סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

half-way contempt

לפני 3 שנים. 13 באוקטובר 2020 בשעה 19:30

אפשר לוותר על ה*דווקא*. אפשר לוותר גם על השקר.
הפעם התמונה בהתחלה, אחר כך יהיו הרבה מילים פסבדו עמוקות, לא חובה לקרוא, אבל כנראה לא אתייחס לתגובות שיכוונו רק לתמונה.

 

זה הלא שמנה שלי. כן, הייתה תקופה קצרה שהייתי הרבה פחות שמנה, אבל זה הרגיל שלי כבר די הרבה זמן.
אני חוזרת 30 ומשהו קילו למעלה. וכן, גם אז אמרו לי את אותו ה*דווקא* ואת אותו השקר. ואני לא מבינה את זה, אני לא מבינה איך שקר בוטה אמור להתפס כמחמאה ולמה להניח שאני נעלבת מהיותי שמנה, או חושבת שבגלל זה אני לא מושכת.
אני לא באה להגיד שאהבתי את העובדה שאני שמנה, גם היום אני לא מתה על המשקל שלי, אבל אף פעם לא סבלתי ממנו או שנאתי את עצמי. גם כשרזיתי ואז השמנתי, גם כשהייתי מתוסכלת מקניית בגדים, גם כשפחדתי לשבת על כסאות רעועים ושישבו לידי באוטובוס ויהיה צפוף. שנאתי את כל אלה, אבל לא שנאתי אותי.
לא הרגשתי אפלייה על בסיס משקל, לא היה לי חוסר בחיי חברה, לא הרגשתי רע אם לא נמשכו אלי, לא היה לי חוסר במערכות יחסים/מין מזדמן. אני לא אומרת שהתעלמו מזה, אני רק אומרת שזה אף פעם לא השפיע על תחושת הערך שלי.
אבל לא אהבתי את זה שאני שמנה, לא חשבתי שאמות מזה (הייתי אוביס בריאה, אבל גם צעירה) ולא הצלחתי לרדת במשקל ולא לחזור לאותו משקל, כל פעם מחדש.
אז קיצור קיבה, נעים מאוד, שרוול, ליתר דיוק. הניתוח היה קל, ההחלמה קלה, התמיכה מסביבי נפלאה והתחושה שאני מצליחה לשלוט על מה שאני מכניסה לגוף שלי היתה פשוט מרתקת.
את זה לא הכרתי. עישנתי מעל לקופסא וחצי ליום ואז הפסקתי, לשש שנים. היום אני מעשנת אולי קופסא בחודשיים, (תלוי כמה ירכיים יש לפני (: ). בתקופה שקרס לי העסק בתשע בבוקר שתיתי ערק תפוזים (תפוזים זה משקה של בוקר) ולא הפסקתי כל היום ואז הפסקתי לשנתיים, בבת אחת, היום אני או שותה או לא, הכל טוב. סמים, טוב, זה אף פעם לא ממש היה הקטע שלי, אבל עשיתי, מספיק, ומאוד קל לי לא לעשות. אבל אוכל? בזה לא שלטתי, בכלל. זה עשה מה שזה רצה וזה הטריף אותי.
ופתאום, אני יכולה לבחור, להחליט. אני מצליחה לנהל את זה בצורה שקודם לא הצלחתי ואני מרגישה הרבה יותר בשליטה, שלא לדבר על לא שמנה.
על לעלות מדרגות ולא לרצות למות, על להצליח לנעול מגפיים, על לקנות בגדים ב-40 שקלים באלנבי, על לא לפחד (בדרך כלל, זה לא ממש עבר) מכסאות שנראים לי ישנים, גרביונים, כמובן.
אז אני גם מרזה, גם בשליטה וגם נראית יותר טוב בעיני. להיט.
ועברו שנים והתחלתי לאבד חלק מהשליטה ולעלות במשקל אבל בנקודה הזאת אני יודעת שמה שהכי מפריע לי זאת הידיעה שהאוכל מנצח אותי, שוב.
וזה מאבק, קשה. כי אני לא רוצה שאוכל ינצח אותי.
אז פעם ידי על העליונה ופעם הקוסטיצה, ככה זה בשנתיים האחרונות.
אני בסדר עם איך שאני נראית, אני אוהבת אותי עשר קילו פחות (בערך), אבל אני עדיין מרגישה מושכת, לובשת מה שאני רוצה, נוח לי איתי ועם איך שרואים אותי. הדבר היחיד שמתסכל אותי בזה שאני משמינה, זה שזה כביכול "לא בשליטתי".

