צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לא מזיק, ברובו

כל קשר בין הכתוב בבלוג למציאות הינו מקרי לחלוטין - הכל אמיתי, וקרה, והומצא מחדש בראש הקטן והמעוות שלי
מבולבלים? גם אנחנו
לפני שנה. 21 ביולי 2022 בשעה 12:41

בואו נדבר שניה ברצינות, אוקיי?

 

אני רואה המון שיח בזמן האחרון סביב מושג ההסכמה - Consent, בעוד שכולם מסכימים שהסכמה היא בסיס לבדס"מ (לפחות הרוב השפוי), הדעות לגבי מה היא הסכמה, ואיך היא "נראית" חלוקות מאד.

נתחיל מכך שהסכמה היא העיקרון שמחבר בין שלושת הדוקטרינות המובילות של עולם הבדס"מ: SSC, RACK. PRICK*. על כך אין עוררין, האות C בכל אחד מראשי התיבות הללו מציינת את המילה Consensual אשר פירושה המילולי הוא "בהסכמה". על כן, כל מי שעוסק בבדס"מ מכיר בהיותה של הסכמה תנאי בסיסי והכרחי לקיומו של בדס"מ.

 

 

עכשיו, הויכוח בין כולם הוא לגבי מה היא הסכמה, כיצד ניתן לוודא הסכמה, ובעצם איך "מרגישה" או "נראית" הסכמה.

היות ועד כה עסקנו בעובדות, לא בדברים מעוררי מחלוקת (אלא אם אתם חלק מאותם אנשים שחושבים שהסכמה היא שולית, איתכם אין לי דיון אפילו), אני רואה לנכון לציין שהחלק הבא יהיה החלק שעשוי להיות שנוי במחלוקת, שכן זו היא דעתי, ודעה היא אינדיבידואלית ואני לא מצפה שכל אחד יסכים איתי.

 

 

על פי ראות עיני, הסכמה צריכה להיות מודעת וניתנת למשיכה, בנוסף הסכמה צריכה להימסר באופן חופשי ומבלי שיופעלו לחצים כלשהם על מנת לקבלה, ואם נרצה להחמיר - הסכמה צריכה להתקבל (כן כן, להתקבל, לא להילקח, לא כל שם פועל אחר - ל.ה.ת.ק.ב.ל!) עבור כל אקט באופן פרטני וספציפי.

אני אסביר, כי יש פה הרבה מאד "לעכל":

 

הסכמה מודעת

 

הכוונה היא בעצם שהצד המסכים נמצא במצב של מודעות, לא שיכור, לא מסומם ולא תחת השפעת חומרים שעשויים "לחלוב" ממנו הסכמה. אני יודע, חלקנו מאד אוהבים לקחת פאף או שניים, לקחת דרינק או שניים, לפני שמשחקים. אבל אחד העקרונות החשובים, בעיניי, בנוגע להסכמה היא שקבלת ההסכמה הייתה במצב מודע. מעבר לכך, מודעות אומרת עוד דבר חשוב, שאנשים נוטים להתעלם ממנו. מודעות אומרת גם מודעות לאקט עצמו, למה הולך לקרות, ולהשלכות וההשפעות של האקט (במידה וישנן כאלו) לאחר מעשה. כלומר, לפני שהמשכנו הלאה לשחק, יש שלב קטנטן וחשוב - לוודא שהצד הנשלט מכיר את האקט, ויודע לקראת מה הוא הולך.

 

הסכמה הניתנת למשיכה

 

כאן אני יודע שאני אעורר המון הדים, אבל בכנות - זו דעתי, ואין לי שום כוונה להתנצל עליה.
בעיניי, הסכמה ניתנת למשיכה רק כאשר יש מילת ביטחון, סימן ביטחון, או כל סימן מוסכם אחר שאומר "אני לא רוצה יותר". אף אחד בעולם לא מסוגל לקרוא מחשבות, אני לא מאמין בקוסמים וביכולות מאגיות, לא אכפת לי כמה השולט.ת שלך מכיר.ה אותך יותר טוב משאת.ה מכיר.ה את עצמך - אף! אחד! לא! מסוגל! לקרוא! מחשבות!

 

 

אם אין מילת ביטחון מוגדרת, מבחינתי כל מילה שמשמעותה "די", או "עצור" היא מילת ביטחון לכל דבר ועניין. לגיטימי שלא בחרתם מילת ביטחון אם אתם יודעים להתייחס ל"עצור" בהתאם, אין לי שום טענה כנגדכם (למעשה, אין לי שום טענה כנגדכם גם אם אתם, כנשלטים.ות, לא מעוניינים במילת ביטחון, זבש"כם), אבל קחו בחשבון שבהיעדר מילת ביטחון "עצור" היא מילת ביטחון, "די" היא מילת ביטחון, וכל מילה שמשמעותה דומה היא מילת ביטחון.
הדבר שאינו לגיטימי בעיניי הוא שולט.ת ש"מחליטים" שהם לא צריכים מילת ביטחון, והם יודעים מתי לעצור. כאן אין הסכמה, כי ההסכמה אינה ניתנת למשיכה. נקודה, אין המשך למשפט הזה.

 

הסכמה הניתנת באופן חופשי

 

לא רק שלפי דעתי אסור אפילו לחשוב על "לחלוב" הסכמה ממישהו.י שלא נתנו אותה באופן נלהב, יתרה על כן - גם כאשר ניתנה הסכמה, והוחלט על מילת ביטחון על מנת לוודא הסכמה מתמשכת אשר ניתנת למשיכה, "מילכוד" של מילת הביטחון גם הוא פסול מאד.
מה הוא "מלכוד" של מילת ביטחון - הכוונה היא שהצד השולט מבהיר לצד הנשלט שאם הוא משתמש במילת הביטחון הוא מאכזב אותו באיזושהי דרך, או במקרים קיצוניים כאשר הצד השולט גם מרמז על כך ששימוש במילת הביטחון "יותר מדי" יגרום לו לאבד עניין במערכת היחסים או אף לעזוב. זו לא מילת ביטחון, זו מלכודת. הצד הנשלט לא ישתמש במילת הביטחון שלו גם אם חייו תלויים בכך (אני מגזים, אבל הבנתם את העיקרון).

 

לסיכום

יש סיבה לכך שאני מתלוצץ על כך ש"אני לא מרביץ לנשים, אלא אם הן מבקשות יפה מספיק". בכל צחוק יש שמץ של אמת, אומרים, ובכן, האמת שמאחורי המשפט המטופש הזה היא שאני לא רוצה ש"תסכימי" להסתשן על ידי, אני רוצה שתרצי בכך. זו הדרך שלי לוודא הסכמה נלהבת, רצון אמיתי, ואת העובדה שאין שום דבר פסול שגרם לך להסכים.

* אם מישהו.י צריכים הבהרה:
SSC = Safe Sane & Consensual
RACK = Risk Aware Consensual Kink
PRICK = Personal Responsibility Informed Consensual Kink

גורה שלו​(נשלטת){משוייכת } - אני תמיד אסכים ותמיד אוהב אותך!
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י