סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 16 שנים. 11 ביולי 2007 בשעה 20:02

דיברתי כרגע עם אבא שלי בטלפון.
הוא אמר לי שהוא כועס על אחותו שבחרה לחזור לצרפת לכמה חודשים, במקום להישאר בישראל ולטפל באמא שלהם (בשנים האחרונות היא מחלקת את זמנה בין ישראל והטיפול באם לבין צרפת).
שאלתי אותו למה הוא כועס עליה.
הוא אמר שהיא בוחרת לא לקחת עליה אחריות בזה שהיא עוזבת לחצי שנה.
אמרתי לו שאם הוא מרגיש כך, הוא צריך לבוא לישראל ולטפל בעצמו באמא שלו.
הוא אמר שהוא לא יכול כי יש לו משפחה.
אמרתי לו שגם לאחותו יש את הסיבות שלה ושנורא קל להעביר ביקורת עליה, כשהוא לא עושה כלום חוץ מלבקר.
הוא אמר שהוא לא יכול.
אמרתי לו שהוא בוחר את הבחירות שלו ושהגיע הזמן שהוא יכבד בחירות של אחרים.
הוא אמר שאין לו בחירה.
אמרתי לו שהוא בוחר שלא לבחור באופציה שפחות נוחה לו, ושזו בחירה כמו כל בחירה אחרת.

משם הוא התחיל להתפלסף איתי על בחירות. ברור שדעותינו היו חלוקות - הוא מאמין שאין לנו בחירה. אני מאמינה שלא לבחור זה לבחור בעצלנות ובחוסר אונים, כדרך חיים ושגם זו בחירה - מחורבנת בעיני, אבל בחירה.

הוא ניסה לומר לי שהחיים שלנו קשים נורא ושתמיד אנחנו צריכים להתמודד. אמרתי לו שהחיים שלנו קשים לפחות כמו חייה של נמלה ממוצעת ושההתמודדות היא לא תירוץ לכלום.

בקיצור, יצאתי מהשיחה איתו בתחושה כבדה של גועל. בחודשים האחרונים נעלמה ההילה הרומנטית שבה עטפתי את אבא שלי לאורך כל חיי. פתאום אני רואה מולי אדם חלש, שכל חייו בחר לבקר את כל העולם ולהתעטף באידאות פילוסופיות בניסיון לתרץ את המחדלים שלו.

לפני כמה שבעות אמרתי בשיחה שהפילוסופיה היא מפלט הפחדנים. כשאמרתי את זה ישבתי עם אדם שמתעטף בפילוספיה כמגן מפני החיים. הוא הזכיר לי את אבא שלי. בשני המקרים ראיתי אנשים שמבועתים מפני הצורך להתמודד באמת עם היומיום, המציאות ורגשותיהם של אחרים. שניהם בחרו לשבת ולבקר את הסובב אותם, במקום לעשות משהו פרודוקטיבי כדי לשנות את מה שנראה להם שגוי.

אני אישה של עשייה ולא של מילים גדולות שמלאות בכזבים וריקות מתוכן. יש בי כל כך הרבה כעס על אבא שלי. אני לא יכולה לסבול אותו בחודשים האחרונים.

פינקי לשלטון​(מתחלפת) - יש משבר שבדרך כלל צונח אחרי גיל ההתבגרות שמגלים שההורים שלנו ממש לא מושלמים...
זה חלק מהחיים אני מניחה, אבל החוכמה היא לראות איפה אפשר להיות יותר טובים, ולא לחזור על טעויות כי "חינכו אותנו ככה" .
יו נואו איט אנד יו מייק יט וואל :)

אמרת את שלך וזה יפה. אל תתני לזה להפריע לך יותר מידי, למרות שזה אבא...

:)
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - בגיל ארבעים אני אמורה לעבור את משבר גיל הלא עומד ולא את משבר גיל ההתבגרות... טוב, נראה איזה משבר אעבור בגיל שמונים :)
לפני 16 שנים
פינקי לשלטון​(מתחלפת) - חחח מה לא עומד לך ממי??
את רואה... עוד ייתרון בלהיות אישה מסוג גבר גבר :))

אני מאחלת לך עוד שנים רבות של משברים מאתגרים אך לא קשים מידי. זה בדיוק מה שעושה אותך לבן אדם כל כך מורכב ומעניין כמו שאת.

