ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Temporary Sanity

.Manifestation of the essence
לפני 14 שנים. 8 בספטמבר 2009 בשעה 11:22

הוא העניק לי מסגרת, ואף יצר בעבורי משכן. עת שהמציאות גועשת מחוצה לו, הוא שימר את השפיות שלי ומנע את אבדנה. הדבר לא נעשה כאשר הפגין את אהבתו כלפיי, או כאשר הואיל להבחין בסכנה האורבת לי והעניק לי מקלט. הוא אפשר זאת בעצם קיומו בלבד, כאשר הוא מרוחק ודומם, עצם מהותה של דמותו מהווה נחמה בעבורי, ובעצם מהותה היא מגנה עלי מפני מפלתי. ומתקיימת בינינו אהבה, היא אמנם אינה מגלה עצמה בכל נשימה ובכל מבט, אך היא מגיחה החוצה אחת לזמן מה ומעוררת בי תקווה שחוצצת בין רגע אחד של ייאוש למשנהו. אושר הוא מושג יחסי, ישנם אנשים שמסוגלים להיות מאושרים גם כאשר אינם מסופקים, החיים שלהם קרועים בנקודות אחדות והציפייה מקדשת אותם ומפיחה בהם חיים, אך אני אינני כזו. באותה מידה, אינני אדם שמבקש לעצמו שלמות, ספק משום שאני חוששת שזו תכביד עלי בשפע שהיא מציעה, או בצורך שלה לתבוע את התחייבותי, ספק משום שאני יודעת עד כמה הפרטים הנכונים עבור תחושה של 'שלמות', של הגשמה – אינם זמינים בעבורי בהווה. האהבה היא רגש מופלא, לפעמים נדמה כי חייה אינם מוגבלים בזמן, אך היא אינה מבטיחה תשוקה או תאווה, היא אינה מבטיחה קרבה שאין שנייה לה, היא פשוט מתקיימת כפי שהיא, שקטה ומאוזנת.

astaro - אני לא מאמין שיש אנשים שמסוגלים להיות מאושרים כשאינם מסופיקים, ישנם אנשים שמסוגלים להציג חזות כזאת (גם כלפי עצמם)

עזבי אותך משלמות. היא פיקציה. אין דבר מושלם בעולם הזה. הכל פגום ומקולקל וזה בדיוק היופי בעיניי. חוסר השלמות יוצר איזון מאוד מיוחד, איזון טיבעי.

you really should write more often.
לפני 14 שנים
Wings For Marie{משוייכת} - בהשקפה שלך ישנה אמת, אך הייתה תקופה ב מצאתי עצמי שמחה בחוסר שלי. הייתי שבורה, אבל התחושה הזאת הזינה אותי במידת מה.

אני מניחה שאתה מתייחס ל'שלמות' מסוג אחר. אני באמת מאמינה שלאדם מגיעה האפשרות להיות שלם עם עצמו, ולהימצא בנקודה שתהיה טובה בעבורו. אשמח לו תתאפשר לי ההזדמנות להגיע לשם.

אני כותבת מבלי לפרסם.
אפרסם אם תגיב מדי פעם, עשינו עסק?
לפני 14 שנים
astaro - you speak as if you are a passive observer of your own life, seems to me like you have the tools to make your own reality. without knowing what you mean by nourishment i cant really elaborate.

i think i can commit to once in a while :)
לפני 14 שנים
Geshem Black - השלמות היא תופת הקיום המטאפיזית המבליחה באין-אינות רציפותית ופורקנית של תחיית הנידונים. נראה כמו הבדיה הפיקצטיבית מתגלה כתת-בדיה בעולם שכולו שקר מוחלט. האם ניתן לגשר בין ריקנות האהבה (1) לבין בדיית האהבה (2) לבין בשרניות האהבה (3) והתשוקה משוללת הגורל המתווה ביניהם פסיפס אורגני של בריאות, חולי ואנטגוניזם סינסתזי משווע? השלמות היא סך חלקיו של הגשטלטיות המצויה באינות. נראה כמו התודעה התת-אורגנית שוצפת את קורבניות התשוקה המטפאיזית לכדי תערובת גרוטסקית של הגנה אמהית וקרבה אוהבת אך פושעת. האם לעד נקרע מבינות הרצון להיאהב? או שמא נבליג הלאה על שוברי הגלים של הנפש? רק זמן יגיד. או שמא - לא. זמן לא משחק כאן עוד.
לפני 14 שנים
Wings For Marie{משוייכת} - בחרתם להתמקד בנקודות שאמנם הוצגו כאן, אך ההתמקדות בהן אינה מתקשרת בצורה ישירה למצב שביקשתי להציג. הרי שטענת השלמות, גם בהתקשר לרגש המצויין, היא מדי מורכבת ובוגדנית לכדי שאטריד עצמי בפענוחה (לפחות בין כתלי הבלוג הזה.) אני כמהה לאנושיות, ולא להסדר אחר ביני לבין המציאות הקיימת. הייתי מסוגלת להמעיט במילים, ולפרסם את הקטע הבא:
'אני בודדה'.
לפני 14 שנים
Geshem Black - שלמות אינה מורכבת כלל, כי אם מוחלטת, ולכן הינה פיקציה כמעט גנוסטית. שהרי האל הוא מושלם, ועם זאת כלל וכלל לא, כשחושבים על כך, ובוחנים לעומק את הכתובים.
וכן האנושיות אינה מושלמת, על אף רבים שמנסים להוכיח שישנם יצורי אנוש מושלמים. אין דבר כזה שלמות. שלמות היא מינוח שהומצא בכדי להסביר מזל וחוסר מזל.
לגבי בדידות - יש לומר שיש דברים בגו, ואף כי ישנם אפשרויות לבטל בדידות, ואף לו לרגע קט. מספיקה גם הקרבה המטאפיזית שבין אדם שהבין לרגע קט דבר מה שנאמר, אל מול אדם שלרגע קט ידע כיצד להביט היישר בעיניי התוכחה העצמית.
עם זאת - לפעמים אנחנו מחפשים את הבלתי ניתן להשגה, או שמא, את הבלתי ניתן לריסון היצר העצמי, ובסוף לא משיגים לא את זה ולא את זה, וגם לא פחות מזה שהיה יכול ועלול להספיק לנו. יש צורך לבחון את התמונה השלמה בכדי להבין איפה אנחנו עומדים ומהן בדיוק הצרכים שלנו - כיצד למלא אותם? זה כבר פחות מסובך, האפשרויות הן אינסופיות - הבחירות הן שמוגבלות.

נ.ב -
אני מציע שלהבא שאת מגיבה למישהו, תבחרי ב'הגב להודעה זו' לצד שמו, אחרת תגובתך לא תגיע אליו והוא לא ידע לחזור לבלוג שלך או לבלוג אחר כדי לראות מה הגבת לו. אני עצמי במקרה חזרתי כדי לבדוק, אבל יכולתי גם לפספס לחלוטין.
לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י