שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

כחול ועננים

מתקרב לכדור הארץ
לפני 12 שנים. 19 ביוני 2011 בשעה 11:11

עד לא מזמן היה כח השליטה של האליטות במשטרים הדמוקרטיים בעדריהם הפועים, מרוכז ביכולת נציגיהם עלי אדמות, קרי - אנשי הפרסום, השיווק והתקשורת לחלל את המנגינה הנכונה. אלה היו מתאמנים בחדרים על המנגינה עד שהסכימו ויצאו איתה לתקוף את מוחותיהם הוורדרדים כמרשמלו של הכבשים, והיו מוליכים אותם בעקבותיהם אל מעיינות ההבל והזבל שמניבים בסופו של דבר את התשואות החולניות לטייקונים.
השיטה הזו הוכחה כמעולה, בפרט לאחר שכלי השליטה האולטימטיבי, הטלוויזיה, ולאחריו מסך המחשב, אומץ בתאווה עד העצם בידי הנשלטים. עדיף לשלוט בהמונים כשהם פועים ומכשכשים בזנב באמצעות בקבוק קוקה קולה ושמפו מאשר באמצעות רובים בכיכרות.

הפייסבוק, הכלי שהביא את השליטה בעדר לכדי שכלול משמעותי שעונשיו טרם נחשפו כולם, הוא פיתוח כלי שליטה שעובד אחרת, כלי מתוחכם משמעותית. בפייסבוק הנשלט בכלל חושב שהוא שולט. זה גאוני !!
הנה הקוטג', לא בהכרח הגבינה הגושנית, אלא המשל. הקוטג'. הנה, אומרים הכבשים לעצמם, מחייכים בשביעות רצון עצמית וטופחים זה על שכמו של זה טפיחות פייסבוקיות: עשינו את זה. הראנו להם שאפשר. להם, אפשר. ומה הראינו להם? הראינו שכשאנחנו מתאגדים סביב רעיון ומפיצים אותו במרחב הוירטואלי הוא צובר תאוצה, צובר כוח ומי יודע לאן אפשר להגיע עם זה. הנה, תראו איך הם מתפתלים עם הקוטג', תיכף אפילו יפתחו את השוק ליבוא. הראינו להם מזה!

כבשים טהורות מרשמלו, הדבר היחידי שהראתם להם זה שתהליך הפיכת מוח למרשמלו הוא בלתי הפיך. מוח שעבר תהליך ארוך שבסופו הושתל בו צ'יפ שליטה מרחוק לא ישוב להיות מוח החושב עצמאית ורציונלית. הוא יחשוב את המחשבות שהם רוצים שתוח כזה יחשוב, תוך שהוא חושב שהמחשבות הן שלו. קוטג'. שבע שמונים או שש תשעים. אולי אפילו - מה יש - שש שלושים וחמש. מי יודע, איזה ניצחון!

ולא כך היא. זה מאבק חסר משמעות שכל כולו כלי בידי הכוחות החזקים. יירד המחיר? אז יירד. לא יירד? אז לא. ואם יירד אז יעלה במקום אחר. חוק הכלים השלובים. כי מי שמחזיק בכלים הוא היודע והוא הרואה והוא המבין והוא השולט.
עכשיו כל רעיון אווילי שמישהו הוגה בפינת הסלון שלו, יגיע לפייבוק, ירוץ קצת עד שייפול בקול ענות חלושה בפינה נידחת. ואם יתרומם קצת, הרי שיחייכו הטייקונים, ינידו ראש, יאותתו לאיזה איש שיווק מרוצה מעצמו לטפל בבעיה וישובו אל השוד הגדול שאין לעוצרו.

שולה פנינים - יא! התגעגעתי.
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - געגועים הם מי מעין זכים על לב דואב.
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - למה ?
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - פרטי את השאלה אז אוכל לפרט תשובה...
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - למה זה מאבק חסר משמעות שכל כולו כלי בידי הכוחות החזקים ?

לא שאני מזלזלת בעצמי ובשכלי חלילה, אבל מודה שאני רחוקה מלהיות אינטלקטואלית כמותך. בעיקר עקב חוסר עניין. ולי זכור לאחרונה מהפכות במצריים שהובלו בפייסבוק.
אז למה לזלזל בכוחו של הפייסבוק, באינטרנט שלראשונה בהיסטוריה למעשה, נותן חופש אינפורמציה ותקשורת בין ההמונים. גם ובעיקר לאלו שאינם בשלטון או בעמדות כוח ?
שמעתי את המחאות כנגד חוסר הפרופורציה במקרה הנ"ל, שכן מחירי הדלק, מחירי הדיור, מחירי המיסים ומחירי הג'יחרי. בליל מילים שאם להודות באמת לא אומרות לי יותר מדי. לא מתדלקת, לא משלמת מיסים, לא קונה/משכירה דירה. כן קונה קוטאז' (קוטג' בשפתי).
אז למה להוריד מערכו של המאבק בקוטאז'? כי הוא זול יותר? אולי זו רק ההתחלה? אולי צריך לעודד ולא לקנות אותו במארז כפול בשביל להיות אנטי? יכול להיות שהמאבק הזה בעצם מסמן לראשונה איזושהי אמירה מצד הצרכן, קטנה ככל שתהיה, במדינה שעד כה לא הסתמן בה כוח צרכני בשום תחום חיים אחר?
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - מאמין לך שאת לא אינטלקטואלית אבל את נבונה מרוב האנשים שאני מכיר וזה רב ערך מכל הכשרה מתועדת.