נשיקות }{
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - חחחחחחחח
אני לא חושבת ששמעתי טענות מהאישה שלי בסגנון הזה :)))

תודה יקירה, אני מאחלת לכולנו שנחייה בזמנים מעניינים :)
לפני 16 שנים
היילני - אני אוהבת ומוקירה פילוסופיה, כפי שאת כבר יודעת, אור.
אני חושבת שזה חשוב לשאול, לתהות ולבקר. אבל, אמרו כבר לפני, שפילוסופיה רק לשם הפילוסופיה, כלומר התפלספות ללא עשייה, היא ריקה. התיאוריה והפרקטיקה הולכות לרוב יד ביד גם אם יש חיכוכים ביניהן. ויודעת מה, גם אם אחרי חקירה פילוסופית אני מסיקה שהעולם הוא דטרמיניסטי ואין בחירה, בפועל, בחיי היומיום, מובן לי שיש לי בחירה עצומה. כך, שנכון, פעמים רבות אנשים בוחרים, אשכרה בוחרים, בצעדים מסוימים שמועילים אולי להם, אך לא לאחרים. ואת יכולה לטעון בפני הפילוסוף הגדול ביותר, שכשמישהו שהוא אוהב מאכזב אותו, לדעת או לפחות לסבור שזה לא יכול היה להיות אחרת לא באמת משנה את ההרגשה.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - יקירה,
אני מדברת על אנשים שחיים את המילים כמפלט מהחיים ומשתמשים בהן כדי לדכא במילים גבוהות ויפות את מי שהם רואים כנחות מהם. אני מדברת על אנשים שהמילים עבורם הן מסווה לכל כך הרבה שקרים שהם חיים ביומיום עד שכשמציבים מולם מראה הם מתפרקים.

אני לא חושבת שהאדם החושב היה מגיע רחוק ללא העבודה המחשבתית והיצירתית שנעשתה על ידי הפילוסופיה. הדת והחוק מבוססים על מוסר שהפילוסופיה חקרה וחתרה תחתיו לאורך כל קיומה.

אני כן חושבת שעם כל הכבוד לפילוסופיה, אפילו אפלטון אכל, שתה, אהב, שנא וניגב מידי פעם את ישבנו - הוא מעולם לא הטיף לחיים של בריחה מהחיים בשם הפילוסופיה.

האנשים אליהם כיוונתי בדברי משתמשים בפילוסופיה (בעיני), כתחליף לחיים. הם משתמשים בכלים שהיא מעניקה כדי לבקר את סביבתם אבל לעולם לא את עצמם. הם לא פילוסופים בעיניי אלא מתחזים.
לפני 16 שנים
Belisana​(שולטת) - נורא קשה לגלות את החולשות של הורינו ובמיוחד להתפכח מאשליות לגביהם. ואני מבינה לגמרי את הכעס שלך עליו, במיוחד שחלק מהבחירות שלו פגעו בך ישירות. וברור שיש בחירה. כמעט תמיד. אוהבת.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - אני אוהבת אותך וטוב לי שיש לי אותך - השפויה - בחיי :)
לפני 16 שנים
scarlettempress{L} - גם אני חוויתי את ההתפכחות הזאת בגיל ההתבגרות, מאז אני לא מצפה מהוריי ליותר ממה שהמציאות מאפשרת. מנסה לא לחשוב יותר מדי על כל החסרונות שלהם, מנסה להתמקד במה שטוב. בעיקר עצוב לי הפגיעה שלהם בעצמם כתוצאה מבחירות שעשו בחייהם ויודעת שאעשה הכל כדי לא לחזור על הטעויות שלהם.
אז אני מניחה שגם את תעברי את שלב הכעס ותגיעי להשלמה.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - ואם אני מפשטת את דברייך - בסופו של דבר גם אני אתפקח ואתבגר :)))
לפני 16 שנים
פעם פרח​(נשלטת) - מוטב מאוחר מאשר לעולם לא :)

מקווה שתחושת הגועל תעבור, ותתחלף בתחושת קבלה
ולא בשבילו, אלא בשבילך
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - חחחחחחחח
חזרה הצינית מחו"ל :)))

ותודה ממי
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י