סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

half-way contempt

לפני 7 שנים. 4 ביולי 2016 בשעה 5:23

לפני שאני מתחילה חשוב לי להגיד שהתהיות האלה, לא מגיעות ממקום שיפוטי. זה באמת משהו שאני מתחבטת בו לא מעט, למעשה בכל פעם שאני נתקלת בסיטואציה הזו. אני חושבת שיהיה נכון יותר, הפעם, שגם אכתוב את ההבנה אליה הגעתי כבר בהתחלה, בעיקר כדי להרגיע את עצמי.
אני קצת מקנאה. מקנאה אם זה מאומץ, מקנאה אם זה מחוסר מודעות ומקנאה בעיקר אם זה נעשה כי זה "באמת מרגיש נוח/במקום" בעיני מי שעושה זאת.

ועכשיו, אחרי הקדמה מאוד דרמטית וקצת מיותרת אני אתאר שתי סיטואציות לא מומצאות (:

1. אנחנו הולכים ברחוב, מולנו עוברת מישהי עם בערך 15 קילו עודפים, מבנה גוף לא פורפוציונאלי, עודפי עור, סימני מתיחה וחזה קטן אך נפול מאוד. היא לובשת אוברול קצר מאוד שחושף ירכיים רחבות מאוד ורופסות, מתחתיו היא לובשת מעין גופיונת שמאפשרת לחזה שלה לזלוג בחופשיות כלפי מטה ואיזור המותניים (הרופסים ומלאי סימני מתיחה) חשוף לחלוטין.
2. אני נכנסת לפוסט בכלוב ועל המסך מתנוססת תמונה של מישהי שפשוט בנויה "מוזר", משהו בגוף שלה נותן את התחושה ששום דבר לא איפה שהוא אמור להיות. היא חשופה מאוד, עירומה ובצורה פרובוקטיבית.

אני לא יכולה שלא להסתכל, שלא לבחון. אני ישר נזרקת למקום השיפוטי וחושבת שזה איום שהן מציגות את עצמן כך. שהן חושפות את כל מה שהן לא אמורות לחשוף. אני נזכרת כמה קשה עבדתי, כשהייתי שמנה, להתלבש נכון. לחשוף רק מה שיפה ולטשטש עד כמה שאפשר מה שלא. אני מבינה כמה אני עושה את זה גם עכשיו כי עליתי מעט במשקל ואני חרדה, פשוט חרדה. אני לא מצליחה שלא לחשוב שזה לא אסטטי ואיך הן לא מתביישות, אני מתביישת. אני מניחה שהן חסרות מודעות עצמית, שמשהו בהן לקוי והן בטוחות (ואני לא מצליחה להבין איך) שהן נראות טוב. אני גם ישר מגיעה למקום הנורא והמתנשא שלי בו אני חושבת שזה לא מכבד מצידן, כלפי הסביבה, לכפות חוסר אסטטיקה כזה.
אני הופכת להיות גוש שיפוטי ומתנשא ואז אני כועסת. כועסת על עצמי. כועסת על זה שאני לא יכולה לחשוב שאולי באמת נעים להן עם עצמן ושאולי רוב האנשים בכלל לא מבחינים בזה שהן "לא נראות טוב" אבל כן מבחינים בהשלמה שלהן, בהתמודדות או בזריקת הזין ופשוט לא אכפת להם. לא מפריע להם שהבטן משתפלת, הירך גבשושית והחזה נושק לאגן.
אני מתעצבת על כך שאני בחיים לא אהיה במקום הזה, אני מנסה להזכיר לעצמי שעם כל השיפוטיות הזאת אני באמת בוחרת באנשים שמקיפים אותי לפי מי שהם ולא המראה שלהם. אני הופכת מתוסכלת כי אני לא מצליחה להחליט מה נכון יותר, בעיקרון. ללמד ילדות אחרת או שמא ללמד בדיוק ככה? ואני בעיקר, וזה קורה כל פעם מחדש מבינה את מה שאמרתי בהתחלה.
אני מקנאה. מקנאה אם זה מאומץ, מקנאה אם זה מחוסר מודעות ומקנאה בעיקר אם זה נעשה כי זה "באמת מרגיש נוח/במקום" בעיני מי שעושה זאת.

