לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

inquisitor

Tantum humilis femina est solvo prostibulae
לפני 15 שנים. 3 באוקטובר 2009 בשעה 12:42

היה לה את המבט המצועף הזה: מרוקן, כנוע, חסר אונים, מעורר חמלה, מתחנן, זועק לאמפתיה, אך חשוב מכל - נטול שיירים של פאסון מעושה. במקרה שלה, כנראה שמבט אחד שווה אלף מילים: בשבריר שניה ובתזמון מושלם כל הדיונים האינטנסיביים, ההגיגים הפילוסופים וההתפתלויות הריקות, התנקזו לכדי הבנה חרישית, לקבלה דוממת, לאישור בשתיקה, במבט.

הקשר הלא-קונבנציונלי שלנו התחיל לפני כמה חודשים. יאמר לזכותה שהיא הטיבה לקרוא אותי גם דרך המסכות - הזיהוי שלה היה מדוייק ומהיר להפליא. במפגשים הראשונים, מאד התרשמתי מן העובדה שבת הזוג שלי ובן הזוג שלה, לא ממש הפריעו לה בדרכה לסגוד לי, כבר למן השבוע הראשון. אני מודה, משהו באיון המוסרי הזה, כמו גם בטוטאליות ובטבעיות בה מיהרה להפקיד את צווארה המעודן בידיי האינקוויזיטור שזה עתה נקרה בדרכה, גרם לי לרצות לבתר את נשמתה התועה ביתר שאת. לצד זה, היה לי ברור שהיא ירוקה. לאורך כל ההתנהלות בינינו היא לא פספסה הזדמנות להשחיל רמיזות על היותה סמרטוט בפוטנציה. אולם ככל שהלהג התיאורטי שלה על יחסיי שליטה הלך וגבר, כך התחזק אצלי הרושם שמדובר במישהי שאולי קראה חומר עיוני בנושא, אבל עדיין לא חתכה בבשר החי.

האמת היא שלקח לה דיי הרבה זמן. אבל לא היה לי לרגע ספק שזה יגיע. בד"כ זה קורה להן מהר יותר. במקרה שלה לא היה מקום לספקות - היא מהזן השני של הנרצעות - אלה הזקוקות לקילוף סבלני, ממושך ואינטנסיבי, מן הסוג שעדיין לא ממש השלימו עם נטיותיהן הטבעיות, ולעתים מזומנות מתכסות בנורמטיביות שקרית כעלה תאנה להוויתן האמיתית. משהו בפקטיביות הזו משך אותי. למרות הקשיים הצפויים ידעתי בתוכי שהמהמורות הקרבותלא תהיינה למכשול בילתי עביר, ועל כן בחרתי מראש להתייחס אליהן כפי שמתייחס בדואי לנוף המדברי, בדרכו לאואזיס. גם ללא הקשיים בדרך, היה ברור לשנינו שהיא זקוקה לטיפול מיוחד, כזה שיבנה בהדרגתיות, נדבך אחר נדבך, את היכולת להשיל חסמים מנטאליים, להרוג את האגו, להתנתק ממנגנוני הריסון העצמי, והכל כדי להתבטל אל מולי באופן שלם וסופי.

אינני מתלונן חלילה. הסוג הראשון של הכנועות - המגיעות מעוכות מהבית, אף פעם לא באמת עורר בי עניין אמיתי, שהרי מדובר בשעשוע זמני ובהנאה מוגבלת, וממילא אני אחד שמאבד עניין מהר.

מעטות התחושות המשתוות בעוצמתן להרגשה המלווה רגע מכונן שכזה. כאילו באחת, הפך הברווז הצולע לברבור מפואר: מבט העגלה המשתאה, פינה בטבעיות מקום להתבוננות רכה, נשית ומושפלת. תהליך ההתנתקות הקשה מן השקר האפולוני – הרציונאלי, הנורמטיבי, המחושב והשקול, אל עבר האמת הדיוניסית – היצרית, הבהמית, האמורפית והכאוטית, בהחלט לא היה קל לה, אולם דרך החתחתים הזו, סימלה יותר מכל את הרצון החד-משמעי שלה לשחוט כל פרה קדושה שנצרבה בתודעתה לאורך השנים, בדרכה אל האמת, בדרכה אל עצמה.


המשך יבוא.

