ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

יומן קריאה

בהתחלה היה התאור "אוסף מחשבות לא ממש אישיות". מה חשבתי לעצמי?
לפני 15 שנים. 13 במרץ 2009 בשעה 0:34

איזה מתישהו פתחתי יומן ישן שלי. הוא היה מלא בפגישות, איזכורים והערות טכניות על תאריכים, כיאה ליומן של מי שמקיים שיגרת חיים רגילה. רק מה, התקופה שנדונה היתה השחורה בחיי. היו אלה החודשים הראשונים אחרי שנפרדתי ממי שמבחינתי לא היה ניתן להיפרד ממנה. זאת היתה התקופה שלאחר החורבן, התקופה שלא יכלה אי פעם לבוא. זאת היתה התקופה שלא ידעתי שתיגמר.

בימים השחורים ההם קמתי בבוקר עם רצון שהיום רק ייגמר כמה שיותר מהר, והלכתי לישון עם התקווה שהלילה יעבור בשלום (מה שלא קרה, כמובן). זהו פרק הזמן היחיד, לשימחתי, שהבנתי מהו דיכאון באמת. מה זה כשאין תקווה, שנראה שאת כל שארית חיי אני אבלה בתוך הסבל הזה. זאת התקופה שגרמה לי לתת קצת כבוד לאנשים שרוצים להתאבד. מי שחי ככה לאורך זמן, לא פלא.

היומן שלי, כאמור, לא רמז מאומה על המרה השחורה הזו. אני זוכר איך זה היכה בי, כשראיתי אותו. זכרתי חלק מהארועים, חלק מאבני הדרך בפרוייקטים. אני זכרתי את הרגעים האלה בעבודה. זכרתי שתיפקדתי. הייתי בסדר, כשזה הגיע ללהתנהל בצורה סבירה ומועילה. אנשים מעטים זיהו שאני נראה עצוב מהרגיל, אבל פרט לכך, הכל היה כרגיל.

ההישרדות הבנאלית של חיי היום יום.

והיום קראתי בבלוג האהוב עליי על מישהי שמבלה את היום שלה בלבכות כל היום. היא לא מבינה למה היא בוכה, ואני לא מבין איך היא מסוגלת לתפקד בכלל. היא מנסה בכוח להזיז את החיים הרגילים קדימה, ואני לא מבין למה היא חושבת שזה יילך לה. כנראה שזה מה שהיא עושה כבר כמה שנים.

מסע של טון על גבה, שנים של לזרוק את הבעיות הצידה ועכשיו נראה שסוף סוף מגיע רגע ההתמודדות. וחשבתי לעצמי, הלוואי שיום אחד, לא רחוק, היא תפתח את יומנה, תראה את כל הפרטים הטכניים של החיים שהיא עוברת היום, ולא תבין איך היה אפשר להתנהל ככה. כי ביום שכך תראה את זה, היא כבר תהיה במקום שכל זה מאחוריה.

והאמת? די נראה לי שזה יקרה.

anima - לא רק שאני עושה את שנים, זה גם מוכיח את עצמו, לפעמים הדבר היחידי שמשאיר אותי שפויה זו ההתנהלות שלי. לפעמים צריך להכריח את עצמנו לעשות דברים מסוימים, כמו למשל לקום בבוקר לשטוף את הלילה וללכת לעבודה ולעשות שהכל יעבור בסדר. כמו ללכת למסיבה למרות שאין שום כוחות נפשיים, כמו לפגוש חברים למרות שהכי רוצה להיות לבד.

אנחנו אנשים שונים. אתה מכיר אותי מבלוג ולא בחיים הלא וירטואליים שלי, אני יכולה להבין שזה נראה לא טוב, אבל זה לא המדד הנכון, לא זה לבדו.

תודה על הדאגה.
}{
לפני 15 שנים
אופק קסומה - ואני איתה לגמרי בעניין המשפט הלפני אחרון.
נדמה לנו שאנחנו מכירים מישהו רק מלקרוא אותו. כאילו השורות מזמנות לנו פתח לא קטן בכלל לנפשו של אחר.
אבל חשוב לזכור - המילים האלו הן לא סך אותו אדם.
הן רק חלק.
לפני 15 שנים
ipse dixit - האם היתה כאן נימה של מגננה, או שסתם נדמה לי? כי מהצד שלי לא היתה ולו טיפה של שיפוטיות. בחיי.

נכון, אני ממש לא מכיר אותך בחיים האישיים. אין לי אלא להתייחס לדמות הנשקפת מבעד לכתיבה. חסרים פרטים רבים. זה ברור לי. והאמת? גם אילו ידעתי אותם, עדיין לא הייתי מרגיש בעמדה לשפוט אותך.

אז כן, אני מרשה לעצמי להביע דעה מדי פעם. שנינו יודעים על מה היא מבוססת, ושנינו יודעים שפוסט אחד שלך והיא יכולה להתהפך. נא להתייחס בהתאם.

למדתי מזמן, שאין שום דרך קצרה לארגן את החיים של מישהו אחר. אם מישהו עמוק בבוץ, כנראה שיש מה שמושך אותו למטה, ולאף אחד אין את מטה הקסם שיפתור הכל בשנייה.

אבל אפשר לנסות למלמל איזה אברה קדברה. אולי זה יעזור במשהו. אולי.
לפני 15 שנים
anima - אני מסכימה איתך מאד בעניין המשפט הלפני אחרון שכתבת. מאד.

ולא חושבת שהייתה נימה של מגננה, הסברתי את עצמי כדי שתבין אותי יותר טוב.
}{
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י