לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

ירקרקות האופר

מאז 2004 * אורגינל * הגב אליך הלב איתך
לפני 16 שנים. 26 בינואר 2008 בשעה 12:27

אני אוהב ימים כאלו, כמו היום -- אפור וחורף וגשם, וקר באמת, לא קור לבנטיני פושט עם שאריות של חום צפות בפנים. יום שהגן הפולני שלי מתעורר למראיתו, ממתח את פפטידיו, אומר איי גוועלד וקורא לצ'ולנט. הו, הגנום הפולני. האם בלעדי גן כזה, שאוהב את החורף ורוצה לאכול פצצות כאב בטן קטנות ומכובסות, היינו, מזוכיסטים וסאדיסטים, מה שהיינו?

1. אני לא רוצה לקטר או משהו, אבל מאז שנקי ומסודר אצלי הליבידו שלי סובל מתרדמת חורף. עכשיו גם המטבח מבהיק כמו בית מרקחת של יקים, ואני לא מצליח לזכור מה עושים עם ציצי.
2. אני אוהב מאזני כוחות. יש בזה משהו נחמד. אם אי פעם אני אמצא את עצמי במערכת יחסים עם נשלט, אני רוצה להיות פאסיבי.
3. אני לא רוצה לקטר או משהו, אבל מה שבאמת מרגיז אותי זה אנשים שלא מבינים עניין. זה נכון בכל דבר: באוכל, ב"אינטרנט", בעולם החידוד והשנינה (אין דבר יותר מרגיז מהאיש הזה, שעושה פרצוף בסוף הבדיחה ואומר "לא הבנתי"). זה מרגיז במיוחד בבדסמ, או שזה לא מרגיז במיוחד ואני סתם רגיש לזה יותר. הפורום הוא קרקע נהדרה לטמבלי הלא-הבנתי. מלבד דוגמא ידועה אחת, ברצוני להפנותכם לפורום נחמה לעיניים, שבו צמח אוסף כמעט יוצא דופן במוצלחותו של תמונות מיילדום. מישהי החליטה להשתמש בדיון הזה כדי לקחת תמונה אחת (מהוותיקות ברשת: הוא אוכל לאור נרות על השולחן, היא לאור נרות מתחת לו, ומקערה של כלב) כדי לספר כמה מכעיס אותה המשחק הזה, שבו מתייחסים לסאבית כמו כלבה. לא, אני לא חושב שאני סתם רגיש לזה: זו המקבילה האינטרנטית לזיון ארוך ואוהב עם אישה, שמחליטה באמצעו לצעוק עליך כי יש לך שיערות באוזן.
4. אני לא רוצה לקטר, או משהו. לפעמים אני חושב שעד כמה שזה מוזר, הבלוג הזה הוא פשוט מכתב ארוך ובלתי פוסק לבלק/בלו.

Nikia - מי היה מאמין, פה יבש כמו עצם ובמרכז הארץ גשום?
לא מקובל עלי.
לפני 16 שנים
Grey / Green - בואי, תקבלי גשם.
לפני 16 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - ואתה אומר שכל מה שאני כותבת הוא סקסי?

גרררר... צ'ולנט.
לפני 16 שנים
shushu - יו גריי-גרין, אתה מה-זה איש רגיש. תענוג.

לפני 16 שנים
Grey / Green - באמת?
לפני 16 שנים
shushu - שיכה אותי ברק אם הייתי צינית. שתדבק לשוני לחכי. שתמות נפשי עם פלישתים.
לפני 16 שנים
Grey / Green - איכס, פלישתים. טוב, תישבעי בספר התורה.
לפני 16 שנים
shushu - לא לא. שיכה, שתדבק, שתמות. מה כיף בלהשבע בספר התורה??
לפני 16 שנים
Grey / Green - אני לא יודע, ככה עושים. וכאן בירקרקות האופר עושים דברים by the book. וה-book, במקרה הזה, הוא ה-good book.
לפני 16 שנים
shushu - יהוה - גם רגיש, גם מאמין וגם הולך לפי הספר. לגמרי השומרוני הטוב!

(אתה וסופי צדקה)

לפני 16 שנים
Grey / Green - איזה מאמין. אם ימצאו פעם אפיקורס גדול ממני, אני רוצה להזמין אותו לסטייק בחלב אימו.
לפני 16 שנים
kael - באמת? המטבח נקי? יאאא! רחצתי כוס שניי מזלגות וסכין אחת וככה אתה מתפרע? אתה דורש חינוך :)

פסיבי? אתה? ניסית את זה מותק?
אתה עוד עלול להתמכר ולבקש מהנשלטת שלך לעשות את זה לך :) הן אוהבות את זה :)
לפני 16 שנים
Grey / Green - אתה צריך לראות את המטבח, אתה תהיה בהלם. כל כך נקי, אפשר לאכול מהצלחות.