כבר מזמן רציתי לכתוב על זה, ממקום קצת אחר ולא עשיתי את זה. לפני יומיים פגשתי לקוחת עבר שלא ראיתי הרבה זמן והדבר הראשון שהיא אמרה לי זה: "יו, איך רזית".
אמרתי לה שבעיני זאת לא באמת מחמאה ושהיא גם טועה. היא הופתעה ואמרה: "את בטוחה? את נראית ממש טוב". אמרתי לה שאני שמחה לשמוע שנשים שמנות יכולות להראות טוב בעיניה (היא שמנה וגם על זה עבדנו כשהיא היתה לקוחה שלי), אבל שאכן השמנתי ואז גם הסברתי לה למה זאת לא מחמאה רלוונטית בעיני (גם ההסבר לא רלוונטי כרגע).
כשהגעתי הביתה בחנתי את עצמי מול המראה. לבשתי שמלה שמחמיאה לי, השיער היה סבבה (אם כי קצת ארוך מדי), העור שלי יחסית חלק, הפנים לא מכוערות. אני נראית בסדר. ואז לראש קפץ לי: "שמנה, אבל לא נראית רע".
והבנתי שגם אני לא חפה מטעויות. אז כתבתי ושמתי תמונה.
ובאמא שלכם, אל תכתבו לי "את דווקא לא שמנה". 80 קילו, 1.58. 

 

 

 

יופי באמת, גם כן ליידי בריטית. איזו ליידי מדברת על הגיל והמשקל שלה (: ?

 

 

שרף אורנים​(אחר) - שמנה זאת לא קללה !!! כמה פעמים אמרתי את זה (לאישתי האהובה) ? כמה פעמים כתבתי את זה כאן ??
על פי התמונה, את אישה סקסית בטירוף, מושלמת על פי מונחי היופי שלי... אבל זה לא ממש משנה כל עוד את לא אוהבת את הגוף שלך !

אני מתחבר ליכולת ללבוש מה שמתחשק לך, לא לפחד מכסאות ישנים וגם להתנשף במדרגות אבל מעבר בין זה לבין לסבול בגלל "שמנה"... מבעס אותי כל פעם שהנושא הזה עולה, אולי בגלל הקשר האישי שלי וטראומה שלה, אולי בגלל שזה טאבו שצריך לפרק לגורמים ?! אני רק יכול לאחל לך (ולכן אישה אחרת) לאהוב את הגוף שלך כמו שהוא 😘
לפני 3 שנים
hrgiger - מבינה את הכוונה הטובה שלך, אבל לא. אני לא צריכה לאהוב דברים שמפריעים לי. אני צריכה לאהוב אותי למרות שיש דברים שמפריעים לי.
למה שמישהי שרע לה להיות שמנה תשלים עם זה?
יש פער גדול, בעיני, בין לא להרגיש פחיתות ערך כי אני שמנה לבין לאהוב משהו שמפריע לי.
לפני 3 שנים
שרף אורנים​(אחר) - אני מקבל את העובדה שלא תמיד אנשים שלמים עם הגוף שלהם, זה ממש בסדר אבל השאלה היא למה? כי החברה החליטה שאישה צריכה להיות רזה?! שמעל מידה 40 זה מוקצע?! בגלל שאיזה אידיוט שאת לא מכירה, אמר לך ברחוב "אתה כלכך יפה, אבל אם רק היית מרזה" ?! זה בסדר להיות שמנה, זה גם בסדר לרצות להיות רזה או לא שמנה... ממש לא התכוונתי לגרום לך (או לכל אישה אחרת) להשלים עם משהו שאת שונאת... יכול להיות שאני כלכך עמוק בטראומה הזאת וכל הרגשות שיוצאים וזה משפיע על הכתיבה. מתנצל שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב.
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אני חושבת שהכוונה היא שאני יכולה להיות לא מרוצה מהמשקל שלי ולשאוף לשנות אותו, מבלי שישתמע מכך שזה הדבר החשוב בחיי או שאנשים אחרים צריכים להתעסק בזה. מותר לי להחזיק בדיעה על הגוף שלי מבלי לעשות לה בדיקת קורלציה עם דיעות של אחרים.