בלוסום​(לא בעסק) - בעודי קוראת את הפוסט שלך (תתחדש על בלוגך), לא יכולה להמנע מלחשוב על כך שאתה בעצם דוגל במחיקה טוטאלית של העבר - אבל בלעדיו אין עתיד בעיני. מנסיון החיים שלי, לא היתי אותה אישה מיוחדת היום אם לא היתי עוברת את מה שעברתי עד כה. סתם, חומר למחשבה. לחלקים נרחבים של הפוסט ושל המשנה שלך דווקא כן התחברתי.
שוב, מזל טוב על הבלוג החדש.
לפני 15 שנים
מחנך אוסטרי​(שולט) - תודה חתולונות, זה בדיוק הביקור השני שלי פה באתר, נעים להיות פה.

אני לא מאמין שקיים אדם שהוא בגדר 'לוח חלק', ברור שאישיותו היחודית של כל אחד מאיתנו היא, בין היתר, השתקפות של סך כל המטענים הנפשיים הצבורים לאורך הדרך. על כך אנו מסכימים.

אבל יש גם תחום אפור בין 'אישה ללא עבר' לאחת שמגיעה לסיטואציה כשבאמתחתה ניסיון עשיר של עשרות שנים. גם ל'היא' יש ניסיון קודם, אבל היא לא הגיעה לדרגת שחיקה כזו שהופכת את ההתנהלות לטריוויאלית מבחינתה (ונתקלתי גם בסוג כזה לצערי). אבל זה בשולי הדברים, העניין המהותי מבחינתי היה הנכונת שלה לקפוץ למים הקרים, בבת אחת, מבלי להסס.
והמים קרים, TRUST ME.

לפני 15 שנים
Mary Jane - אם כבר ניטשה, לפחות הקפד. האפוליני הוא לא שיקרי, אלא פן במציאות לו ניתנה משמעות יתרה בתרבות, אליבא דניטשה. השאיפה האופטימלית היא לאיזון בין האפוליני לדיוניסי, ולא לדחיקתו של אחד מהם מעבר לגבולות הלגיטימיות.
לפני 15 שנים
מחנך אוסטרי​(שולט) - שלום מרי,

ראשית אקדים ואומר שאני מאד אוהב אנשים מוקפדים, ועל כן אתייחס לתגובתך במלוא הרצינות.

הרובד האפולוני, המשקף את הרציו, השקילות והנורמטיביות, שבאופן טבעי, לא יכול להוות חלק מתודעתו של הנשלט. זו הסיבה שבחרתי להשתמש במונח "שקרי". במקרה הזה, הלוגיקה היא מסכה ארורה שעל הנשלטת לפעול על-מנת לבטלה ביטול מוחלט.

לגבי ניטשה:
מאחר ואני מעט בקיא בכתביו, אספר לך כי הוא התייחס לדיוניסי/אפולוני באופן יסודי בשלוש יצירות עיקריות: "מבוא לטרגדיה", "דיוניסוס ואפולו - מסות על האמנות" ו-"כה אמר זרתוסטרא". באופן כללי, ניתן לומר שבכל אחת מן היצירות הללו, התייחסותו לדיוני/אפולו הייתה שונה. אבל ההבדל המהותי ניכר ב"כה אמר" שם, הוא שוחט את האמת האבסולוטית (ומתוך כך את האפולוני) לטובת החיים הדיוניסיים. במילים אחרות, בשנים הראשונות ניטשה עדיין ראה סוג של סימביוזה אפשרית בין הלוגוס (אפולו) ליצר (דיוניסוס), אבל היא הייתה צריכה להסתיים כדי להתאים לאתוס של העל-אדם ושאיפתו לעוצמה (דיוניסי טהור).

על כן, בכתביו החשובים יותר ה"שאיפה לאיזון בין האפולוני לדיוניסי", לא קיימת כלל. האפולוני מייצג רק שלב עוברי, בו העל-אדם מכין את עצמו לקראת השלילה האבסולוטית של האמיתות הסובייקטיביות שנוצרו על-ידי אחרים, בדרך ליצירת מערכת ערכים אישית-אלטרנטיבית.
לפני 15 שנים
Mary Jane - חן חן, תשובה יפה!
לפני 14 שנים
ms. spirits - נקרא מוכר.
סוחף ומדויק, תודה.
לפני 15 שנים
בטי בום​(שולטת) - קראתי ונכון יש פה תאומות סיימית :)
אני מחבבת אותך גם כאן.
לפני 15 שנים
venus in our blood​(שולטת) - כתיבתך כובשת.
מצפה להמשך.
לפני 15 שנים
מחליט בשבילך​(שולט) ממש סופר מקצועי. - חשבת לפנות להוצאות ספרים?
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י