וכן, בעצם, למה צריך גברים בשביל להיות פס. תמיד אפשר לצייד את הנשלטת החביבה עלי באיזה סטרפאון. למרות שאז מאזן הכוחות... לא יודע. זה פחות הרמטי. אולי אם, נניח, היא נשלטת, אבל לך אסור לגמור בלי רשותה. זאת מקבילה קצת יותר טובה.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - כמה, כמה אפשר לכתוב למתים? תלמד להרפות ולעבור הלאה.

ולגבי 3, לפעמים אדם שמשהו כואב לו לא יכול שלא להתייחס לכאב שלו, גם אם זה לא בהכרח בהקשר הנכון. זה פשוט צועק מדי. ואמנם זה מבאס ת'תחת, אבל לפעמים זה גם עוזר לא לשקוע עמוק מדי בפנטזיה קולקטיבית בנוסח מילגרם או סטנפורד או משהו כזה שבסוף, כשיעירו אותך ממנה, תרגיש הלם ותיעוב על זה ששקעת בה.
ולא, אני לא אומרת שמיילדום זה ככה. מאד לא. אני רק אומרת שלפעמים זה טוב שיש מי שבא ושובר פה ושם את הפנטזיה עם הניג'וסים הפמיניסטיים שלו או מה שזה לא יהיה, כי על כל כמה פעמים שבהן שבירת הפנטזיה הזאת תהיה מיותרת לגמרי ואפילו ממש מעצבנת, תהיה פעם אחת שבה שבירת הפנטזיה הזאת תוציא אותך משקיעה במשהו שבדיעבד היית שונא את עצמך על ששקעת בו.
לפני 16 שנים
Grey / Green - להרפות זה לחלשים, לילית. ועד כמה שזה יפה, לחשוב על ה"ניג'וסים הפמיניסטים" כעזרה מן השמיים, זה לא בדיוק ככה, איז איט? מי שלא מבין את הבדיחה לא משפר את ההבנה של הבדיחה אצל אחרים, הוא משרת את אי ההבנה שלו על חשבון ההנאה של אחרים.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - תגיד "להרפות זה לחלשים" למישהו שלא גמר חודש, נראה איך הוא יסתכל עליך.

