סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

half-way contempt

לפני שנתיים. 13 בנובמבר 2021 בשעה 19:53

בעוד שביותר מקשר שליטה אחד מי ששלי קנו לי דברים, הביאו לי, שלחו לי, זה אף פעם לא היה לבקשתי או דרישתי. אף פעם לא ביקשתי שיקנו לי, לא לקחתי כסף, לא הנחתי שאם ישבנו לדרינק או משהו אני אף פעם לא משלמת. זה היה כי לראות אותי שמחה עשה להם.ן נעים ולעשות למעני הוביל לתחושת סיפוק.
ואז, לפני חמש שנים בערך (נראה לי) לקחתי מישהו ששליטה כלכלית היה ה"קטע" שלו. זה מה שהוא עשה לפני, כמעט אך ורק זה. מכיוון שאני הייתי בזוגיות בה לא ניפגשתי בבית שלי נפגשנו בדירת תיירים, שהוא מימן*, הוא היה נשוי שבוגד (הוא עדיין) ולכן לא יכל לשלם עם  האשראי, אז הוא היה משאיר מזומן. זה גרם לי אי נעימות, משהו בלקבל פיזית את הכסף עורר בי אי נוחות. אף פעם לא הייתה לי בעיה עקרונית עם שליטה כלכלית, חשוב לי לציין. אני חושבת שאם שני הצדדים עושים זאת בשקיפות ומתוך בחירה מתמשכת ומודעת זה ממש בסדר. אבל בי, על עצמי, זה עורר אי נוחות.
הוא רצה לשלם על דברים שלא קשורים אליו, אבל לקנות בעצמו לא היתה אופציה מבחינתו. הוא רצה לתת לי כסף ולי זה הרגיש... מוזר. הוא לא ניסה לשכנע, להסביר, הוא רק רצה שככה (בין היתר) אשתמש בו. לקח לי זמן להבין שאני פשוט מרגישה רגש כלשהוא שמפריע לי ושאני לא יודעת מה הוא, יותר מזה, אני לא מצליחה למצוא לו צידוק רציונלי. אז התחלתי לבדוק.
בהתחלה זה היה בדברים שקשורים אליו. צעצוע חדש, הוא שילם. תיק לצעצועים, הוא שילם. הדירה, כמובן שהוא שילם. יצאתי לדרינק לפני, הוא שילם. ועדיין, הכסף לא עבר מיד ליד, הוא פשוט היה שם מעטפה ומדי פעם  מביא עוד אחת. אני זוכרת את הפעם הראשונה (אחרי חודשים) שאמרתי לו מיוזמתי שהוא צריך להביא כסף, הייתי צריכה ממש להתכונן לזה. זה הרגיש בסדר, כשעשיתי את זה, לא היתה את הרתיעה. עם הזמן זה התרחב, אני עשיתי בכסף הזה כרצוני, לפעמים שיתפתי אותו על מה זה יצא, לפעמים לא, הוא תמיד הודה לי על כך שאני מאפשרת לו את זה.

ואז זה נגמר. שחררתי אותו ותקופה מאוד מאוד ארוכה לא היה בנינו קשר, בכלל. בזמן הזה היו לי קשרים נוספים, אחד עדיין שלי (נראה לי שהצעצוע שלי, לא רשמית, כבר 53873476 שנים) ובאף אחד מהם לא היה את האלמנט הכלכלי.

והוא חזר, אחרי לא מעט חודשים של שיחות מחודשות והוכחות (בערך) שדברים שהיו צריכים להשתנות השתנו, הסכמתי לקחת אותו בחזרה ובניגוד לבעבר היה ברור לי שגם השימוש הכלכלי ינכח, כי אני רוצה וכי זה כבר לא מרתיע אותי. בשיחות עם עצמי (עוד לפני שהוא בכלל חזר) ובדיונים עם אחרים.ות עדיין לא הבנתי מה היתה הרתיעה אבל כן הבנתי מה הגבולות שאני שמה לעצמי על מנת שזה לא יגרום לי להרגיש "קנויה" ולמי שמולי בעלות.
* הכסף אף פעם לא יהיה הכרחי לקיום שלי. לא חשבונות, לא שכר דירה, לא ... נו,זה כאלה דברים.
* אני לא מוכנה להסתיר את זה. זה אומר שאם אני קונה לי משהו לא שגרתי ונשאלת לגבי זה, אני אומרת שהוא שילם על זה.
* זה לא מחוייב מציאות בקשר. זה אומר שאם הוא או אני נחליט שאין לכסף מקום יותר, זה לא אומר שהקשר נגמר.
* יש לי חופש מלא לבקש מה שאני רוצה, כמה שאני רוצה בידיעה שהוא יעשה הכל על מנת לתת לי את זה, אבל גם יגיד לי אם זה עובר גבול מבחינתו.
* להבדיל מכאב, מניעה, לא להתחבא בחדר סגור שהכרחיים, בכל קשר שליטה שלי, זה לא. זה לא מגדיר את המהות הבדס"מית שלי, זה מגדיר את קשר השליטה הספציפי הזה.
* בעוד שברוב הזמן הוא פשוט נותן לי כסף ואני עושה בו כרצוני הפעם זה לא *רק* ככה, אם ארצה הוא גם ידאג לקנות בעצמו.
* אין "משחקים" סביב זה. לא השפלה, לא העמדת פנים שהוא קונה את היחס שלי.

