונה.
אז איך היה? היה תענוג!
ועכשיו אפרט מעט. הגעתי עם יקירתי, ליקוויד בלו, נפגשתי עם הרבה חברים, את חלקם הכרתי, את חלקם הכרתי בניק, ואת חלקם כלל לא. דיברתי עם אנשים, הכרתי אותם היכרות מעט מעמיקה יותר, היה נחמד להתרועע כך. היה גם אחלה כיבוד! ממתק שלך בהחלט שיחקה אותה. שיחקתי קצת גם עם מקל הטווירלינג של ליקוויד בלו! מסתבר, לפי ליקוויד, שאני כשרון מולד בזה. 😄
וכך המשיך לו הערב, על מי מנוחות, עד שמצאתי את עצמי מוקף בשלוש נשים יפות, מביט אל המרום ואוכל ענבים מידיה הענוגות של אחת מאותן נשים. כלום אפשר לבקש יותר מזה?

אני בטוח שזה שונה באופן קיצוני מהמסיבות של הקהילה, אותן אבחון מתישהו מקרוב גם כן. אין לי ספק שאירוע כמו זה הוא הרבה יותר רגוע. 😄

שבוע טוב לכולם!

לפני 13 שנים. 6 במאי 2011 בשעה 18:54

אז היום אלך למפגש הקהילתי הראשון שלי, הלא הוא הפיקניקינקי. 😄
אני גם ככה כבר מרגיש אתכם כמו בבית, אז ספק אם יהיה הבדל!
רשמים מחר.
נפגש שם!

לפני 13 שנים. 3 במאי 2011 בשעה 13:41

היום חוויתי שיברון לב. מדבר שנראה לי כה פעוט.
דיברתי היום עם אבא שלי, עלה נושא שם המשפחה שלנו. תמיד ידעתי שמשמעותו של שם המשפחה היא 'זר.'
מסתבר, שלפני מספר דורות, אחד מאבותי הגיע לעיראק ממקום לא ידוע (בריטניה, ספרד, איטליה, פשוט לא ידוע), לכן דבק בו השם 'זר.'

אז אוקי, מסתבר שהעדה שלי שונה משחשבתי. אך לא זה מה שגרם לליבי להישבר. אלא מה שבא אחר כך.

אף פעם לא הכרתי את סבי וסבתי, ככה חייתי תמיד. אבל היום אבא שלי סיפר לי עליהם. מסתבר ששניהם היו אנשים משכילים מאוד לתקופתם, אנשים משכמם ומעלה. סבא שלי, את זה כבר ידעתי, היה מנגן על פסנתר ואהב את בטהובן. ובנוסף, היה מדבר ערבית ספרותית רהוטה ושוטפת! סבתא שלי, מסתבר, הייתה מורה לאנגלית ומתמטיקה (נסו לחשוב, אישה שהיא מורה בעיראק של שנות ה40!).

הדבר שבאמת עשה לי את זה, היה כשהוא סיפר לי שסבתא שלי הייתה כותבת שירה חובבנית. אבי סיפר לי, שסבי סיפר לו שהשירה הזו הייתה מרגשת מאוד, הוא לא יכל להביא למילים את התחושה שהיא הפיכה בסבי. הייתה בי תחושה שאני כמה לקרוא מהשירה שלה. ועכשיו אני חייב למצוא אותה, וזה בטח אומר ליצור קשר עם כמה קרובים שהשד יודע איך אנחנו קשורים, אבל אני אעשה את זה.

אז למה נשבר ליבי? כי הפסדתי משפחה. שניהם מתו טרם זמני, את שניהם לא הכרתי. ולו הכרתי, כמה הייתי אוהב אותם, אני בטוח! הייתה לי סבתא שהייתה קוראת לי "בדאלק" ומכינה לי קובה, שהייתה עוזרת לי ביסודי, כשאני מתחיל ללמוד אנגלית, וסבא, סבא שדואג לי שאלמד, שהיה עוזר לי לפתח שמיעה מוזיקלית. אבל הפסדתי את כל זה. 😄


http://www.youtube.com/watch?v=NSqus2TlcsY

לפני 13 שנים. 22 באפריל 2011 בשעה 12:47

גדלתי בשנה.

שלשום היה יום הולדת, היה נחמד בסך הכל, כמה דברים פה ושם שהפריעו לי באותו יום, אבל אם מביטים בתמונה הגדולה יותר, היה אחלה יום הולדת.
יש סיכוי שגם היום אעשה משהו קטן, אולי פאב או משהו בסגנון, או טיול לטבע, נראה.
:)

לפני 13 שנים. 19 באפריל 2011 בשעה 15:26

אני סקרן לדעת אם עשיתי בחירה נכונה או לא.

אתמול היה ערב חג, כולם עשו סדר, כצפוי. אני הזמנתי אליי הביתה חברים, ראינו סרט ואכלנו חטיפים, היה ערב נחמד. חשבתי שזה ממש נחמד שבערב חג היותי מפלט לכל החברים שלא היה להם איפה לעשות את החג. "מועדון הלבבות השבורים," קראנו למפגש. 😄
היום גיליתי שחברה של אבא שלי הכינה ארוחה לחג, למעשה, במיוחד בשבילי. הרי רק היא ואבא שלי עשו את החג, והיא הכינה את הארוחה רק בגלל שהיא ידעה שאין לי איפה להיות. עכשיו נכנסת הדילמה המוסרית שלי. אני יודע שהיה מאוד קשה לחברה של אבא שלי להכין הכל, ואני תוהה, אולי הייתי צריך להיות שם בחג. מצד שני, אם הייתי הולך לשם לחג, כל החברים שלי היו משתעממים בבית, לבד.

