לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

RIS

מכתבים לקורדליה

קרדיוגרמה.

יום עוד יבוא
בין כה וכה
סוף לנדודי יביא עמו.
לפני 14 שנים. 17 באפריל 2010 בשעה 19:01

הדרך אל ההר משלבת ידיים ועוצמת עיניים. אל תחשוב שזו שלווה; השקט הזה מטעה. זו אפאתיות טהורה. כמו ה?צ??ב??ה מו?ר?ל?ה מ"הסיפור שאינו נגמר" - לדרך לא איכפת אפילו אם איכפת לה או לא. אם תתקדם ותעפיל או תיפול ותתרסק – היינו הך הוא לה.
וכל העמדות הפנים כאילו היא ידידותית לסביבה לא נועדו אלא לפתות אותך להלך בה/עליה. מאין ולאן היא באמת – לא ברור לאף אחד.

מכאן שכל הסיבות בעולם לא לפנות ולהלך בה מתהפכות והופכות להיות סיבות מוצקות אחת לאחת דווקא כן לקחת אותה: וזאת למרות שברור לגמרי שכשתגיע לפיסגה תגלה שאתה נמצא למרגלות הר אחר. אם תהפוך פניך לא תזהה את המשעול שבו טיפסת. איזה חרא.
אבל בחיים אין את הרומנטיקה של פ?רו?סט; כאן אין מוצאים בקלות כזאת את מזלג ההחלטות. הגם שבניגוד לפרוסט אם כבר יוצא לך להצטרך להחליט - דווקא הדרך שאותה בחרת לא לקחת היא כמעט תמיד הדרך הטובה יותר, כך יתברר לך בהמשך. מדוע? מפני שלעולם לא תדע מה היה קורה לו הלכת דווקא בה.

מדוע אפוא העקשנות הזו? מדוע לקחת את הדרך אל ההר?
התשובה היא כי לא לקחת אותה משמעו למות. לשקוע אל שינה בלי חלומות בתוך מדבר צחיח.
כי הדרך אל ההר היא הדרך אל תוך הלב.
אין קשה, מטעה, חלקלקה ומסובכת ממנה. אל תאמין לאף הבטחה שיבטיחו לך החוזים והרואים בכוכבים. זו חרא של דרך. ואף פעם לא יודעים אם סוטים ונופלים ממנה או לא. אתה מבין?

ובכל זאת בתוך כל הערפל הרטוב הזה ש??ט??ח את העיניים ונכנס בין העור לנשמה ובין הגרביים לנעליים וממעיד כמו תיל – יש בכל זאת נחמה אחת, זיקוק הצלה אחד הנפרש כמו מגדלור – אם לא תוותר לו הלב לעולם לא ישקר לך, לעולם לא יציב בפניך מראה מעוותת.

אולי תיפול בסוף ותתרסק. כן. אבל רגע לפני תדע שעשית כל מה שאפשר.
וגם לידיעה שבאמת באמת אי אפשר לרמות אותנו ישנו ערך כלשהו, איפשהו.
מי יודע איפה.

ginger - לפעמים צריך לעצור את הדרך. את ההר, את הנהג, כדי לבקש לרדת.
לפני 14 שנים
RIS - זה קורה הרבה, לא רק לפעמים.

ורק שנשארים עם השאלה: לרדת לאן?
לפני 14 שנים
שפחריפה - פרוסט מייחס משמעות יתירה לדרך, ובסופו של דבר גוזר גם את משמעות ההר מן הדרך, שהרי לטעמו, כאשר הוא מביט לאחור, הדרך היא שעשתה את ההבדל, ולי נדמה, שאצל רובנו , הערפל העיקרי הוא ההר עצמו והרבה פחות הדרכים המובילות אליו. זו כנראה הסיבה, שכפי שכתבת, בחיים בניגוד לרומנטיקה , דווקא הדרך שלא נלקחה היא המשמעותית, ויש בזה אמירה מדכאת למדי.

למי שרואה את הפסגה בבהירות(גם אם אינה אלא פסגת ביניים שכאשר אתה מגיע אליה אתה מגלה שיש נוספת) הדרך משמעותית פחות, אבל לכמה מאיתנו יש אומץ להסתכל לתוך הלב?
לפני 14 שנים
RIS - זה מה שמוזר לי.
כי הלב הוא המשענת היחידה שניתנת לנו במסע הזה.
וזה מוזר שבעתיים כי מפחיד ככל שזה יהיה - להיות בתוך אי-הידיעה מפחיד הרבה יותר.
אז למה רבים כל כך מאיתנו בכל זאת משתמשים באי-הידיעה כבמפלט?
לפני 14 שנים
שפחריפה - אולי כי החיים מכוונים אותנו לחשוב שההר נמצא במקום שמחוצה לנו, ומרגע שהתרחקנו מהסימביוטיות שבין "ההר" לבין עצמנו , קצת אחרי הינקות, ואנחנו מנסים לחזור אליו, הדרך הופכת להיות מורכבת יותר ויותר, ועמוסת כל כך הרבה רכיבים ופרמטרים שיש להתחשב בהם, עד שבשלב כלשהו הם מטשטשים את ההר עצמו.
ומדוע רבים כל כך מאיתנו..... מה שאמרת?
אני מניחה , שבהתאם לאדם, זה נע בין עיוורון ושכחה, לבין עצלות ונוחיות, שכן הדרך הזו- אחורה - כרוכה בהסרת כל כך הרבה קוצים שצמחו עם הזמן, ואיש אינו תוקע לידינו, שכאשר נקושש אותם נגיע בחזרה. סביר יותר שנגיע לצומת נוספת.
ויחד עם זה, אני מסכימה איתך, שלא לקחת את הדרך, משמעו למות.
לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י