Ellen{MagisterDo} - תתעסקי בעצמך אולי?
לפני 7 שנים
hrgiger - מתעסקת בעצמי, לחלוטין. משם זה נובע.
לפני 7 שנים
Ellen{MagisterDo} - את משווה את עצמך לאחרים
זה רחוק שנות אור מלהתעסק בעצמך
לפני 7 שנים
hrgiger - לא. אני מתייחסת לסביבה שמקיפה אותי, כי אני לא חיה לבד. מי שאנחנו זה תמיד ביחס למה ולמי שמקיף אותנו, לדעתי.
אני בוחנת אחרים, לומדת מהם, משווה אליהם ועם זה אני יכולה לעבוד על עצמי.
לפני 7 שנים
Mary Jane - אהבתי את הגישה, hr (:
לפני 7 שנים
hrgiger - תודה :)
לפני 7 שנים
פייה{O} - מזדהה. כל פעם שאני בים אני חושבת בדיוק על זה.
אני לא מעזה ללכת עם ביקיני בגלל סימני מתיחה למרות BMI 20, ואני רואה בדיוק כפי שתארת גופות רחוקות משלמות כמעט בעירום.
בעיני תכלס הן חיות יותר נכון.
אנחנו לא צריכות להיות קולב או חפץ אסתטי לסביבה. פשוט להנות מהחיים ומעצמינו כפי שאנחנו.
לפני 7 שנים
hrgiger - אני מסכימה איתך. ומשם מגיע התסכול שלי מול עצמי.
לפני 7 שנים
ZoroZigzag - מודעות זה חשוב...ולאהוב את עצמך לא פחות.
לפני 7 שנים
hrgiger - השאלה היא מה קורה כשזה מתנגש? מה חשוב יותר?
לפני 7 שנים
Venus Blue{Cauchy} - ממש מבינה אותך... מרגישה הזוי לא בגוף שלי אחרי הלידה והכל...גם מקנאה בנשים במועדון הכושר שמרשות לעצמן ללבוש מה שבא להן ולא עוברות את מה שאני עוברת
מצד שני אני פרפקציוניסטית ממש וגם עוסקת בתחום חזותי אז סולחת לעצמי איפה שניתן
לפני 7 שנים
עומק של שליטה{שולטת} - פוסט נפלא ואמיתי!נכון החברה מכתיבה אבל ויש אבל אני למדתי שמה שאני מרגישה מבפנים ככה העולם יראה אותי!ואני אוהבת אותי! הגוף הלא מושלם שלי אבל הכי מושלם לי!וזו מודעות עצמית,אנחנו נושאות היריון,יולדות,מתבגרות,וצריך ללמוד ולאהוב את הגוף שלנו ולהעריך !אהבתי את הכנות המלאה בפוסט שלך.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - וואי, וואי, גייגר. עוד שניה ירוצו הנה כל תלמידות שנה א׳ במגדר, ויתחילו להרצות לך על פמניזם ועל הפטריאכיה שקלקלה אותך, ועל כך שנשים צריכות ללכת איך שבא להן, ולא כדי לרצות את הפטריאכיה, ואיך זה שהבושה/חוש האסתטיקה הן תולדה של דיכוי וכל הסיפור הזה.

דעה של גבר - גם אלה שהולכות כמו שתיארת היו מעדיפות שלא, אבל בוחרות לקחת את מה שיש להן ולהשתמש בזה כהתרסה נגד החברה. כאלה שלוקחות את זה כמסע צלב ובדרך מנסות לגרום לשאר להרגיש רע וכאילו הן מדוכאות - אלה, כמו כל קנאי אחר, יותר מסוכנות. אלה שעושות את זה כי זו הדרך שלהן להרגיש טוב - שיהיה להן הרבה לבריאות.

