ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

פינת הפנאי - מתחת לחגורה

המטרה: למלא את החלל הריק הנוצר בחייו של האיש הקטן , קשה היום ורך האיבר. כולל: בדיחות משובבות וחידות מעצבנות , פינת טלפתיה ופינת אנטיפתיה, אילוזיות אופטיות ושאלות אפתיות , שעשועי מספרים ועוד כהנה וכהנה........
כל תגובה תתקבל באהדה ותזכה לתשובה,
לפני 13 שנים. 27 ביולי 2010 בשעה 10:32

מהו דיפרנציאל "החלקה מוגבלת" LSD - במה הוא שונה מדפרנציאל רגיל?

GREEK​(אחר) - את אוהבת תשובות מדוייקות אז בבקשה

דיפרנציאל מוגבל החלקה (LSD - Limited Slip Differential), נמצא בעיקר במכוניות ספורט ורכבי שטח. בדיפרנציאל זה אין נעילה מלאה אלא קיימת הגבלה (קבועה מראש) על השוני במהירות הסיבוב של שני הגלגלים בציר. קיימים מספר רב של מנגנונים ליישום דיפרנציאלים מוגבלי החלקה, חלקם מכניים וחלקם מבוססי אלקטרוניקה ורכיבי מחשב. ביישום באמצעות מערכת ממוחשבת מזוהה החלקה של אחד הגלגלים באמצעות חיישנים והמערכת בולמת אותו לסרוגין (באמצעות מערכת ה-ABS) וכך מתאפשרת העברת מלא המומנט לגלגל בצד השני של הציר.

בדפרנציאל רגיל (לא נעול בשום צורה) יועבר הכוח דווקא לגלגל ללא אחיזה ויגרום לחוסר תנועה של הרכב או לחילופין לאיבוד שליטה ברכב שבו אין אחיזה לאחד מהגלגלים המניעים
לפני 13 שנים
דולי .​(שולטת) - שאפו!
כל הכבוד.
וכמובן שחייבת להוסיף:
קיים גם דיפרנציאל ELSD עם שליטה ע"י מחשב, יכול להגיב על שינוי עומס והמהירות הסיבובית של הגלגלים במהירות גבוהה יותר ולהעביר מומנט סיבובי גדול יותר.
לפני 13 שנים
Aציבעוני​(אחר) - עם כל האמור לעייל
אלא שנוסעים בשטח מעדיפים את הדיפרניצאל הישן
והטוב עם נעילה מלאה
לפני 13 שנים
דולי .​(שולטת) - נכון,
וברכב שטח יש גם סגר דיפרנציאל, הוא מאפשר נעילת הדיפרנציאל ומבטיח את העברת המומנט הסיבובי במלואו לכל הגלגלגים המניעים.
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י