שאלו אותי בפרטי על החלק הזה של הראיון אצל living on the edge ;
"אני רואה את העתיד של ה AI כמבשר תקופת המשיח, וכתבתי על זה פוסט כבר בעבר בשם "גן עדן - ממש מעבר לפינה" אני רואה את ה AI מחליף את רוב העבודות המשרדיות בהתחלה, ולאחר מכן ה AI בשילוב רובוטיקה יחליפו את כל שאר העבודות, החל מעבודות בניין , מחסנאות וכלה בשליחים מדלת לדלת."
וביקשו ממני להרחיב, אבל מיותר להרחיב בפרטי אז... הנה זה כאן, בדמות פוסט שלם.
הבינה המלאכותית כבר לא דופקת בדלת, היא מזמן יושבת בסלון.
דו"ח שפורסם החודש ע"י האו"ם (Euronews, אפריל 2025) מזהיר:
40% מהמשרות בעולם יוחלפו או יושפעו עמוקות ע"י AI בעשור הקרוב.
אבל האמת?
זה כבר התחיל לקרות עכשיו. לא בעתיד. לא “עוד 5 שנים”.
העתיד מדהים – וה AI משחק שחמט עם האנושות בזמן שרוב האנשים ישנים על האף וחושבים שהוא משחק ששבש.
אז הנה למי שחושב ש AI הוא רק משחק נחמד,
צירפתי בפוסט רשימת מקצועות שכבר עכשיו נראים כמו ספינה שטובעת – וחלקם כבר מתחת למים.
עם שמות של חברות. צירפתי גם כמה סרטונים כדי להמחיש, זכרו זה מה שקיים היום, עוד לפני המצאת ה AGI או ה ASI, אנחנו רק בתחילת התהליך.
רופאים – גם אבחון, גם ניתוח
Aidoc, PathAI, Tempus – כבר היום מזהות מחלות, שברים וסרטן בדיוק של 99% !! טוב יותר מכל רופא בעולם!
(דמיינו את עצמכם שוכבים על מיטה ומעליה סורק, ומכשור מהיר לבדיקת דם אוטומטית עם אפס כאב ובתוך 5 דק' אתם יודעים הכל על הגוף שלכם, עד רמת שריר תפוס)
רובוטים כירורגיים כמו Da Vinci מנהלים ניתוחים מורכבים בלי לסטות במילימטר.
וזה לא סיפור מדומיין, תאורטי, זה פרקטיקה. עשרות אלפי חדרי ניתוח כבר שם.
שירות לקוחות
אמזון, גוגל, אלטה – כולם כבר מפעילים ממש ברגע זה צ’אטבוטים וסוכני AI שמתנהלים מול לקוחות.
הם אדיבים, סבלניים, יודעים הכל – ולא צריכים קפה באמצע המשמרת.
הנציג האנושי? אולי ישב מאחורה, לשעת חירום, נציג אחד על 100 שיחות בו זמנית.
(מזכיר שפעם היו 100 חקלאים בשדה, היום יש חקלאי 1 עם טרקטור, שזה גם ישתנה...)
קופאים ומוכרנים
Amazon Go – חנויות בלי קופה. אתה פשוט לוקח והולך.
אין “יש מועדון?”. יש AI עם מצלמות.
טכנולוגיה בשם "Just Walk Out" , התקדמה הלאה לעגלות חכמות בסופרים שונים.
הקופאית היא עכשיו אלגוריתם שיודע מה לקחת ומה לחייב – יותר מהר ממך.
נהגים – מוניות, משאיות, אוטובוסים
Waymo, Tesla, Mobileye – הרכבים כבר נוסעים לבד.
עכשיו זה רק עניין של רגולציה.
אף אחד לא מחכה לנהגי העתיד, אני לא רואה אנשים לומדים נהיגה בעוד 10-20 שנה.
עד אז, מי שינהג – זה רק מתוך נוסטלגיה.
רואי חשבון
Intuit, IBM, ועוד – מחשבים את הדוחות, מזהים חריגות, בונים תחזיות.
לא צריך יותר מישהו שיסדר קבלות – צריך מישהו שיבין את התמונה הרחבה.
ואף אחד כבר לא חייב להיות האיש הזה – המכונה כבר עכשיו ממלאת את הוואקום.
מתכנתים
GitHub Copilot, ChatGPT, ועוד – כבר עכשיו כותבים קוד, בונים אפליקציות, פותרים באגים.
אם אתה כותב IF... ELSE – אתה לא מפתח, אתה תוסף זמני.
מה שמסביר את , ויסלחו לי כל מסיימי תואר במדעי המחשב בקרוב....
