המטרה: למלא את החלל הריק הנוצר בחייו של האיש הקטן , קשה היום ורך האיבר. כולל: בדיחות משובבות וחידות מעצבנות , פינת טלפתיה ופינת אנטיפתיה, אילוזיות אופטיות ושאלות אפתיות , שעשועי מספרים ועוד כהנה וכהנה........
כל תגובה תתקבל באהדה ותזכה לתשובה,
GREEK(נשלט)
-
עילרוד הוא מושג שלא קיים בתחבורה מכיוון שבניגוד לאוירונאטיקה שום רכב לא נע סביב קו הרוחב של עצמו
אם התכוונת מה משפיע על מידת הרכות\הקפיציות של רכב אז התשובה היא כמובן קפיצים ובולמי זעזועים
כאשר הקפיצים כשמם תפקידם להקפיץ את הרכב ולמנוע את הזעזועים מהמרכב והנוסעים
הבולמים תפקידם לבלום את הזעזועים שנוצרים מהקפיצים ולרסנם!
כיום יש בולמים (יותר ברכבי 4X4) אשר ניתנים לכיונון
תנודתיות יתר בדרך כלל משפיעה על האחיזה במצבי חירום (פניות חדות )
לפני 14 שנים
דולי .(שולטת)
-
טעות,
קיים מושג של עילרוד ברכב.
בזמן נסיעה יש תנודות בעקבות השפעת תנאי הדרך ופעולות המתלה.
את התנועות האלו מקובל להתייחס כתנודות של מרכז הכובד. ולתאר באמצעות 3 צירים.
עילרוד - הכוונה לציר y - ציר בניצב לאורך הרכב.
יש תנודות לאורך הציר , ויש מסביב לציר (עילרוד) התנודות הללו נגרמות ע"י כוחות התמדה, בלימה , הנעה בזמן תאוצה והאטה, וע"י נגרר.
לגבי תנודתיות : המקובל הוא תדירות של 0.8 - 2.5 הרץ. הן מותאמות לתדירות צעדים שעושים בזמן הליכה.
פחות מזה גורם ל"מחלת ים".
יותר מזה כאבים באיברים הפנימים ובשרירים.
על מנת להקטין נדנוד רכב בזמן הנסיעה יש חתכנן את המתלה כך שתדירות של מתלה אחורי יהיה יותר גדול על 15% מתדירות של מתלה קדמי.
וכמובן חשוב לקבל אותה תדירות בכל טווח עומסים של הרכב.
זה נכון שתנודתיות יתר נשפיעה על האחיזה במצבי חירום (פניות חדות) הכוונה לציר x z .
ועל זה הסבר בנפרד מאוחר יותר .
(קשור לכוחות צנטרפוגלים, רוח צד , שיפוע דרך רוחבי).
לפני 14 שנים
להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר