סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 17 שנים. 5 באפריל 2007 בשעה 12:36

מדהים במוזיאון ישראל. צעדתי שם שעתיים והלב רחב מאושר.
כל כך הרבה עוצמה יש בציורים שבתערוכה הסוריאליסטית. אבל היו אמנים שריגשו אותי יותר מהשאר, ושניים מהם לא קשורים לז'אנר הסוריאליסטי אלא דווקא לריאליסטי.

האחד, הצלם הישראלי עדי נס.
נס, לא מצלם מציאות אלא מביים את מצולמיו. בכך הוא יוצר מניפולציות רגשיות אצל הקהל ומעביר את האמירה החברתית הבוטה שלו, כנגד החברה הישראלית. מתוך הסדרה העכשווית שלו, ניתן לראות במוזיאון ישראל שלושה צילומים:
אברהם ויצחק


נוח (המתגולל שיכור לאחר המבול)


ורות ונעמי מלקטות


הציור שריגש אותי יותר מכל אלפי הציורים שראיתי שם, היה ציורו של רמברנדט "הקדוש פטרוס בכלא". זו יצירה מדהימה. מעולם לא ראיתי ציור שהצייר הקפיד בו כל כך על הפרטים. זה לא ציור גדול אני מעריכה שגובהו כחצי מטר, אבל כל וריד וקמט על פניו וידיו של הקדוש נמצאים שם. הציור הזה כל כך חי, שרציתי לשלוח יד, ללטף את הקמטים ולחוש את הוורידים מתחת לאצבעותיי.

זה הציור. אני מצטערת שהתמונה היחידה שמצאתי קטנה כל כך ולא מספיקה כדי לשקף את יופייה של היצירה. אבל אנשים, תרימו ת'תחת וסעו לירושלים. בפסח יש כניסה חינם למוזיאונים (ואם לא בפסח אז ממש שווה לשלם), והתמונה הזו ניצבת בקומה 4- שבמוזיאון. צריך לעבור את כולו כדי להביע אליה, אבל הצעידה עד אליה מדהימה.



בנוסף היה שם ציור של אהוב לבי - ג'קסון פולוק. רק בשבילו היה שווה לנסוע לשם.

פינקי לשלטון​(מתחלפת) - וואו וואו ושוב וואו. צילומים מדהימים!!
אני קצת לא אוהבת צילומים מבויימים מבחינת קונספט.
זה קצת מפספס את הרעיון- עצירה על משהו ותעוד של רגע מסויים מכל הסרט שעובר מולנו בזמן החיים.
למרות זאת נתת פירוש משכנע ... דיי קיבלתי :/

לגבי הקדוש.. ההבדל הוא תמיד בפרטים הקטנים :)

יפה
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - אני מסכימה איתך.
מצד אחד הצילומים מרגשים ובעלי אמירה עצומה, ומהצד השני כצופה את מרגישה קצת שעושים לך מניפולציה. אבל האמנות כאמנות עושה מניפולציות רגשיות מהיום בו התחילה להתקיים. ציורי המערות הראשונים היו שם כדי לרגש את הקהל. ועדי נס הכי מתקרב להגדרת ה"צייר" בעיניי כצלם. הוא בעצם עושה את מה שצייר עושה, רק באמצעי אחר. והמסר שלו עז מאוד.
לפני 17 שנים
שפחריפה - ביקרתי במוזיאון לפני מספר חודשים והציור הזה של רמברנדט אכן עוצר נשימה. עמדתי מולו נפעמת כפי שאת מתארת, וחשבתי לעצמי איך איך איך- שום צילום לא יכול להעביר את מה שהציורים של הצייר הענק הזה מעבירים ובמיוחד האופן בו הוא מצליח לצייר אור.
לא יאומן.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - בדיוק יקירה. אז את יודעת בדיוק על מה אני מדברת :)
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - ואת יודעת מה עוד מדהים?
אני זוכרת את עצמי כילדה יושבת על האינציקלופדיה לאומנות ובולעת את הציורים שלו בהערצה. ראיתי בו מאז ומעולם את אחד הציירים הגדולים ביותר שהיו. אבל שמעתי לפני כמה חודשים הרצאה, ואמרו בה שרמברנדט לא באמת נחשב בתקופתו לצייר כל כך גדול. שההולנדים פשוט רצו שגם להם יהיה צייר שיחשב לאחד מהגדולים של תקופתו, והם בחרו בו למרות שהוא לא היה הטוב ביותר. לכי תביני הולנדים. אם זה לא מספיק טוב אז מה כן? :))
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י