להגיד שזה "על חשבון" אחרים זה להגיד שהתפישה שלך את הנושא בהכרח יותר לגיטימית משל אחרים. עכשיו, *יתכן* שאתה חושב ככה. אני לא. ועם היסטוריה ארוכה של הריסת שמחות עם ההרגל המגונה שלי להתפרץ לאנשים באמצע החגיגה ולהגיד להם שמה שהם עושים זה די מחורבן (ולמרבה הפלא, קרה לא מעט פעמים שהם אפילו הסכימו איתי בסוף, כי שכנוע דיפלומטי זה דבר שעובד נפלא עם מספיק אלימות), אני מרשה לעצמי לחשוב שטוב שלפעמים יש אנשים ש"לא מבינים את הבדיחה". כי לפעמים זו מישהי שלא מבינה מה הקטע של מיילדום, אבל לפעמים אחרות מדובר באנשים שלא מבינים דברים שאולי טוב לא להבין.
פייר? אני לא תמיד מבינה את הקטע של מיילדום בעצמי. ושל פמדום. ושל שליטה בגלובלי. ויש רגעים שבהם זה נראה לי חולה. ואז אני עוצרת ובוחנת ביני לבין עצמי את כל העסק מחדש. ואני לא חושבת שזה רע במיוחד, לעצור מדי פעם ולשאול מחדש, רק כדי לוודא כל פעם מחדש שבעצם - אחרי מחשבה וניתוח, ובלי להמשיך עם זה רק כי התרגלתי, וכל החבר'ה מסביב אומרים שזה מגניב - זה עדיין נראה לי בסדר.
לפני 16 שנים
Grey / Green - פעם לא גמרתי חודש, היה מעניין. אני מאמין שכשיש שיחה, יש נושא שהיא סובבת סביבה. אם את זוכרת את השיחות שלנו על משחקי תפקידים, זה זה: יש נושא לשיחה. שחקן טוב מבין את השיחה ומצליח להשתלב בשפה. שחקן רע לא. ושחקן מרגיז מבין את השפה ומחליט לדבר בשפה אחרת בכוונה, ואת זה אני לא אוהב, הו לא, זה לא משהו שחביב עלי. אין בעיה לעשות שיחה אחרת -- ב"אינטרנט" זה גם יותר קל, פשוט פותחים נושא חדש בפורום -- ולהגיד, תשמעו, הנה משהו שהשיחה השנייה ההיא העלתה אצלי. אני לא חושבת שסאביות הן כלבות וגו'. אחלה. סבבה. מעולה. בטח גם מועיל. אבל לדרוס את השיחה של אחרים בשם טענות לוחמניות על למי שייכת השיחה -- זה סתם לא יפה.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - הרשה לי לבצע את הטעות האולטימטיבית ולעורר מרבצו את חוק גודווין. בסדר?
נניח שחבורה של ניאו-נאצים מנהלת שיחה נאצית. נניח שאני רוצה להגיד להם שנאציזם זה ממש לא בסדר. מה לא בסדר? זה נורא. זה הורג אנשים, מטביע ילדים ואונס נשים.
איפה אגיד להם את זה? באותו מקום שבו הם מנהלים את השיחה, או בטור מלומד שאכתוב בעיתון? כמובן, אני יכולה לעשות את זה בטור המלומד שאכתוב בעיתון, אבל איכשהו, זה פחות אפקטיבי ויותר מעוקר.
ועכשיו נרד מהקיצוניות הגודווינית ונראה איפה זה עובד בעולמנו הקט והפחות קיצוני. אם אני חושבת שסיפור שליטה מסוים, נגיד, הוא איום ונורא כי הוא נותן לגיטימציה לאונס, היכן יהיה נכון יותר לומר את זה - בתגובה לאותו סיפור או בדיון חדש-דנדש שאפתח רק לצורך הדיון הפילוסופי? אתה תאמר, אולי, שבדיון חדש כי זה יותר מנומס. ואני אומר, שכשאתה רוצה לומר לכלב שזה לא בסדר שהוא השתין בסלון, בדרך כלל יותר יעיל לעשות את זה מיד ובו במקום, גם (ולמעשה, במיוחד) אם זה מקלקל לו את כיף ההשתנה.
השאלה היא מה אתה רוצה. האם אתה רוצה להעלות נקודה פילוסופית, או שאתה רוצה לערער על הנורמות התקפות בחברה שבה אתה נמצא? להעלות נקודה פילוסופית זה אולי מנומס יותר ומפריע פחות, אבל זה גם עקר יותר ואפקטיבי פחות. ערעור על הנורמות, מטבעו, זה דבר שמפריע לדוגלים באותן נורמות.
פעילות מחאה היא לא מנומסת. היא מפריעה. היא פורעת את סדרי עולם ומרעישה בין שתיים לארבע. אבל זה טבעה של פעילות מחאה. לדרוש מאנשים לעסוק במחאה שלהם בנימוס ובשקט ורצוי אצלם בבית איפה שזה לא יפריע לאף אחד זה קצת נוגד את אופי המחאה.
לפני 16 שנים
Grey / Green - כיוון שכבר הפסדת ב"אינטרנט", תרשי לי להסתפק בלהגיד שיש מחאה ויש להיות סתם מר נפש ושזה לא באמת אותו הדבר, רק נשמע דומה. (את המחאות שלך אני אוהב בדרך כלל. אנחנו מדברים פה על אנשים אחרים).
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - יש בי חשש עמוק שההבדל היחיד בין המחאה שלי לבין מרירות הנפש של אחרים טמון בעובדה שאני יודעת בדיוק מה אני רוצה להגיד ואיך להגיד את זה, ואנשים אחרים לא בהכרח. ואם כי אני בהכרח צריכה לשמוח על כל פריווילגיה שאני זוכה לה בזכות עליונותי הלא-מעורערת, עדיין איני יכולה שלא לחשוב שזה לא ממש הוגן, לומר שהמחאה של אנשים אחרים לא לגיטימית רק כי הם לא יודעים להתבטא מספיק טוב.

אבל האמת היא שאני חושבת שחוסר ההסכמה שלנו עמוק מזה. עלעלתי מעט בדיוני הפורומים של הזמן האחרון (דבר שאני משתדלת להימנע ממנו בדרך כלל), ונראה שככלל אתה מאד נחרץ בדעתך שכל דבר שמישהו רוצה ליצור כביטוי אמנותי (סיפור, או תמונה, או מה שזה לא יהיה) חייב להיות לגיטימי ואסור לאיש להעביר עליו ביקורת ברמת האמירה, ואני, מה לעשות, ממש לא מסכימה עם התפישה הזאת, וחושבת שלא כל פנטזיה צריכה לזכות ללגיטימציה חברתית, גם אם זו "רק פנטזיה". "שקיות", למשל, כתוב נהדר (כהרגלך), ועדיין הוא מחליא אותי ברמה האישית.
לפני 16 שנים
Grey / Green - אני לא זוכר שראיתי את המחאה שלך מרוחה באמצע הסיפור של מישהו אחר, למשל. יש בך (ואני יודע שאני חושף כאן משהו שאת מנסה להסתיר כבר שנים) כבוד לאנשים אחרים.

