צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לא מזיק, ברובו

כל קשר בין הכתוב בבלוג למציאות הינו מקרי לחלוטין - הכל אמיתי, וקרה, והומצא מחדש בראש הקטן והמעוות שלי
מבולבלים? גם אנחנו
לפני שנה. 25 במאי 2023 בשעה 17:10

אני יודע שהחתלתולה המדהימה שלי כבר פירסמה פוסט הרבה יותר רציני בנוגע לדברים, אבל בעקבות כמה פוסטים בכמה קבוצות שונות בפייסבוק - החלטתי שהתגובה שלי ראויה לפוסט משל עצמה, אז Here goes today's rant....

כשמדברים על ראשי תיבות בעולם ה-BDSM, קודם כל, חשוב לציין שמלבד SSC, RACK ו-PRICK ישנם עוד ר"ת בנוגע לבדס"מ, ספציפית 4c (CCCC), TREK ו-FRIES. הסבר לגביהם אכתוב בהמשך.

עכשיו, גם כשמדברים על ראשי התיבות (אני אתייחס אליהם בתור "דוקטרינות") הקלאסיים בבדס"מ, המיקוד בכל הדוקטרינות השונות הוא ההסכמה, השאר הם תנאים לקיומה של הסכמה (למשל: מודעות לסיכונים, אם מדברים על RACK). ה-S השני, של SSC, זה המציין שפיות, מתייחס למשתתפים באקט, עכשיו, ניתן להתווכח שעות לגבי האם שפיות המשתתפים כוללת שימוש בסמים משני תודעה (אלכוהול, תוצרי קנאביס, Uppers למיניהם וכו'), אבל שפיות מתייחסת למשתתפים ולא לאקט, שכן לא ממש ניתן להגדיר מה הוא אקט "שפוי" (What's normal for the spider is chaos for the fly).

עכשיו, גם עניין שפיות המשתתפים, וגם עניין בטיחות האקט (שלגביו הורחב בדוקטרינות הבאות בתור - RACK ו-PRICK) באים שניהם כדי להבטיח שההסכמה היא "טובה". מה היא הסכמה טובה, אם כן? הסכמה שניתנת מרצון חופשי, שלא תחת השפעה, ניתנת למשיכה (מילת ביטחון, למשל, היא כלי לקיומה של הסכמה טובה), מודעת וספציפית. שתי הדוקטרינות הבאות, שציינתי קודם, באו על מנת להרחיב בנוגע להסכמה, בנוגע למודעות לסיכונים, ובנוגע לאחריות אישית בעת קיום אקטים. בכלליות:

  • RACK - Risk Aware Consensual Kink
  • PRICK - Personal Responsibility Informed Consensual Kink
  • FRIES - Freely given Reversible Informed Enthusiastic Specific
  • TREK - Trust Respect Engagement Knowledge
  • 4C - Caring, Communication Consent, Caution

מלבד שתי האחרונות, כל הדוקטרינות הללו באות לבאר את נושא ההסכמה, כאשר כל אחת מהן שמה דגש על אספקט שונה בנוגע להסכמה. שתי הדוקטרינות האחרונות מוציאות את הפוקוס ומתמקדות במערכות יחסים בכלל, כאשר שוב, כל אחת מהן שמה דגש על אספקטים שונים.

בעיניי - יש מה לקחת מכל אחת מהדוקטרינות, ואין אחת שבאמת מכסה את כל הדברים. לכן, אינני "דוגל" בדוקטרינה אחת, אלא לוקח איתי את הדברים החשובים מכל דוקטרינה.

אציין בכוכבית שטכנית המושג בדס"מ נוצר בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת (עפ"י וויקיפדיה), לפני כן הפרקטיקות היו קיימות, אבל מונח המטריה "BDSM" לא היה קיים. לכן, רק בתחילת שנות התשעים אנחנו רואים את נושא ההסכמה עולה לכותרות, ושאנשים מתחילים לדון לגבי מהות ההסכמה ומה היא הסכמה "טובה".

 

https://www.youtube.com/watch?v=lMSkC2PGyTs


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י