עוזרים משפטיים
חברות כמו LawGeex מאפשרות לבדוק חוזים בלחיצת כפתור – למצוא סעיפים בעייתיים, לזהות אי התאמות, ולהוציא מסמכים מסודרים.
לעומתם DoNotPay כבר מייצרת מכתבים משפטיים, טפסים, תגובות – מה שלוקח שעות לעו"ד מיומן.
ו Parley, סטארטאפ חדש שמשתמש ב-AI כדי להרכיב בקשות ויזה שלמות לעורכי דין בתחום ההגירה.
פשוט מעלים את המסמכים – והמערכת בונה את הקייס מ א ועד ת.
אנליסטים
Palantir, SAS, אלפי מערכות ניתוח נתונים כבר עכשיו מפיקות תובנות אוטומטיות.
המכונה מבינה את השוק יותר מהר ממך – והיא לא צריכה יום חופש.
תציצו בגוגל – תמצאו ים של פרסומות מבטיחות “ניתוח שוק הון חכם מבוסס AI”.
זה לא גימיק שיווקי – זה כבר חלק בלתי נפרד מהשוק.
למשל
כותבי תוכן
Jasper, Notion AI, ChatGPT – כותבים תוכן, מסכמים מאמרים, יוצרים דפי מכירה.
אם כל מה שיש לך להציע זה “כתיבה זורמת” – כבר כתבו את זה לפניך. באוטומט.
ציורים, איורים, סרטונים, עריכת סרטונים... והייתי יכול להמשיך.
משום מה אני בטוח שאני לא צריך להביא לכם דוגמא לזה.
אנשי מכירות
Apple התחילה להפעיל אנשי מכירות מבוססי AI.
Alta כבר הריצה מאות שיחות מכירה עם “אלכס” – סוכן שהוא לגמרי אלגוריתם.
ההבדל? אלכס לא מבקש בונוס והוא מדבר עם 100 לקוחות בו זמנית, וחוסך את הקפה, ואת המקום להשכרה לפי מטרים פר עובד.
הבאתי לכם 10 דוגמאות, יכולתי להמשיך...
ואתם תשאלו בטח אבל מה עם פרנסה?!?! אז...ברוכים הבאים לעידן ה־TBU
כשה-AI מחליף רופאים, מתכנתים, מוכרים ונהגים – עולה השאלה הכי טבעית שיש, כי ככה הורגלנו:
אם לא תהיה לי עבודה – ממה אחיה...?
אז תכירו את הרעיון הכי רדיקלי שנשמע הגיוני יותר מיום ליום:
TBU – תמיכה בסיסית אוניברסלית.
קצבה חודשית קבועה לכל אדם, בלי קשר לתעסוקה.
לא מתוך רחמים – אלא מתוך הבנה פשוטה:
אנחנו נכנסים לעולם שבו פשוט לא תהיה עבודה לכולם.
וזה לא מדע בדיוני.
פיילוטים רצים כבר בפינלנד, קנדה, גרמניה וקליפורניה.
בישראל מדינת העבדות מספר 1 זה עדיין נשמע כמו רעיון מהפכני, אבל ברוב המקומות זה כבר דיון לגיטימי.
המטרה? לא לאפשר לכולם "לשבת בבית", אלא לתת לכל אדם בסיס קיומי שממנו הוא יכול לצמוח – ללמוד, ליצור, לתרום לחברה בדרכים שאנחנו עדיין לא מכירים.
כי בעולם שבו מכונות עושות את כל המשימות
התרומה שלך לא נמדדת רק בעבודה, אלא בתודעה.
בכל אופן אם אתם עדיין מרגישים מאוימים, זה שלכם.
זה לא חייב להיות איום, זה כן יכול להיות יציאה אמיתית מעבדות לחרות.
באופן אישי אני רואה בזה הסימן הכי ברור לשלב הבא באבולוציה של המין האנושי.
עכשיו תבינו כל זה, רק עם AI .... לא AGI לא ASI לא רובוטים בדמות אדם (שכבר קיימים), כשכל אלה יגיעו.... ה -40% של האו"ם יהפוך ל- 100% של האנושות.
צרפו לזה מחסנאים, עובדי בניין, שיפוצניקים, טבחים, עובדי מלון, עובדי פס יצור.... והרשימה ארוכה מידי בשביל הרשומה הזאת.
איש מכירות וירטואלי (AI) של אפל .... וזה סרטון של טכנולוגיה שהומצאה לפני שנתיים, הסרטון מלפני שנה, מאז התקדמנו...
מוניות אוטומטיות, הסרטון מלפני שנתיים, כיום הפריסה כבר בחלק לא קטן ממדינות בארה"ב.
אוטובוס אוטונומי בישראל?
כבר לא צריך אנשים על הטרקטור כדי לעבד את השדה...