לגבי אי ההסכמה ביננו, אני מסכים לגמרי, אולי בהבהרה קטנה. יש לי בעיה כללית עם גישה של אי-קבלה ושל ביקורת בתוך קהילה של מנודים מינית. גם אם זה אעלק מנודים (ואעלק מינית). אבל כאן יש משהו אחר וחמור יותר. יש כאן מישהו שלא מבין את הפנטזיה, לא מבין את הגבולות שלה. לא מסוגל לתפוס את הרעיון של פיקציה. כלומר, מישהו שחושב שסיפור, בדיה, פנטזיה -- בין אם היא מבוטאת במילים או בתמונות -- צריכה להראות כמו תיאור של סשן. זאת גישה קרתנית ולא-מבינת-עניין באופן מטריד. הייתי אומר שזה משהו שאני מצפה לו ממישהו שפשוט לא יודע מה עושים כאן. שהפנטזיות שלו מעולם לא היו כאלו, והוא כאן בטעות. זה לא מאוד רחוק מלהביע מחאה פמיניסטית נוקבת נגד סיפור כי יש בו מיילדום.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - לא ראית את המחאה שלי באמצע הסיפור של מישהו אחר - זוכר שאמרתי שאני נמנעת מלקרוא פורומים? זו בדיוק הסיבה. כשהבנתי שמתיש אותי להתאמץ לא למחות כל פעם מחדש, על דברים שמעוררים בי מחאה.

בשעתו ניסיתי להסביר בדס"מ בפורום פמיניזם זה או אחר. זה קשה, קשה מאד. אני חושבת שהסיבה העיקרית שקשה להסביר בדס"מ לפמיניסטיות היא שלאדם שכל חייו נלחם על שוויון, קשה מאד לקבל כלגיטימי את רצונו של אדם לבנות קשר - אפילו כמשחק - כמשהו לא שוויוני. אנשים שנאבקים כל חייהם ברגשות הלא-שוויוניים בתוכם ומסרבים לקבל אותם כלגיטימיים, מאוימים מאד על ידי כל ניסיון לראות אותם ככן לגיטימיים. אם אני רואה את עצמי כפמיניסטית, פנטזיה לשבת, למשל, לרגליו של גבר עלולה לאיים על המאבק הממושך שלי להיפטר מאינדוקטרינציה שלימדה אותי שאני אמורה להיות נחותה. קונפליקט פנימי הוא תמיד מתכון מסוכן לרגשות שליליים במיוחד.

ובאשר לשאלה איך צריכה להיות פנטזיה: אני מתעבת פנטזיות אונס. לא משום שאני חושבת שפנטזיה צריכה להיראות כמו תיאור של סשן (אלוהים יודע שכתבתי בעצמי דברים אחרים, שאין בהם הסכמה ואין בהם אהבה), אלא משום שאני לא אוהבת את עצם העובדה שבאנשים יש את הפנטזיות האלה. כן, הייתי מעדיפה לחיות בחברה שבה אנשים יתביישו לכתוב פנטזיות אונס, שזה לא ייראה להם לגיטימי אפילו ברמת ה"זה רק פנטזיה". כנ"ל לגבי סוגים אחרים של פנטזיות. אני יכולה להבין למה יכולות להתעורר באנשים תהיות לגבי עצם הלגיטימיות של פנטזיות מסוימות.
לפני 16 שנים
Grey / Green - וגם אפשר להוסיף ולהגיד שפנטזיה לשבת לרגליו של מישהו היא משהו אחר מפנטזיה להושיב מישהי לרגליך, ועל אחת כמה וכמה ההבדל בין לפנטז על להיאנס ולפנטז על לאנוס. וזה מעניין, ולא חשבתי על זה אף פעם.

אבל רגע, למה אסור לי להיות פמיניסטית ולרצות להיות שייכת במשחק למישהו? מה, אני לא מבינה שזה משחק? שהוא שווה ערך לי לכל הפחות ושאני אישה עצמאית, שעושה מה בראש שלה? זה כמו שאני, ירוקאפור, אוהב אישה בדסמית בכל ליבי ומאודי, ובגלל זה לא מוכן לתת לה מכות בטוסיק, כי זה אלימות.

אם את שואלת אותי איך אני רוצה לראות את הדברים, אני רוצה קהילה בדסמית שיש בה גישה קיצונית של קבלה כלפי הסטיות, וגישה קיצונית של דחייה לגבי מעשים. אני רוצה שהקו המנחה יהיה, שאם זה מגדיל לך ומגעיל לי, אני אאחל לך בהצלחה בהמשך דרכך ולא אכנס לסיפור שלך. אבל אם אתה לא SSC, בדגש על C, אני פועל להעיף אותך מכל הרוחות. אם אתה לוקח תריסר ילדות שמלאו להן תריסר שנים לא מזמן ועושה מהן הרמון, אם אתה פוצע מישהי בכוונה, אם אתה ממשיך אחרי שנאמרה מילת הביטחון, אם אתה עושה למישהי אאוטינג או מנסה לסחוט אותה, מקיאים אותך מהקהילה לאלתר. אבל כאן המצב הפוך: במקום השלווה יש היסטריה, ובמקום עשייה נחושה יש ריבים קטנים ומכוערים. אבל די, גמרנו לקטר להערב.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - אני אנסה להסביר קצת יותר לגבי פמיניזם: המאבק לשוויון מתחיל מבפנים. מאז שאני קטנה - מאז שהבנתי מה זה פמיניזם - אני נאבקת לסלק מעלי את האינדוקטרינציה שמתבטאת במיליון דברים קטנים. מבחינתי, לרצות שישלמו עלי, לרצות שיעשו בשבילי, לרצות שיקחו עלי חסות, לרצות שיחליטו בשבילי, לרצות שישמרו עלי - אלה רצונות לא לגיטימיים. אלה רצונות לא לגיטימיים כי אני יודעת שיש בי אותם, ואני יודעת שהם מנוגדים לאמונות שלי.
כשאתה במלחמה כזאת, מאד קשה לך לקבוע אקס-טריטוריה, להגיד, "אוקיי, כל חיי אני מאלפת את עצמי שלהרשות לעצמי להיות קטנה וחלשה זה רע וממש לא אני, אבל מדי פעם, במשחק, אני אגיד שזה בסדר". להניח לעצמך לשחק עם זה פה ושם זה דבר מאיים מאד במצב מלחמה. כששוויון הוא דבר מוטבע ומובן מאליו, זו לא בעיה. אבל כששוויון הוא דבר שנרכש במאמץ ותוך הכנעה מודעת ומכוונת של דחפים נוגדים? זו בעיה רצינית.
(כמובן, כשאני כותבת "אני" אני לא מתכוונת לעצמי דווקא, אלא זו אמירה שמתוך הזדהות).
אפשר לומר שהאויב הגדול ביותר של פמיניסטיות נמצא בפנים, וזה אויב שמאד קשה להיאבק בו.