מחאתי נגד פסטיבל הקוטג' (הקוטאז') היא בדיוק בפער עליו את מדברת - זה שבין שינוי מציאות מהותי במקום בו רמת המידע והתקשורת נמוכה - הכיכרות במדינות הערביות, לבין העולם השבע שרבים בו האנשים אובדי הדרך שמחפשים לצקת משמעות בתוך האין והפייבוק מאפשר להם לעשות זאת, לכאורה. ההבדל נעוץ בתהום שבין האמת ללכאורה, זה כמו לקנות שעון אומגה או חיקוי סיני שנראה בדיוק אותו דבר במאית מחיר. הסיני נראה אבל לא שווה כלום.
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - ועדיין,
למה לא להירתם למאבק במקום לרכוש שני קוטאז'ים ב13.50 ?
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - כי הכוח למאבקים הוא מוגבל וכדאי לשמרם למאבקים שיש בהם פוטנציאל שינוי משמעותי ואמיתי, ראי הפוסט האחרון שלי, בניגוד למאבקי לכאורה שאין בהם ממש זולת טכניקת שליטה קונג פואית של בעלי ההון בהמון.
יש גם מאבקים שמסבים רק נזק למטרה, כמו למשל זה עצום המימדים ורב ההמולה והכסף למען גלעד שליט, מאבק סרק שאין לי ספק שהסב לבחור עצמו רק נזק, אבל זה כבר סיפור אחר.
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה -
שג'ונתן פולארד ישוחרר ?
זה נראה לך מאבק עם פוטנציאל שינוי משמעותי ?
כי אני למעשה צופה יותר הצלחה בהורדת מחיר הקוטאז' בסופר . . . והקוטאז' הוא משהו סימבולי בעיני, וייתכן שאף בעיני רבים. שההון לא יכול להתעלל כאוות נפשו בצרכן הקטן וחסר ההשפעה, כי פאואר טו דה פיפל וזה...

אני גם חושבת שגלעד שליט קצת יצא משליטה, אבל זה עניין אחר.
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - לעצומות בעניין גלעד שליט אין כל משמעות אבל לעצומות ענק למען שחרור פולארד אשר יוגשו מטעם אזרחי מדינת ישראל, על ידי ראש ממשלתה לנשיא ארהב יש משמעות בהחלט. לו היו משקיעים שלושה אחוז מהמאמצים של שליט בפולארד הוא כבר היה בחוץ.
ובחזרה לקוטאז' - אם מחירו יירד בחצי מחיר אז זה ניצחון של כאילו, זה בדיוק העניין, אף טייקון לא ייחסר שקל אלא יביא לנו אותה מכיוון אחר כי הכל בידיהם. להיפך, חגיגת ניצחון שהוא בעצם רק ניצחון לכאורה מסוכנת יותר מאי ניצחון.
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - אז זהו,
שלגבי הקוטאז' - אם אפשר להוריד את מחירו, אפשר יהיה להוריד את מחירי המה שזה לא יהיה. ובנוסף, הסנסציה החלה מאחר ומדובר במוצר מאוד בסיסי. והטענה הבסיסית היא שמוצרים כה בסיסיים צריכים להיות נגישים לכל. אז שיעלו בתמורה את מחיר הקממבר והברי. מקובל עלי.

לגבי פולארד - אני לא חושבת שהוא מעניין ברמה הזו. ואני אומרת את זה דווקא בגלל שאנוכי לא אינטלקטואלית: לו היה זה שיח ציבורי בסדר גודל מסיבי, היה זה מגיע לאוזניי.
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - זה כמו בסרטים האמריקאים - השוטרת הצעירה, חסרת הניסיון והאופטימיסטית לצד השוטר המחוספס שכבר ראה הכל...:)
בדרך כלל זה מצליח להם שם בסרט.
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - טוב, תפרגן לי לפחות שוטרת סקסית . . .
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - הקשיש בדרך כלל נפצע בכתף ומציל את השוטרת
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - הסקסית.
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - כן, אז הסקסיות שלה מתגלה בשילוב עם הרכות, כשהיא חובשת לו את הפצע (השטחי) ולפתע יש ביניהם רגע אינטימי קרוב ומבטיח
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - אז הגוד-קאפ זה השוטרת והבאד-קאפ זה השוטר ?
לפני 12 שנים
בן כנף​(שולט) - איך הגעת לזה?
השוטרים הם הגוד גייס והוא הגן עליה מפני הבד גייס וחטף את הכדור, לא לפני שהצליח, בשכיבה מאחורי הצמיג המנוקב, לפוצץ להם את המכונית רגע לפני שנעלמו אל האופק. עכשיו עיניו נעצמות אל עילפון וורדרד והיא אוספת אותו אל חיקה ומנגבת זיעה ממצחו כשברקע מתגברת סירנת האמבולנס המתקרב.
לפני 12 שנים
הרמאפרודיטה - כי תמיד בצמד שוטרים יש גוד קאפ ובאד קאפ !
או שזה רק בזמן חקירות ?

בכל מקרה כל הכבוד לי ! כאילו, לה.
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י