סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 17 שנים. 25 באפריל 2007 בשעה 16:21

סוכריות מהשמיים הוא ספר כייפי. כתב אותו גיל חובב והוא מביא בהמון הומור תמונות מילדותו של גיל, שמצהיר על עצמו שהיה ננס מפוחד וממושמע, שעשה את כל מה שאחיו הגדול אמר לו לעשות כל זמן שמומה (הסבתא) לא תפסה אותו בעשייה.

הספר מורכב מסיפורים קצרים שבסוף כל אחד מהם מתכון פשוט להכנת המאכלים שגיל זוכר מילדותו.

הספר הזה זורם וגורם לעשרות חיוכים ופרצי צחוק. אפשר לשמוע בו את קולה של מומה - הסבתא התימנייה שיורדת על האשכנזים ושגילי הוא מחמל נפשה. כל יום היא מאיימת עליו שלא יעז להיפצע בחוץ כי היא ישר הורגת את עצמה, ושלא יעז לטבוע בים כי היא ישר הורגת אותו ומתה... בקיצור, גיל חובב הוא ילד שסבתו מעריצה ושהבנים בשכונה נמנעים ממנו.

הוא מתאר כבר בפרק הראשון איך כשעושים כוחות, ראשי הקבוצות מנסים לשכנע זה את זה ביכולותיו כשחקן, הם אפילו מציעים שוחד זה לזה והעיקר שלא ייפול לקבוצה שלהם. כדי להימלט מזעמה של הסבתא הם החליטו להפוך אותו לשופט במשחקי הכדורגל השכונתיים ומאותו הרגע הוא היה מתרוצץ ושורק במשרוקים שריקות שאיש לא התייחס אליהן.

בנוסף תוכלו ללמוד בספר הזה:
למה אסור להיכנס לבית קולנוע בטבריה בלי מטרייה?
היש אמת בשמועה שיותר קל לראות עין של נמלה מאשר שקל מתימני?
על מי כתבה לאה גולדברג את השיר `פזמון ליקינתון`?
איזוהי הדרך הבטוחה ביותר להבריח כדורים של אקדח פרבלום?
מהו סודו השמור ביותר של אליעזר בן יהודה, שלא נחשף שישים שנה?
במה עסקו חיילי קיסר גרמניה מיד כשכבשו יעדים במלחמת העולם הראשונה?
האם גולדה מאיר אהבה ג`וקים?
ואיך בודקים את הארוס של בתך הוא, חס ושלום, כמו מרסל פרוסט?

בקיצור, ספר מצחיק ואינטיליגנטי, שמביא את ניחוחות המטבח התימני.

"סוכריות מהשמיים", מאת: גיל חובב, הוצאת מודן, 207 עמודים.


Succubus​(אחרת) - מה שצריך לזכור, קודם כל, זה שיש ספר קודם - "מטבח משפחתי" - שהוא מוצלח יותר. אותה משפחה בדיוק, מצחיק ומקסים עד דמעות.
יש לך כמה שיבושים שם (מומה, או בשמה האמיתי לאה אבושדיד-בן-אב"י, לא הייתה תימנייה אלא מרוקאית - הסבתא התימנייה היא מהצד השני של המשפחה; המטבח שהוא מביא הוא פיוז'ני בעליל - כמו המשפחה, שהייתה בה תערובת של מרוקו, תימן ורוסיה - עם דגש על המטבח של ארצות המגרב או משהו אבל עם רמיזות כבדות למקומות אחרים; כאלה דברים), אבל אני לא מאשימה אותך - צריך לקרוא את הספרים של חובב בהתמכרות כמוני (עד כדי למידה בעל פה של פרטים) כדי להתמצא בכל הברדק.
אם לא קראת קודם את "מטבח משפחתי", תקראי. את תהני ממנו מאד.
ואם את משיגה את הספר הראשון שלו, "קיטש" - אוקיי, הוא לא מצחיק בכלל, להפך, הוא מכאיב וטרגי ומספר בפורמט של רומן מפתח (פחות או יותר) על התקופה שאמא שלו גססה מסרטן, אבל הוא יפהפה.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - האמת היא שמעולם לא קראתי אותו בעבר, ותודה על התיקונים יקירה. בהחלט יכול להיות שהתבלבלתי במקורותיה של מומה :)

וכשאת ממליצה אני קוראת :)
אשיג את שני הספרים האמורים.
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י