וביום שבו החברה שלנו באמת תיראה ככה - חברה שמקיאה מקרבה את כל האנשים שגורמים נזק לאחרים על מזבח ההנאה הפרטית שלהם - אני אסכים איתך שאתה צודק. אבל כל עוד יש אנשים שמאמינים במפורש שזה בסדר להרוס אנשים אחרים כי זה כיף להם, וכל עוד האמונה הזאת יחסית נורמטיבית (ואם אתה לא מאמין לי, תראה פעם אילו עמדות יש - כולל בבתי המשפט - כלפי זכותם של גברים לאנוס את נשותיהם), יש פה מאבק על נורמות, ובמאבק הזה על נורמות, קשה לי לתמוך ביצירה תרבותית שהחיברות שהיא יוצרת הוא בכיוון שלילי מבחינתי. עוד לא התרחקנו מספיק מחברה שמאמינה באמת שאישה היא רכוש חסר זכויות.
יצירות תרבותיות משפיעות על נורמות מחשבתיות, זה בדיוק הדבר שקרוי חיברות. אם החברה שלנו הייתה מספיק שפויה כדי שזה לא יקרה - כדי שאנשים יידעו להבדיל בבירור בין מה שמותר בפנטזיה לבין מה שמותר במציאות - הכל היה קל יותר. אבל זה לא המצב.
לפני 16 שנים
Grey / Green - מעניין.

אבל כאן אנחנו
לפני 16 שנים
Grey / Green - ...גרררררררר

בקיצור, כאן אנחנו גולשים לתחום שאני לא בקיא בו ולא מבין אותו: מה היכולת של הבדסמי המצוי לא רק להגדיר אקס-טריטוריה בתוך המיניות שלו, אלא לראות בנקודת המבט הבדסמית לגיטימציה להתנגדות שלו למעשה שבקונטקסט לא -בדסמי מפריע לו ומכאיב לו.
אני יכול לתת את עצמי כדוגמה. אני לא יכול לסבול מצבים של השפלה. זה באמת מפריע לי וכואב לי. זה אחד הדברים היחידים שיכולים להפוך לי את הבטן. אבל בקונטקסט הנכון, ההשפלה נעימה לי מאוד. אם היה בה, בהשפלה, פרומיל של מציאותיות, של אמיתיות, לא הייתי יכול להמשיך לשחות במים הבדסמים בכיף ובסבבה. הייתי טובע ונחנק. אבל אני שם, בטן-גב, בטן-גב. תעצרי אותי כשהמטאפורות יוצאות משליטה.

עכשיו, כיוון שאת ואני יודעים שתמיד יהיו אנשים שיחיו להם מהרס ומניצול, אני חושב שאפשר לתחום איזור בטוח שבו מותר לעשות את כל הדברים שאסור במציאות, ולקרוא לו פנטזיה.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - אני לא חושבת שכולם אותו דבר. יש אנשים שעבורם תחימת האקס-טריטוריה הזאת קלה ואפילו נחוצה. יש אנשים שלא כל כך. יש אנשים שבכלל לא יכולים לשאת את זה.

ובאשר לפנטזיה, הלוואי שזה היה קל כל כך. אבל כפי שכבר אמרתי, אנחנו כרגע בשלבים של שינוי נורמות חברתיות, ובשלבים האלה, סוכני חיברות אפשריים חשובים בהרבה מבכל שלב אחר.
תמיד יהיו אנשים שיחיו מהרס ומניצול, אבל אני, לפחות, מקווה שהנורמות לגבי יחסי גברים-נשים לא יהיו תמיד כפי שהן כרגע, ובהחלט בכיוון של שוויון רב יותר. אבל כרגע, זמן השינוי, יש הרבה מאד משמעות למסרים שסוכני החיברות שלנו מעבירים.
לפני 16 שנים
lOli - רגע אחד משאירים אתכם לבד ותראו מה נהיה פה!

