צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אהבתי את מי שהיית

לפני 7 שנים. 16 באפריל 2017 בשעה 8:17

אני חייבת לעשות את זה דרמטי. אחרי הכל, זה כל מה שאני. דרמה קווין לא יציבה.

האמת שאני די טובה בלהסתיר את זה IRL, אבל אני חייבת לתת אקורד סופי שיהיה נאמן לעצמי.

נאמר לי, ומוזר שלא חשבתי על זה בעצמי, שאני נעזרת בהכל. אני מטופלת תרופתית, אני עושה ספורט, יש לי כדורי הרגעה וכדורים לריכוז ווויד למצב רוח טוב ופסיכותרפיה ומוזיקה מרגיעה לפרודוקטיביות ורשת תמיכה של מליון קבוצות פייסבוק שבייסיקלי הפכו לפינת הליטוף שלי, ואפילו עם כל זה אני לא משהו בלהיות יציבה.

תכלס. אני נעזרת בכל מה שיש לעולם להציע, ועדיין מפרכסת בניסיון למצוא את עצמי בעולם.
כשתינוק נולד עם מום רציני בגוף, הוא לרוב לא שורד עד גיל בגרות. כשתינוק נולד עם מום רציני בנפש, או כמו שאנחנו קוראים לזה התודעה, או "איזורים מסויימים במוח, מאזן נוירוהורמונלי לקוי" (ובינינו, אני לא סובלת מ PTSD, אלא חיה עם ביפולריה, שהוכח מעבר לכל ספק שמועברת בתורשה, והתהליכים הנוירוכימיים שנפגעים אצל הדו קוטביים דומים מאוד לאלה שפגועים אצל חולי אפילפסיה. עד כדי כך, שתרופות נגד אפילפסיה במינונים מאוד גבוהים יכולים להוות אלטרנטיבה יעילה ומועדפת למייצבי מצבי רוח כמו ליתיום) הוא מגיע לגיל בגרות, ממשיך לחיות, ומותיר אחריו שובל של הרס, אנשים מוכי רגשות אשם על שלא הצליחו להכיל את מה שהמוח האנושי הבריא לא מסוגל להכיל.

וזה הביא אותי למסקנה שנמאס לי. אני לא רוצה יותר להפגע. אני לא רוצה יותר לפגוע. וחמור יותר, חרא קטן ומניפולטיבי שכמוני, אני לא רוצה לגרום לאנשים שאני אוהבת לפגוע בי כדי שהם יחיו עם תחושת אשמה, ואני עם ההרגשה שקיבלתי את מה שמגיע לי.

 

כשיצאת מכאן אתמול, שידרת המון חוסר שביעות רצון. חשבת שזה אתה שאני מוחקת מהחיים שלי. אבל האמת היא שזו אני שאני מוחקת מהחיים. של כולם. אני התעייפתי לפרכס. התעייפתי להשקיע כפול מאמץ כדי להגיע לאותם ההישגים. התעייפתי להיות פגומה בעולם של נורמלים, לחנוק אינסטינקטים בסיסיים עבורי שלא קיימים עבור אף אחד אחר.

אם עץ נופל ביער, ואף אחד לא היה עד, האם הוא נפל? ואם אני יורדת מהפסים באיזולציה חברתית, האם אני משתגעת?

כשחתכנו פעם שעברה, או לפחות ניסינו, כתבתי לך שאתה האקס של שרדינגר עבורי. שללא הידיעה אתה יכול להיות מאושר בזרועותיה של אחרת, ויכול להתאבל על כל מה שהיה יפה בינינו ולא יכולנו לשמור. אבל הפעם זה לא עבורך, וזה לא הסיפור שלך שאני חיה. הפעם זו אני

ואני הפסיכית של שרדינגר. והבית שלי יכול באותה המידה להבריק מניקיון, או להיות אחרי חורבן היסטרי עם פטיש. אני יכולה באותה המידה לפרוש מהלימודים, או להצטיין בהם. אני יכולה לקרוס חזרה להפרעות האכילה, או להפתר מהן סופית היות וזה תמיד התקשר אצלי לפידבק חיצוני. אני יכולה להיות מאושפזת במחלקה סגורה, או לנתב את ההשקפה השונה שלי כדי להפוך להיות אקסטראורדינרית בכתיבת קוד, או אילוף כלבים, או הקמת כת. אני יכולה למלא כל יום בפרודוקטיביות שתהיה ריקה משיפוט או השוואה, ויכול להיות שכבר מזמן אלימות ספונטנית בשכונה הכי מסוכנת בחיפה (יאי לי, אני גיבורה קטנה כל פעם שאני חוזרת מהעבודה ב1 בלילה, וגיבורה גדולה כל פעם שאני מפספסת את התחנה והולכת את ההפרש ברגל) גאלה אותי מהצורך לבחור כל יום במשפחה ובחיות המחמד שלי. 

