סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 13 שנים. 14 באוגוסט 2010 בשעה 7:19

בשנת 2002 יצא לאקרנים הסרט "השעות". משפט אחד בו זעזע את נשמתי באמת שבו "You Cannot Find Peace By Avoiding Life".
המשפט הזה הודפס על ידי ותלה על צג המחשב שלי כתזכורת.

הייתי שקועה עמוק בתוך זוגיות רעה שנמשכה 10 שנים כששמעתי את המשפט לראשונה ונלחמתי על מימושו, רק שלא תמיד ידעתי לענות על השאלה - על מה אני נלחמת, על החיים או על השלווה?

למדתי עד כמה השניים כרוכים זה בזו, אבל שנים של ביטול עצמי בשם האהבה... יצרו משפט תלוי על צג וכמיהה בלתי נסבלת להגיע למימושו.

המשפט הזה אילץ אותי שוב ושוב לבחון את חיי ולהתמודד עם הביטול והשקרים שהיו בהם. באהבה אמיתית אנחנו רוצים שהצד השני יהיה מאושר ומסופק, אנחנו לא מספקים את האושר שלנו, תוך רמיסתו ורמיסת צרכיו.

יצאתי מחמש עשרה שנים של קשרים רעים, מפוחדת מספיק כדי לא לרצות עוד אהבה או זוגיות. כל מה שרציתי היה לחיות אותי, את צרכיי, את חלומותיי... התעקשתי לשכוח עד כמה אני זקוקה לזוגיות שתעניק לי את מה שאני מוכנה להעניק. פשוט, לא כבר האמנתי שיש דבר כזה.

ואז באה אשתי ונלחמה על האהבה שלי, ואילצה אותי להתמודד עם ההזדקקות שלי כלפיה ועם הרעב לכל מה שהיא ייצגה. כשהיא דיברה על זוגיות שוויונית - גיחכתי... כשהיא הבטיחה חיים משותפים - אני ראיתי ביטול ומחיקה עצמית... כשהיא טענה שהיא אוהבת אותי - לא הבנתי מה נשאר לאהוב בשברים שהייתי...

אבל כמה שהיא נלחמה עליי... ובסופו של דבר, החלומות, התקוות, האמונה... כל אלה צפו ועלו מחשכת הפחדים בה הם טבעו לפני כל כך הרבה שנים ופתאום פרחתי.

עשרים ושבע שנים שאני חיה עם נשים, אבל כל חיי היו קשרים שכללו שחזורים, ביטול עצמי ומחיקת הצרכים שהיו לי, עד לרגע שבו הפסקתי להאמין שאזכה להיות נאהבת באמת ופשוט ויתרתי. לפני שנה נפגשנו ולפני שמונה חודשים הפכנו לבנות זוג, ומעולם לא נאהבתי ומעולם לא מימשתי את המשפט של וולף בסרט השעות, יותר מאשר בשנה זו.

פתאום, המשפט הזה כבר לא רלוונטי לי. מצאתי שלווה שאין גדולה ממנה בזכות החיים המלאים שאני חיה לצדה של אהובתי. פתאום אתמול בלילה, הכה בי משפט חדש, מקורי שלי... You can trust me and so can I.

שמונה חודשים אחרי שהתחלנו ביצירת הזוגיות שלנו, זה המשפט החשוב ביותר פתאום. היום, כשהחיים מלאים כל כך בטוב, חשוב לי שאהובתי תדע שאהפוך עולמות כדי לשמור על מה שיש לנו. חשוב לי שהיא תבטח בי ולא פחות חשוב... שאני אבטח בי.

כי ההבטחה הזו היא האש שאני מציתה מתחת לישבני ולרגליי. ההבטחה הזו אומרת לנו, שאעשה הכול כדי להמשיך להרוויח כסף בסכומים משמעותיים למרות שאני כבר לא שכירה ולמרות שזה אומר לשווק את עצמי בכל הכוח כדי למצוא כל יום מחדש עבודה. ההבטחה הזו אומרת, שלראשונה בחיי אני מחויבת לשמור על בריאותי - כי יש בשביל מה להילחם על אריכות ימים. ההבטחה הזו מחייבת אותי לפעול כל יום וכל שעה, כדי לעשות את המיטב שאני יכולה לעשות בכל תחום.

ההבטחה הזו מעניקה לי את הזכות אפילו להיכשל לפעמים - כי כשאני עושה כמיטב יכולתי, חוסר ההצלחה אינה מעיקה כמו חוסר הצלחה שבאה מאוזלת יד.

המשפט הזה הוא חומר הבעירה החדש שלי, כי שום דבר בעולם לא חשוב לי יותר מהאמון שאשתי נותנת בי. היא גורמת לי מחדש להאמין בעצמי. היא גורמת לי לרצות. היא גורמת לי לעשות.

תמיד כתבתי, שהאהבה היא כשאושרו של האחר חיוני לאושרך. שכחתי להוסיף שזה חייב להיות הדדי. בפעם הראשונה אני חיה את ההדדיות המופלאה הזו שנקראת אהבה בריאה, מחזקת ומלאת חיים וסיפוק.

אני מכירה היטב את כל המקומות בהם צפים הפחדים שלי. אני מכירה את המבחנים שאני מעבירה. אני מכירה ואני לא זקוקה להם עוד. מצאתי את מה שחיפשתי. עכשיו, המבחן המוחלט בו אני מעמידה את עצמי הוא השמירה על מה שבנינו כאן, וזה מבחן שלעולם לא אניח לעצמי להיכשל בו.

את יכולה לבטוח בי אשתי, וגם אני.

Simone DeBra​(מתחלפת){השליטה} - My love of my life, you have written many words that have touched me deeply, some were full of desperation, some full of desire, some full of joy. These are, however, perhaps the most significant for they symbolize an entire new way of living for us. They are beautiful words and so are you.
לפני 13 שנים
השולט אור​(שולט) - אשתי, את עושה אותי חזקה באהבה שלך.
לפני 13 שנים
Arya​(אחרת) - אור, איזה כיף לקרוא אתכן :)
שיהיה רק אושר וטוב!!
לפני 13 שנים
השולט אור​(שולט) - ים תודות :))
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י