אני חושבת שלילית העלתה פה נקודה מהותית, כאובת ומוכרת. לפחות לי. זה מאבק פנימי מתמשך. פמיניזם וגו'. אולם - זה בדיוק כמו שאמרת, מאבק פנימי, מלחמה עם עצמי. ולפעמים לא צריך להשתלח באחרים כדי לנצח את האויב מבפנים או את הדברים שאני מנסה לסלק מתוכי - למשל במקרה התמונה שנדון בה - כי, כמו שג"ג אמר, זה פשוט לא רלוונטי לעניין. לא צריך לפרק את חומות יריחו כדי לסמן אקס-טריטוריה פרטית.
היופי בדיון הזה נעוץ בכך שהוא הגיע לדילמה אימיתית, לנקודה שבא אין צודק, אלא שמגרדת את תהומות המחשבה וגבולות הנפש, וזה יפה.
בניגוד להערות קופצניות בפורומים שנראה שדווקאיותן נועדה אך ורק כדי להוריד גשם על המצעד של אחרים.
ושיהיה יום יפה. בלי ממטרים פזורים.
לפני 16 שנים
Grey / Green - אני חושב שתמיד נהיה במהלך של שינוי נורמות, תמיד יהיה משהו שדורש תיקון, שדורש תשומת לב מיוחדת. פמניסטיות אחרות דורשות ממך וממני להפסיק לצרוך פורנוגרפיה בגלל הדברים האלו. אני לא רוצה לעצור את החיים שלי. אני אעשה איתך דיל: אני תמיד אהיה נחמד ומתחשב לנשים שאיתי, אף פעם לא אפתח להן דלתות או אשלם עבורן, תמיד אשאל אותן לאיזה סרט *הן* רוצות ללכת -- ובמקביל אני אכתוב ללולי פנטזיות שבהן קורעים לה את הצורה.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - אני לא מתערבת בחיי הפנטזיה שלך ושל לולי. אפילו לי יש גבולות.
לפני 16 שנים
היילני - גם מרק עוף הולך.
לפני 16 שנים
Grey / Green - קניידלעך?
לפני 16 שנים
היילני - יאמי!
לפני 16 שנים
Grey / Green - קצת לוקשען? מנדעלך?
לפני 16 שנים
היילני - ומיידלעך, ותביא את היידישה ממה ואפליק לה עם הכף.
לפני 16 שנים
Grey / Green - בואי נפליק לה ביחד. עם הספצ'לה.
לפני 16 שנים
היילני - היידה!
לפני 16 שנים
שחורה ונאווה - החיים לא פשוטים.
אני לא נכנסת באמצע סיפורים של אחרים אבל החברה האידאלית שאתה רוצה לא תהיה. היא תהיה אחרת. אתה רוצה חברה שלא תזדעזע מפנטזיה של התעללות חזקה שנשמעת אמיתית, אבל תעניש בחומרה כאשר המעשה אמיתי. לא יהיה לחץ חברתי כי כולם יהיו אדישים ולא תהיה ענישה.
בניסיונות פסיכולוגים על אנשים ראו שהצפה וסובלנות למקרים מדומיינים הביאה לאדישות כלפי מקרים אמיתיים.
כשהגיע מקרה אמיתי בהו בו באותה סובלנות שבהו במקרה המדומיין. בוא נקח פנטזיה על התעללות מינית, יחד עם מכות חזקות ל"חינוך" בילדה קטנה או אלימות במפגרים. אמרת שמותר לפנטז על הכל.
בכל חברה יהיו כמה שיממשו את הפנטזיה להתעללות. בחברה שאתה מציע הרוב יגיבו באדישות ובסובלנות להתעללות ויהיו כמה שיחשבו שההתעללות מגרה.
מכאן שאסור לכתוב פנטזיות? לא. יש מחיר למחנק מנטלי.
אתה מגיב כאשר כותבים שההתעללות היא מקרה אמיתי או עובר הלאה ואומר שיש מקרי התעללות והם לא הבעיה שלך?
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - אררר... אני חייבת להגיב כאן גם כשזה נגד הקייס שלי. ב"ניסיונות פסיכולוגיים" יש ממצאים לשני הכיוונים. יש ממצאים שעובדים בכיוון של תמיכה בקונספט הדה-סנסיטיזציה (התופעה שאת מתארת) ויש ממצאים שעובדים בכיוון של תמיכה בקונספט הקתרזיס (המצב ההפוך). מה באמת חלקה של התרבות/אמנות/פורנוגרפיה בהלך הרוח כלפי אלימות, ומה חלקם של דברים אחרים כמו, נגיד, חינוך ההורים, מערכת מוסרית אישית וכדומה - לא ברור. בקיצור, לא הייתי ממהרת להסתמך על "ניסיונות פסיכולוגיים". מה שאפשר להסיק מהם שנוי במחלוקת ותלוי בעיקר בדעתו של המסיק.
לפני 16 שנים
lOli - כתבה יפה, השחרחרה.
לפני 16 שנים
שחורה ונאווה - תודה :)
לפני 16 שנים
שחורה ונאווה - הסכמתי עם הדברים שכתבת קודם. :)
הממצאים היו לשני הכיוונים אבל אני חושבת שהמציאות הוכיחה שיש חוסר סנסטיביות.
המחקרים הראשונים נערכו כשהחברה היתה פחות אלימה ובפועל נבחרה הגישה שיש קטרזיס. חשפו את הציבור בהצפה למסרים אלימים מדומיינים ואמיתיים והרבה פעמים הציבור נעשה אדיש. אני לא חושבת שנורמטיביים יהפכו לאלימים בעקבות החשיפה, אבל אני רואה את האדישות אצל אנשים שאני מכירה. הם לא יעצרו להלחם כשהם רואים מקרי אלימות והתעללות. הם קיבלו את האדישות החברתית כנתון. מחיר כבד.
לפני 16 שנים
lOli - אוי, סליחה. :)
התכוונתי דווקא ללילית', השחורה כחולה.
דבריה קרובים יותר לליבי, זה הכל.
לפני 16 שנים
שחורה ונאווה - גם לליבי. הסכמתי עם כל מילה של לילית סילבר. :)
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - אל תקשיבי לפרופגנדה הזולה של הירוק/אפור. השחורה-כחולה איננה עוד.
לפני 16 שנים
Grey / Green - למי את קוראת זולה?
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - אם את רוצה ללכת על אנשים שאת מכירה, אלך באותה דרך: אני אוהבת תכנים אלימים (בלי קשר לסקס, דווקא) שיכולים להחריד את מיטב הרופאים הפתולוגיים. אני אוהבת את האלימות שלי מפורשת ועסיסית, ומאד קשה להחריד אותי על מסך הקולנוע/טלוויזיה/מחשב.
האם זה אומר שאני פחות רגישה לאלימות אמיתית? לא. די להפך. הכיצד? אולי כי אני יודעת להבדיל יותר טוב בין פיקציה לבין מציאות. אולי כי המערך המוסרי שלי מספיק חזק לפני החשיפה לקולנוע, כדי שהחשיפה ליצירות פיקטיביות לא תצליח לערער אותו. אולי יש משהו בחינוך המוקדם. מי יודע.
ומאחר שאני לא פה כדי להשוויץ בכמה שאני נהדרת, הרי שאני גם אוסיף פה שאני לגמרי לא היחידה. דוגמה נוספת - מארחנו האדיב בבלוג הזה, מר ירוק/אפור, מסוגל לכתוב זוועות שלא ידעו SSC מימיהן, ומן הסתם גם לצרוך אותן. האם הוא יהיה אדיש לאלימות ולזוועה אמיתיות? מהיכרותי עם הרכרוכי יפה הנפש הזה, ארשה לעצמי להניח שלא.
הקשר בין יצירות תרבות לבין אלימות אינו מוחלט. הוא עשוי להימצא (והממצאים בהחלט לא החלטיים בעניין הזה), אבל הוא בעיקר עשוי להימצא במצבים של ואקום מוסרי. כאשר לאדם אין בסיס מוסרי יציב להסתמך עליו, כאשר אין לו הבחנה טובה בין פיקציה למציאות - נגיד, כשההורים, במקום לחנך את ילדיהם, מוסרים אותם לידי הבייביסיטר הנאמנה, הטלוויזיה - עשוי להיווצר אובדן רגישות שכזה.