החלק הכי יפה בסיפור (או שרק אני יכולה להעריך את היופי בו?) שלא משנה מה מזה קורה עכשיו, בכל רגע נתון שבו כל אדם נתון קורא את הפוסט הזה - בעולם שלו זה לא קורה באמת. פרפר שיניף את כנפיו יכול לגרום להוריקן בקצה השני של העולם רק אם לא להכניס אותו לצנצנת. 
מה שאומר שעבור רוב האנשים שבכלל היו מודעים להסטוריה שלי - היא מסתיימת כאן. קצת כמו התאבדות, רק בלי כל השיט של רגשות האשם וחיפוש האשמים ומחשבות מיותרות שחולפות ברגע שזה מפסיק להיות טרנדי. ואני משתעשעת במחשבה שאני כל כל שואפת למזער את הנזק שיש לי פוטנציאל עצום לזרוע סביבי, שאני אפילו מתאבדת חצי קלאצ' כזה, בצורה אלטרואיסטית עד כדי בחילה. ואמשיך להתקיים כרוח שכזו שצופה מהצד, כמו בדרמה מיסטית סוג ז. אולי הודית אפילו. אבל החיים שלי תמיד היו דרמה סוג ז, אז למה שלא אשאר נאמנה לעצמי באקורד האחרון?

 

THE END

שושן ים​(שולט) - קראתי את מה שרשמת את מחמירה עם עצמך ,למרות כול מה שתארת,מקריאה בפוסט שלך את הרבה יותר ממה שאת חושבת,והרבה פחות מאחרים שחיים מאתגרים יותר,צאי תראי את באמת במקום טוב.
לפני 7 שנים
unpredictability​(אחרת){עבר} - אני תוהה באיזו זכות בן אדם זר מרשה לעצמו להצהיר בפניי שמה שאני נאלצת להתמודד איתו ולנצור בתוכי זה עניין של מה בכך. על סמך מה, על סמך העובדה שבנתונים התכלס (עליהם אגב גם אין לך מושג קלוש, אבל ניחא) אני נמצאת באיכות חיים גבוהה מהממוצע?
בגלל אנשים עם דיעות כמו שלך, אנשים כמוני מתמודדים מעבר לקשיים הרגילים, ובנוסף להפרעות האישיות שלנו, גם עם אטימות, תת איבחון, ביקורת חברתית שבמקרים מסויימיים יכולה להיות בלתי נסבלת. אנשים כמוך, והשכיחות שלהם בחברה הם הסיבה שבחרתי לקחת צעד אחורה ולצאת ממנה.
אתה לא תשפוט אדם שבהתקף אפילפסיה נפצע או שבר משהו. אבל תרשה לעצמך לומר בפה מלא לאדם מדוכא (אתה זוכר, הפרעה נוירוכימית כל כך דומה שיכולה להיות מטופלת באותן התרופות בדיוק !) לצאת מזה ולראות שהכל בסדר. אתה תקבל בהבנה אדם שמתקשה לנשום בהתקף אסטמה ונעזר במשאף, ותנחר בבוז לכיוונו של אדם שמתקשה לנשום בהתקף חרדה ונעזר בקסנקס.
ידעת שההפרעה, המחלה שאני מתמודדת איתה יכולה לזכות אותי ב100% נכות וקצבה מהמדינה? אני בוחרת לא להעזר בזה ולחיות חיים נורמטיבים כמה שאפשר, ולא מצפה לקבל עוגיות על הבחירה הזו. אבל עצם הקיום שלה, ועוד במדינה שלנו שכל כך מקשה עם הכרה בלקויות, מעידה שאני לא חיה "חיים פחות מאתגרים מאחרים וסתם מקשה על עצמי". הידעת שבצבא קיבלתי פרופיל 21 נפשי? אבל התעקשתי להשאר במסגרת כי הרגשתי שזו חובתי המוסרית, וסיימתי עם 3 תעודות הצטיינות, כשבכל רגע נתון במערכת הממוחשבת של ברה"ן היה מוזן לי פתור מלא משירות צבאי. אה, ועשיתי גם מילואים, עד שהיחידה ששרתתי בה צומצמה. וגם על זה אני לא מצפה לעוגיות מיוחדות או אנדרטה על שמי. כל מה שאני רוצה, זה להפסיק לשמוע מאנשים שקל לי, שאני בסדר, שהכל בראש. כן, הכל פאקינג בראש. זה כל העניין.
וזו *בדיוק* הסיבה שאני רוצה לצמצם תקשורת אנושית עד כמה שאפשר. קשה לי מספיק להיות עצמי, אני לא צריכה אנשים בורים ושיפוטיים שיקשו עלי עוד יותר.
מקווה שאתה לא שואל אנשים עם רגל שבורה למה הם לא רצים מרתון, הרי הרפואה נתנה להם גבס
לפני 7 שנים
Mental Dominant - התגובה שהיא ענתה לך אתאר אותה בצורה אחרת. ראשית להיכנס לראש של אדם שסובל מקושי כזה או אחר זה לא אפשרי אם לא חווית את זה בעצמך וגם אז זה לא מדוייק כי כל אחד חווה אחרת את הדברים. אבל למהות התגובה, אתה מתאר פה מצב של הדפוס החברתי המבחיל שאומר חאנשים שסובלים מפציעה בנפש "תנער את זה זה הכל בראש שלך". האם נראה לך הגיוני, וכן אני מצפה לתשובה, להגיד לבן אדם עם רגל שבורה לחלוטין "היי תרוץ, תנער את זה זה הכל ברגל שלך.." ברור שלא. אני לא מאשים אותך, היברה שלנו כיחידה שלמה מזלזלת בבעלי מוגבלויות ורואה בהם מוקצה. אם אני מבין נכון זו הסיבה שהיא מתרחק כי מאיפה שתדע מתי ואיך תבוא המכה. ולמה לחוות מכה לנפש עם המחיר הבלתי אפשרי שהיא משלמת. תחשוב על הדברים
לפני 7 שנים
בדרך החוצה - powerfull stuff !
לפני 7 שנים
I'm God - תעשי מה שמרגיש לך נכון ,כולם חכמים מהצד ולכולם יש עצות והברקות .
זה כולה חיים ,רוב האנשים לא מבינים כמה החיים הם חלק קטן מהקיום עצמו.