ובעיקר - היופי הוא לא העיקר. הדבר הכי חשוב בגוף שלי הוא איך הוא משרת אותי, לא כמה הוא יפה.
וגם "להיות יפה" זה לא ערך ולא מגדיר נשיות.
לפני 3 שנים
hrgiger - תודה על התגובה הזאת. אתמול רציתי לענות ולא הצלחתי לנסח תשובה בהירה.
לפני 3 שנים
Agate - פוסט מדהים בכל מובן שיש
(סורי שמתייחסת אבל הצילום יפייפה 🙂)
לפני 3 שנים
hrgiger - תודה (:
לפני 3 שנים
allex​(שולט){jil} - שאפו....
קראתי והוקסמתי מההפרדה והתובנה שהעניין הוא חא המשקל, אלה ההפסד לאוכל. זה כל כך מדוייק.
וסתם בקטנה, פשוט מלמדיםצאותנו מגיל צעיר שהמילה 'שמן' שייכת לכינויי הגנאי. תדמייני גן ילגים שילד אומר לילדה את שמנה והגננת, במקום להעניש אותו תגיד לה: שמנה זה יפה....
תשארי בדיוק איך שנח לך וכולנוממסכימים שאת מהממת, עם ספרות כאלה או אחרות על המשקל. הוא לא רלוונטי 😍
לפני 3 שנים
hrgiger - אתה אומר משהו נכון וחשוב, לחינוך יש תפקיד עצום בזה.
גדלתי להורים שלא נתנו מקום לשיפוטיות כזאת, אז יכלתי לפתח את ההפרדה שבין "שמנה" ל"לא טובה".
כן יש לי סייג אחד - לדעתי לא צריך להגיד "שמנה זה יפה", צריך להגיד "זה לא רלוונטי".
לפני 3 שנים
שרף אורנים​(אחר) - הכל מתחיל ונגמר בחינוך !
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אוי, אני חשבתי שהביקורת היא על "שמנה זה יפה". לגעור בילד כי הוא מציק, בלי קשר לתוכן, וגם לציין שזה לא רלוונטי / לא קללה / לא עניינו.
לפני 3 שנים
allex​(שולט){jil} - " לדעתי לא צריך להגיד "שמנה זה יפה", צריך להגיד "זה לא רלוונטי"."
את צודקת... ניואנס עדין ונכון.
חבל רק שככה החברה שלנו גדלה ומגדלת בתקופה הזאת. (קחי את זה עוד צעד קדימה: תחשבי מה יגיד ההורה של הילד השמן לגננת - אם היא לא תעניש את מי שאמר "שמנה" לבת שלו....)
לפני 3 שנים
hrgiger - יש חברה ויש פרט. אני גדלתי בחברה הרבה פחות מודעת ועדיין, היו פרטים שהתנהגו אחרת.
ואתה צודק, הם יתלוננו, השאלה על מה. על ה"שמן" או על ההצקה, זה ההבדל בעיני. אם הם יתלוננו על הראשון, הם עושים את אותו הרע, אם על השני, הם מביעים עמדה חינוכית, לדעתי.
לפני 3 שנים
addictionn​(ג׳נדר קוויר שולטת) - הנחת כאן את הבפנוכו שלך.
תודה על השיתוף
את מדהימה.
לפני 3 שנים
hrgiger - תודה (:
לפני 3 שנים
living on the edge​(שולט) - כל כך הרבה כנות בפוסט אחד!
שאפו!
לדעתי האישית כמובן מה שמסתכל בעיקר זה התסכול מכך שאתה חייב לשמור על מה שנכנס לפה יום יום, זו מלחמה יומיומית ולפעמים בא לנו לשחרר ופשוט להינות כי במיוחד אצלנו אוכל זה חלק מהתרבות החוויה.
אני בטוח שתמצאי את האיזון בין הדברים ותשמרי על המשקל שתרצי, כי תכלס אם המשקל יפריע לך ממש את תורידי אותו, כל מה שרצו צריכה זה פשוט להחליט.
מה שתבחרי בהצלחה ♥️
לפני 3 שנים
hrgiger - להגיד למישהי שנאבקת במשהו שצריך "פשוט להחליט" זה לא מכבד, בעיני.
לפני 3 שנים
living on the edge​(שולט) - זה לא נכתב ממקום כזה ואם זה פגע סליחה ♥️
לפני 3 שנים
Mint - אין דבר כזה שער ארוך מידי...
מדהימה.
לפני 3 שנים
אנאלון​(נשלט) - לדעתי הכל בעיני המתבונן, אם טוב לך אם זה אז מה זה חשוב המשקל? זה רק מספר, אני באופן אישי חושב שאישה במשקלך זו האישה האידיאלית, אבל מי שואל אותי?
לפני 3 שנים
hrgiger - משקל (גבוה או נמוך) זה לא רק מספר. זה חווית חיים וזה, לרוב, בעל משמעות מבחינה בריאותית. לא רק כי רזון והשמנה קיצוניים הם "חולי", אגב, אלא גם כי רופאים מטפלים אחרת ומאבחנים אחרת כשמדובר בקיצון לשני הצדדים.
ובאופן אישי - ההערה שלך על המראה שלי לא במקום פה ולא הכרחית. לא שאלתי אף אחד מה דעתו על איך אני נראית.
לפני 3 שנים
אישון מאוזן​(נשלט) - שיאללה שלך, כאילו שמת מילים למה שאני מרגיש בעצמי. בעיקר בעיקר בקטע של השליטה. כשהפסקתי לעשן, הגם שאף פעם לא עישנתי המון, זה היה הגילוי הכי גדול בשבילי והסיפוק הכי גדול. זה שהפסקתי עם השעבוד לסיגריות והחזרתי לעצמי את השליטה. כך היה גם כשירדתי 30 קילו בהחלטה. וזה שאני לא מצליח לשמר את השליטה במה שאני מכניס לפה (הייתי חייב להתנסח דווקא ככה?), מתסכל אותי לאללה. גם, אבל פחות בגלל התוצאות הפיזיולוגיות. יותר בגלל תחושת הכישלון בשליטה העצמית. לאללה.
אחלה טריגר. תודה (כרגיל) (:
לפני 3 שנים
hrgiger - תודה, "שמת מילים למה שאני מרגיש בעצמי" - זאת אחת המחמאות האהובות עלי.
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - מזדהה מאד עם הכל.