אני רוצה להדגיש כאן שדעתי האישית בנושא חצויה. אני מכירה מאד בערכן של יצירות תרבות ובידור כסוכני חיברות ומכירה בהשפעה האפשרית שלהם על החברה ובפרט על החברים הצעירים בה. רק שגם הממצאים המחקריים בנושא וגם הצדדים האתיים שלו (למשל, חופש ביטוי לעומת ההגנה על החברה) מאד שנויים במחלוקת.
לפני 16 שנים
Grey / Green - תפסיקי לעשות לרכרוכיות שלי אאוטינג!

אני לא רגיש בכלל. אני, אה, קשוח. כן.
לפני 16 שנים
Succubus​(אחרת) - אומ, בסדר, אני מתנצלת. אתה לגמרי לא רכרוכי. ובטח לא רגיש. אתה קשוח, ממש דום מסוכן מן המובחר. כן.
לפני 16 שנים
שחורה ונאווה - גם הדעה האישית שלי בנושא חצויה. אני תומכת נלהבת בחופש הביטוי אבל מצד שני מצרה שיצירות אמנות, שכוונתן לזעזע, נתקלות באדישות כי כבר ראו את הכל.

האם עלינו להתיחס אחרת לסרט עם הכותרת "מבוסס על מקרה אמיתי", לעומת סרט שאין בכותרת שלו "מבוסס על מקרה אמיתי", אבל המקרה יכול להיות אמיתי?