*להשקיף מהצד זה מדליק לאללה :)
לפני 7 שנים
amy​(נשלטת) - מעציב וכואב. אני דואגת לך מאוד מאוד.
לפני 7 שנים
Mental Dominant - אני חושב שהרעיון לתעדף את המצב הנפשי שלך על פני כל דבר אחר הוא רעיון חכם. אבל יחד עם זאת למטבע יש צד שני ואני לא באמת הבנתי אם זו התרחקות מאנשי הכלוב או בכלל גם בחייך הפרטיים. כי לבדידות יש מחיר יקר ונוראי (ולמען הסר ספק אני לא חושב שאני מכיר אותה יותר או פחות ממך פשוט אומר את דעתי). אז אני מאחל לך בהצלחה ומסיר בפנייך את הכובע על החלטה אמיצה לדאוג לבריאות הנפשית שלך גם על חשבון הפלוסים שיש באתר הזה אבל בבקשה תפקחי עיניים גם על הצד השני של המטבע.
לפני 7 שנים
שושן ים​(שולט) - מקבל את התגובה שלך,ראשית מתנצל,לא כתבתי לך ממקום לשפוט,אלא לתמוך.
כן אני מכיר היטב את נושא צרכים מיוחדים באופן אישי ,וכן יודע את שחברה לא אוהבת לקבל אנשים שונים ,אני מסכים אם כול מה שרשמת בתגובתך אלי,מקווה שתקבלי את התנצלותי .כפי שאמרתי אני חיי ונושם את נושא המוגבלות,זה לא המקום לפרט,בהצלחה.
לפני 7 שנים
ArchAngel​(שולטת) - זה כזה חוסר צדק שאנשים מבריקים מרגישים שהם נטל, ואנשים שהם באמת חרא לא רואים בעצמם נטל.
לפני 7 שנים
קנטור​(שולט){חתולהלה} - 😢
לפני 5 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י