אז כן, אני לא שולטת כלכלית ואני לא אתחיל קשר עם נשלט.ת עם הקינק הזה שמבחינתם.ן יהיה חייב לנכוח, אבל בהינתן מה שציינתי קודם ועוד סייגים שלא לגמרי מנוסחים  לי והעובדה הפשוטה שמולו פשוט נוח לי להיות ככה, אני כן משתמשת כלכלית, בו.

 

 

 

* זה לא הגיע אצלי משליטה או שימוש כלכלי, זה הגיע כי מבחינתי אם אי אפשר היה להיפגש אצלו.ה, שידאגו למקום. זה גם היה עם אלו שגרו רחוק, לא לבד וכו'

MyLexicon - זה אכן מורכב.
נחמד לראות את הדיון הפנימי שלך עם עצמך
לפני שנתיים
hrgiger - כן, זה באמת היה מאוד מורכב מבחינתי, עכשיו זה כבר לא, מולו. אני חושבת שאם יתחיל קשר חדש שנותן לזה מקום זה שוב יהיה לי מורכב.
ותודה, אני דנה מלא. רועש פה (:
לפני שנתיים
סתם עוד פנטזיה​(נשלטת) - נחמד לקרוא על משהו שלרוב לא כותבים עליו בכלוב (או שכתבו ופספסתי)
לפני שנתיים
hrgiger - תודה.
לפני שנתיים
Britney Bitch - אני חושבת שה"קנה אותי" שעשה לך ככ רע וכבד נובע מתחושת המחויבות שהייתה טמונה בך. ברגע שאת מבינה שזה גורם לו אושר לגרום לך אושר או להקל עלייך באיזשהו אופן וכשזה חד משמעית בא ממנו ואין לך תלות בו ולא חשש מלעשות דברים שאת לא רוצה רק כי הוא משלם/ קונה, התחושה הזו מתפוגגת ואז זה לא שונה מכל סוג אחר של שליטה שעושה לך טוב.
לפני שנתיים
hrgiger - אני חושבת שזה לחלוטין קשור לחינוך ולסביבה. מלמדים אותנו שכסף קונה אותנו.
וכן, אני מסכימה איתך.
לפני שנתיים
כוכב בודד​(נשלט) - ויש גם את הצד השני. שליטה כלכלית היא אחד מהמקומות האלה שבהם העולם הבדס"מי והעולם האמיתי מתערבים. השעווה בסוף מתנקה, הסימנים האדומים מגלידים ונעלמים, המקלחת הזהובה נשטפת במקלחת - אבל בשליטה כלכלית הכסף נשאר אצל השולטת.
אף אחת לא רוצה להרגיש שקונים אותה, ובדיוק באותו אופן אף אחד לא רוצה לשלם על סקס. אבל מהם יחסי שליטה אם לא מסירת השליטה. ומעט מאד דברים מסעירים כמו שולטת שמחטטת לך בארנק ועושה בו כבשלה. ניצול - צ'ק. השפלה - צ'ק. התבטלות - צ'ק. משחק מוחות - צ'ק. איך אפשר לא להתענג.
לא שילמתי תמורת אהבה אף פעם (למעט מתנות קטנות פה ושם), וכמוך איך לי התנגדות עקרונית לשליטה כלכלית, אבל אני יכול לדמיין את השאלות שזה מציף? "מה היא רוצה אותי רק בגלל הכסף שלי? ולא בגלל הלשון/הגוף/הכמיהה/המסאג'ים שאני מעניק, הכאב שאני סופג או המכתבים שאני כותב?
מסובך.
לפני שנתיים
hrgiger - הבדס"מ שלי הוא העולם האמיתי, אין שם הפרדה, הוא מעבר לאקטים, זאת מערכת יחסים, זאת היררכיה קבועה וזה תמיד.
ומעבר לזה, אני לא בקטע של ניצול והשפלה, זה לא עושה לי את זה. למעשה, זה מפריע לי, עבדתי קשה כדי ללמד את אלה שהיו/עדיין שלי לא להרגיש מושפלים.ות.
וכן, אני מניחה שהתחושות שאתה מתאר מהצד הנשלט הן ממש קשות, למזלי זה לא היה מולו.
לפני שנתיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י