אלימות קשה "הופכת לי את הבטן", גם כאשר היא בדיונית. אני צריכה את הssc כדי לקבל אותה.
לא אגיב עליה כאשר היא בדיונית. לא אקרא.
אגיב כשאראה מול עיני התעללות במציאות, אבל מה לעשות עם התעללות שכבר היתה או עם בלוג שמספר על מקרי התעללות חוזרים ואמיתיים? אני כנראה כמו הרוב. הגעתי לנקודה שאני כבר לא רוצה "לחנך" את כולם. עדיין לא אדישה, אבל שותקת.
לפני 16 שנים
Grey / Green - אהלן,
אני לא רוצה חברה מושלמת, אני רוצה קהילה בדסמית. ויש קהילות כאלו במקומות אחרים בעולם. באקלימים פחות לבנטיניים, אולי, אבל יש. אני רוצה קהילה שיש בה חוקים ברורים -- או קודים -- של מה מותר ומה אסור. אני הופך בזה כבר הרבה זמן ואני חושב שזה מה שחסר כאן, זה מה שמונע מהקהילה הזאת להיות קהילה אמיתית.
לפני 16 שנים
שחורה ונאווה - לילית סילבר אמרה כל מה שחשבתי הרבה יותר רהוט וטוב ממני :) אני מסכימה עם ההשקפה שלה.
רוב אנשי הקהילה לא יגיבו באמצע פנטזיות, אלא כדי לספר שהזדהו, נהנו או התגרו, אבל דווקא המיעוט, האחד או האחת, שמגיבים שהפנטזיה "הפכה להם את הבטן" קראו ולא יכלו להיות אדישים. שתי ההתיחסויות לגיטימיות.
התיחסות לא לגיטימית היא לגופו של כותב ולא לגופו של תוכן או עניין.
מה קורה כשחבר קהילה מספר שביצע בפועל התעללות דומה לאחת הפנטזיות, ולפי התאור בטוחים שביצע את המעשה? איך הקהילה צריכה לנהוג? האם להגיב לדבריו או שהעניין בתחום טיפולה של החברה הכללית?

איך אתה רוצה לראות את הקהילה ומה הם קודי ההתנהגות שאתה רואה במחשבה? :) יש לך הצעות?
לפני 16 שנים
Grey / Green - אהלן :) ותודה. אני, מצידי, אוהב את התגובות שלך בפורום. את קול שקול אחד באמצע ים של מאוננים.

אני מתלבט אם להרחיב את הנושא הזה בפוסט משל עצמו. חבל לבזבז אותו על ההודעה החמישים בפוסט שאף אחד כבר לא קורא :). אבל בכל זאת. אני לא חושב שההתייחסות שוברת הפנטזיה היא "לגיטימית". היא לא מנומסת. אין בה כבוד למקום (במקרה הזה, ההודעה בפורום היא המקום), לבעלי המקום (במקרה הזה, האיש שפתח את הדיון) ולנמצאים בו (מי שמשתתף בדיון). גם אנשים שיש להם בעיה (מוצדקת -- לילית ניסחה את הלבטים שעומדים בפני הנשלטת הפמיניסטית היטב -- או לא מוצדקת) ומנסים להפוך אותה לבעיה של אנשים אחרים -- קשה לי עם הגבולות האישיים שלי אז אני אפריע לכם להנות -- בלשון המעטה, לא חביבים עלי.

קהילה מגנה על יושביה (קהילה בדסמית מנסה לתת תחושה של שייכות ונורמליות לאאוטסיידרים מיניים), והיא גם עוסקת בהגדרת הגבולות החברתיים שלהם. בבדסמ נושא הגבולות חשוב מאין כמוהו. הקלות שבה אנשים יכולים לפגוע באחרים היא מטרפת, מפחידה. קהילה כזו, זכות הקיום שלה נובעת מהתפקיד שלה להגדיר מי שייך אליה ומי מוקע ממנה. הקהילה שאני רואה בעיני רוחי צריכה להבטיח לחבריה ביטחון ממשי -- פיזי ונפשי. בקהילה כזאת לא כל אחד נהיה מאסטר ביום שבו הוא מוצא את הכלוב בגוגל. בקהילה כזאת, נושא כמו חניכה לא זוכה להתייחסות מלגלגת בפורום. ובקהילה כזאת, מי שמגלים עליו שהוא מתעלל בנשים מוצא שאין לו זכות כניסה לאף אחר קהילתי ולשום מסיבה. אחרת הקהילה בוגדת באנשים שהיא אמורה לשרת.
לפני 16 שנים
Grey / Green - והנה, מעשה קסם, מתפתח לו באותו פורום דיון מהסוג שאני מצפה לו בקהילה בדסמית טובה.

http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=21974
לפני 16 שנים
שחורה ונאווה - וגם אהלן. קראתי פוסטים מהלקט שלילית סילבר ערכה בפרופיל שלך.
אהבתי. אתה כותב נפלא. :)
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י