סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

טעימות בהנף מקלדת

מילים והגיגים, על הא ועל דא
לפני 14 שנים. 10 באוגוסט 2009 בשעה 17:41

בספר 'גורו' של פרייה הרט יש סקירה יפה וממצה
על מושגי הגורו על היבטיו השונים. כגון: מהו
בדיוק גורו? ומי הוא גורו? ומה טיב היחסים
בין גורו לתלמיד? בין היתר מופיעה שם חלוקת
של ארבעה סוגי תלמידים המנויים לפי הסדר הבא.

1. המעולים

2. הטובים

3. הבינוניים

4. הנחותים.

וכל סוג מודגם במשל מעניין.
התלמיד המעולה משול לחומר
בעירה דליק שכל גיץ קטן מבעיר ומדליק את אש
הסקרנות והחכמה.
התלמיד הטוב משול לעץ קמפור שמגע קרוב לאש
מבעיר את העץ ויעורר בינתו.
הבינוני משול לפחם הואיל ואת הפחם יש להדליק
בסבלנות ולשמור על הגחלת שלא תכבה.
התלמיד הנחות- משול לקליפת בננה- הקליפה לחה
וצוננת ויש לייבש אותה על מנת שהאש תתפס בה.
(פרייה הרט, גורו, הוצאת מפה, ע"מ 25).

מעניין להרהר האם חלוקה זו עשויה להיות הולמת גם בעולם הבדס"מ?

לילימיי​(שולטת) - (:
בגלל זה אני לא אוהבת
גורואים....
אין תלמידים גרועים\נחותים ,
רק מורה שלא השכיל להגיע\לגעת בהם.
ובבדס"מ אותו כנ"ל ויותר , אני מאמינה.
ערב נהדר בודק....(:
לפני 14 שנים
בודק - הזכרת לי מה שאומרים שההבחנה בין מורה מוכשר למורה מתחיל בא לביטוי בכך
שמורה מתחיל כאשר לא הבינו התלמידים
הוא אומר לא הבנתם את שאמצרתי ולכן אחזור
על הדברים. לעומתו מורה מוכשר אומר לא הסברתי היטב
ולכן אנסה להסביר יותר טוב בפעם הבאה.
תודה לך וערב נפלא לך
לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י