מי שמכיר את יודע שאני באופן קבוע מנהל ויכוחים עם אנטישמים, אחד מהוויכוחים הקבועים הוא הטענה המטומטמת על כך שהרגנו 72,000 עזתים תמימים, חסרי ישע, כמובן בעיקר ילדים.
אממה... לא מזמן בתחילת פברואר 2026, משרד הפיתוח החברתי של חמאס הודיע על תשלום של 500 שקל לכל אלמנה של מי שנהרג ב"מלחמת טופאן אל-אקצא"
(כן אם תהיתם ככה הם קוראים למלחמה)
אז לכמה אלמנות הוא משלם? 50,000.
סכום כולל? 25 מיליון שקל.
מאיפה הכסף? ממה שמשרד הכלכלה של חמאס "גבה" מסוחרים על "הפרות."
בשפה פשוטה: דמי חסות.
סחיטה.
עד כאן עובדות.
עכשיו בואו נשאל שאלה אחת פשוטה.
למי חמאס משלם?!
חמאס הוא לא ביטוח לאומי, הוא לא באמת משלם לכל אלמנה בעזה, חמאס הוא ארגון שמשלם למשפחות של אנשיו בלבד!
זה מתועד כבר 25 שנה.
החל מ 2001, שייח אחמד יאסין, מייסד חמאס, התפאר שהארגון שלו משלם מיליונים למשפחות אסירים ומחבלים מתאבדים.
משפחות של חברי חמאס תמיד קיבלו יותר מאחרים.
זה לא סוד.
זו מדיניות רשמית.
עכשיו בוא נדבר על מספרים...
אם חמאס משלם ל-50,000 אלמנות של מחבלי חמאס, מה זה אומר?
שיש 50,000 אנשי חמאס נשואים שנהרגו.
עכשיו בואו ניקח את המספרים של חמאס עצמו ונעשה חשבון פשוט;
חמאס טוען ש-72,000 בני אדם נהרגו בעזה מאז תחילת המלחמה.
בואו נוריד מהמספר הזה דברים שלא קשורים לישראל:
תמותה טבעית בעזה על פני 28 חודשי מלחמה, ואני בוחן כאן נתונים קיימים - דפוסים דמוגרפיים שלפני המלחמה: 11,000 בני אדם.
אנשים שמתו ממחלות, זקנה, תאונות.
דברים שקורים בכל אוכלוסייה (בעת שלום).
חמאס ספר אותם כמובן כהרגלו כ "הרוגי מלחמה"
הרוגים מלחימה פנימית מתועדים ע"י ישראל וארגונים בין לאומיים בתוך עזה: בערך 4,000.
זה כולל ירי על אזרחים באתרי חלוקת סיוע, הוצאות להורג של אנשים שחמאס החליט שהם "משתפי פעולה" וכמובן חיסול חשבונות בין ארגונים.
חמאס ספר גם אותם כ"הרוגי ישראל"
שגיאות דיווח +- 1,000 של כפילויות, דיווחים שגויים, שמות שלא קיימים, שהחמאס מתמחה בהם.
ביחד: 16,000.
בחשבון פשוט : 72,000 מינוס 16,000 = 56,000 הרוגי מלחמה בפועל.
ועכשיו חמאס עצמו אומר לנו ש-50,000 מתוכם היו אנשיו שאלמנותיהם קיבלו כסף ממנו.
אבל רגע! 50,000 אלמנות זה 50,000 גברים נשואים...!
ומה עם הלוחמים הצעירים, בני 18-22, שעדיין לא היו נשואים?!
הם לא מייצרים אלמנות, אבל הם עדיין לוחמים שנהרגו....
כמה כאלה יש? אלפים!! הערכות מדברות על עוד 3,000 עד 5,000.
אז בואו נסכם:
72,000 סך הכל לפי חמאס. מינוס 11,000 תמותה טבעית. מינוס 4,000 הרוגים פנימיים.
מינוס 1,000 שגיאות דיווח. נשאר: 56,000 הרוגי מלחמה.
מתוכם: 50,000 גברים נשואים שאלמנותיהם מקבלות תשלום מחמאס.
ועוד 3,000 עד 5,000 לוחמים לא נשואים.
סה"כ לוחמים: 53,000 עד 55,000.
נשאר לאזרחים: 1,000 עד 3,000.
כן, קראתם נכון.
לפי המספרים של חמאס עצמו!
עכשיו כשאומרים לכם שישראל הרגו ילדים ואזרחים, תפנו אותם לחמאס, תעשו להם חישוב פשוט, ותשתיקו אותו.
תזכרו כשאומרים לכם "רוב ההרוגים אזרחים." "ישראל מכוונת לנשים וילדים." "ג'נוסייד." "72,000 אזרחים תמימים." כל כותרת, כל הפגנה, כל נאום באו"ם.
וחמאס עצמו, ברגע שהוא צריך לשלם כסף, לא סיפורים, מגלה לנו שהמספרים שלו הם בדיוק ההפך ממה שהוא טען.
כי כסף לא משקר.
כסף לא עושה פרופגנדה.
כסף הולך למי שמגיע לו.
ואם 50,000 אלמנות מקבלות כסף מחמאס, זה אומר ש-50,000 בעלים היו אנשי חמאס.
לא אזרחים.
לא נשים.
לא ילדים.
אנשי חמאס.
הודעת משרד הפיתוח החברתי של חמאס, פברואר 2026
ניתוח מספרי ההרוגים, HonestReporting, דצמבר 2025
ניתוח מספר האלמנות וההשלכות, LoofWired, פברואר 2026
נתוני קרן השהידים של הרשות הפלסטינית, ויקיפדיה