המניע שלי להפסיק לעשן היה שהכעיס אותי שהסיגריות שולטות בי ולא אני בהן. ואז הכעיס אותי שאני לא מצליחה להפעיל את אותו מנגנון על אוכל.
ואז תגובות של אנשים... בול, בול כל מה שאמרת.

רק שאני באתי מבית שכן עושה ריגשי וכן מתעסק בזה וכן מאמץ את הנורמות הדפוקות, ומתקשה לסנן את המסרים הרעים מבחוץ, וכן נופלת לשנאה העצמית וחוסר הביטחון. זה בכל מקום החרא הזה, אם אין שריון מבפנים אז קשה לא להיות מושפעת.

אך משתדלת. לפעמים מצליחה. עובדת על עצמי ומתריסה ומצליחה אף לעודד אחרות בסביבתי.
מבעס שמאבק אישי מקבל כל הזמן "עידוד" מדכא מהסביבה. יש לי אתגר, תנו להתמודד! אל תלבישו עלי את הערכים הפגומים שלכם והפסיקו להחמיא לי כאילו שאני עושה את זה בשבילכם.
(ואם אפשר על הדרך שגם תצאו לי מהרחם, תודה).

מזדהה 100% עם כל מה שכתבת (חוץ מהילדות), ממש כאילו כתבתי את זה בעצמי.
החברה חייבת להשתנות כבר.
כל הקמפיינים האלה של האדרת כל הגופים, אני מקווה שזוהי הנפת מטוטלת, שזה הולך להתאזן בסוף. מקווה. מנסה בצד שלי לזכור שכל אשה שלא מודדת את עצמה עם סרגל הדיכוי מקרבת את הגאולה.
(וגם ממש עזר לי לקרוא את "מיתוס היופי" כי הבנתי שאני לא לבד וכל מה שנדמה לי הוא נכון ולמרות שכולם סביבי חושבים אחרת - הם טועים ואני צודקת. והתחלתי לדבר על זה בניסוחים יותר ברורים וגיליתי שממש לא רק אני).