דעתכם?

לפני 13 שנים. 17 באפריל 2011 בשעה 14:14

נרשמתי אתמול לתואר, הנדסת מחשבים באוני' בן גוריון.
היה תהליך מעניין, בסוף התהליך מבקשים כ-450 שקלים. וזה השלב בו אני אומר לעצמי "יש לי בכלל סיכוי להתקבל?" עניתי לעצמי במעשה. נרשמתי.

עכשיו מתחיל כל התהליך. הם לוקחים את ציוני הבגרויות שלי, ציון הפסיכומטרי שלי ישלח אליהם מיד... אני מתאר לי שבעוד כשלושה שבועות תהיה לי תשובה ראשונית על השאלה "האם אתחיל את הלימודים שלי בשנה הקרובה?"

אחלו לי הצלחה. :)

לפני 13 שנים. 10 באפריל 2011 בשעה 10:36

היום קיבלתי ציונים בבגרות במתמטיקה. את הבגרות עשיתי בחורף שעבר, ומה אגיד לכם? יצאתי מהמבחן עם תחושה שאקבל 70 בערך. כך הרגשתי. זה לא שאני טיפש, חלילה, פשוט למדתי הכל לבד, בלי מורה, בלי חבר, בלי כלום, רק אני והספרים בבית. כששאלו אותי איך היה, עניתי "אולי אני אקבל 80, 85 גג." אך ידעתי שכנראה אקבל פחות.

כל יום-יומיים בשלושים הימים האחרונים, נכנסתי לאתר האינטרנט של משרד החינוך בשביל לבדוק אם פורסמו הציונים. ובכל יום התאכזבתי. היום נהגתי כתמול שלשום ונכנסתי לבדוק, אך הפעם, בירכה אותי הודעה שונה מהרגיל באתר! "אנו שמחים להציג את ציוני בחינות הבגרות מועד חורף תשע"א (2011) לצפיית תלמידי בתי-ספר, נבחני המשנה הבוגרים והנבחנים האקסטרנים." כך הם אומרים.

לבי החל להחיש דפיקותיו, אני מכניס את קוד המשתמש, נשימתי הולכת ונהיית עמוקה מרגע לרגע, אני רושם את תעודת הזהות שלי... אני עוצר רגע לחשוב, "גם ככה קיבלתי ציון גרוע לבטח, אין סיבה ללחץ הזה, אני אכנס, אראה 70, ואחשוב איך להסתדר מכאן." ברגע הזה כל מערכות הגוף הסו, ועלי שרר רוגע מבורך. הכנסתי את הסיסמא, ונכנסתי לצפות בציון. 89 הוא הציון הסופי שקיבלתי. 89, ציון שמספיק לי להנדסת חשמל או מחשבים, מה שאבחר. 89, מספר חמוד כזה!

אני יודע מה אתם בטח חושבים, "89? זה בכלל לא הרבה, מה יש לו לשמוח?" אך אינני מסכים. 89 מספיק לי למה שאני חפץ ללמוד, 89 זה הרבה מעבר שציפיתי, ו-89 זה ציון מעולה למי שלמד לבגרות לגמרי לבד.

ואני? אני מאושר. התחלתי לצרוח, לרוץ, לדלג, לרקוד, לשיר ולצרוח שוב, צרחתי וצרחתי עד שקולי נהיה צרוד. לא רק בגלל הציון בבגרות במתמטיקה, אלא כי סיימתי את הבגרויות! זו הייתה הבגרות האחרונה שנותר לי לעשות. את כולן עשיתי אחרי התיכון, בזמן עבודה, לכולן נלווה כאב של הנפש, בגלל הזיכרון של מה שהביא אותי למצב הזה.

עכשיו אני באמת יודע. אני אתגבר על כל מכשול, אעבוד עם כל אתגר, אנצח כל יריב.

לפני 13 שנים. 9 באפריל 2011 בשעה 1:05

לפעמים אני אומר "אני איתך," אך אין זו האמת, ועל כך אני מתנצל. אם לדבר בכנות, אני בעולם אחר. עולם שכולו מתנהל על מי מנוחות, בו לכולם יש אורך רוח וכבוד לחלקם מהקודים העתיקים של האבירות. עולם שבו תגמול ניתן על שלווה נפשית ואיסטניס של הנפש במקום על וולגריות, עולם שיעריך את החכמה והידע במקום את חוסר התוכן, עולם שבו בידי כולם היכולת להרגיש בעלי כבוד, על חשבונו של אף לא איש אחד.

עוד אחזה בעולם הזה מקרוב, במציאות. עד אז, דמיוני ימשיך לנדוד. אני מתנצל אם תשומת ליבי לוקה בחסר.

לפני 13 שנים. 6 באפריל 2011 בשעה 18:36

היום הייתה לי סימולציה בבחינה פסיכומטרית. כמעט שלוש שעות וחצי של עינוי. אחרי כל סימולציה אני מוצא את עצמי תשוש, תפוס, וישנוני.

עכשיו צריך למצוא דרך להירגע קצת. כנראה מוזיקה.