תודה על הפוסט המהמם הזה.
לפני 3 שנים
hrgiger - שתי אנקדוטות:
* בחצי השנה הראשונה אחרי השרוול ההבדל נראה ממש מהר ובקפיצות מאוד גדולות, גם מי שראו אותי פעם בשבוע הבחינו בירידה משמעותית. זה הטריף אותי, הגבתי (מול עצמי) ממש רע לכל ה"איך רזית", "איזה יופי את נראית". הרגשתי כאילו כולם.ן, כל הזמן, במודעות ובבחינה של כמה אני שמנה או רזה, זה היה נורא.
* בפיק הנמוך שלי שקלתי 65, לא רזה אבל יחסית בנורמה. נראיתי "טוב" והייתי המומה. זאת היתה פעם ראשונה שממש הרגשתי על בשרי את זה שהמראה משחק תפקיד, שזה מעורר תגובות מזרים.ות, כשמנה לא חוויתי את זה. הרגשתי נבחנת, לא נראית.

כמו שהבנת, גדלתי בבית עם חינוך אחר. רק בשמונה השנים האחרונות, בעקבות השרוול והתהליך הבנתי עד כמה שונה חונכתי (שרק ישכפלו את ההורים שלי ויקפיאו כמה מאות מהם לכל דור) וכמה שתי האנקדוטות האלה שכיחות.

אני לא בטוחה אם תביני למה הגבתי לך את זה, גם לי זה לא מרגיש לגמרי ברור, אבל יש קשר בראש שלי, גם אם עכשיו הוא לא קוהרנטי ולא רציתי לשכוח (:
לפני 3 שנים
אישה מבפנים​(נשלטת) - כן, את שמנה וכשאני קוראת אותך אני
מתמוגגת מהיופי שלך (גם כשאת לא מרשה...)
מאוד מתחברת להפסד שלך במלחמה מול האוכל.
מודל יופי הוא סטנדרט חברתי שמשתנה מתקופה
לתקופה ומחברה לחברה. אנחנו לא צריכות לישר
קו עם סטנדרט כזה או אחר.
ומי משעקם את האף, שילך עם אף עקום.
לפני 3 שנים
Jeanne - כתבת אמיץ, חשוף ומרגש.

אני לא אוהבת את התפיסה הרווחת של אוכל כמלחמה, אוכל הוא לא אויב.
אני גם לא עושה דיאטה אני משנה אורח חיים, כזה שאני רוצה לחיות אותו.
אני משתדלת להזכיר לעצמי את זה, שאוכל מזין את הגוף שלי ושאני צריכה להשתדל לבחור נכון עבורי כל פעם. זה נהיה מעין משחק כזה כל פעם שעושה קניות בסופר, האם אני מצליחה להמנע מפיתויים לא בריאים ומצליחה רוב הזמן להגיע לקופה רק עם הבחירות שבריאות לי, וגם לדעת לפרגן לבריאות הנפשית שלי את מה שהיא צריכה - פחממות ריקות ומתוקות :)
לפני 3 שנים
hrgiger - האוכל הוא לא המלחמה, אלא השינוי שאת מתארת, מה שאני הגדרתי כשליטה (מפתיע שחוסר שליטה מפריע לי, אני יודעת).
ושלי זה שומן מלוח, אף פעם לא נריב על פרגונים (:
לפני 3 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - שומן מלוח!
לפני 3 שנים
רמפול - אוכל הוא השולט האולטימטיבי, כי לא אכפת לו, אי אפשר לבקש ממנו להאט או להפסיק, או לרחם, והוא יודע בדיוק איך ללחוץ על הכפתורים שלנו (או לפחות חלקנו).

זה מזכיר לי בדיחה: "שיחקתי פעם טניס עם קיר. אל תשחקי אף פעם טניס עם קיר. הם חסרי רחמים."
לפני 3 שנים
שבע - כמה חפירות, בקטע הזה את לא קובעת, את ניראת נהדר! תהני
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י