ובקשר למה צריך ללמד ילדות תיאורטיות - גם וגם. העולם שהן חיות בו ישפוט אותן, בסופו של דבר, גם על מראה, כמו גם את הזכרים. לא צריך ללמד אותו להתבייש בגוף שלהן, אבל צריך להעביר את המסר שהחברה, עם כל הבעיות שבה, שופטת גם על בסיס מראה חיצוני.
לפני 7 שנים
hrgiger - אני חושבת שאני נוטה גם כן לכיוון הגם וגם. ולו רק כי ככה זה בעולם. תמיד יהיו שיגיבו כך וכאלה שיגיבו אחרת.
והאלה ממגדר? שתרוצנה, בתנאי שהן מצליחות להוכיח לי שהן לא נכנעות לאותם התכתיבים.
לפני 7 שנים
Riddler's Daughter - ״מה שהן לא אמורות לחשוף״.
״להתלבש נכון. ״
מעניין אם לא היית מכירה את הגועל והשיפוטיות של החברה על עצמך באגף הזה, אם עדיין היית חושבת במילים/מונחים כאלו.
אני מתכוונת, ממתי *לך* אכפת מה ״נכון״? ולמה דווקא בתחום הזה מכל הדברים?
לפני 7 שנים
hrgiger - אז זהו. תני לי להפתיע אותך. אני לא ניתקלתי בזה כלפי. הייתי שמנה נחשקת ומחוזרת, מאוד. ואת צודקת, אלו מונחים קשים, אך הם קיימים, בעיקר אצלי מול עצמי.
ואכפת לי מה נכון מולי, בתחום הזה כמו בכל התחומים.
לפני 7 שנים
קיפוד - זה מבאס מאד אבל בכל תחום בחיים נראה לי שחשוב לנו במידה כזו או אחרת מה נתפס בעיני אחרים כ"נכון" וכ"מקובל".
אנחנו יכולים להיות נון קונפורמיסטיים אז קאן בי ועדיין תתנהל לנו בבטן מלחמה קטנה כזו בין הרצון לזרוק זין לבין הרצון להתאים למי שסביבנו. אנחנו אנשים בסופו של דבר.
אבל זה שאת עוסקת בזה וחושבת על זה ושואלת את עצמך שאלות על זה זה הדבר החשוב ביותר
אז תמשיכי לצעוד לך ברוגע בין המקובל לחריג ושימי קרם הגנה כי יש מה זה שמש בחוץ
לפני 7 שנים
hrgiger - אני חושבת שזאת נקודה חשובה. שצריך לקחת בחשבון גם מה שכביכול נכון ולו רק כדי שנוכל לבחור אחרת לפעמים.
לפני 7 שנים
אשליית האפס המוחלט​(מתחלפת) - כל אחת מייחלת בסתר ליבה להשאר/להיות רזה כפי שהחברה מכתיבה. מי שתגיד לך אחרת היא שקרנית וצבועה. הטרנד הזה של "אני אוהבת את עצמי" או עוברת איזשהו תהליך קבלה מצוץ מאחת האצבעות של הרגל הוא בולשיט אחד גדול . ובכלל כל הצביעות פה שנותנת "יד" ומעודדת ולא באמת אומרת את דעתה. טוב נו...אולי אפשר להשיג עוד מחמאה מפוקפקת או זיון.
לפני 7 שנים
hrgiger - אבל אנילא מדברת על רזון, לא בצורה בלעדית בכל אופן. כי גם רזה שאיננה מדוייקת המראה תגרום לי לחשוב כך ולהעמיק מבט בעצמי.
וזיון? זיון זה קל, שמנה, רזה, נמוכה, גבוהה וכו.
השלמה עם עם עצמי? זה מה שקשה.
לפני 7 שנים
Sirene{John} - אני לרוב לא כותבת על הנושא הזה, בין היתר כי אני לא אוהבת להתעסק בו *כאן* כי הוא מאוד נפיץ, וגם כי אני מרגישה שזה קצת בו להאכיל אובססיה שהצלחתי לגרום לה לדעוך בשנים האחרונות. בכל זאת, אני מתכוונת לענות בעקיפין דרך משהו אישי.
למרות שאין לי עודף משקל, אני מאוד לא אוהבת את חלק העליון של הזרועות שלי. הוא נראה לי לא פרופורציונלי לשאר הגוף, בשרני מידיי וחסר חן. אני לא יודעת אם המחשבה הזו דימיונית או מעוגנת במציאות. מעולם לא העליתי את הנושא בפני אף אחד מלבד בעלי, והוא טוען שזה הכל בראש שלי (אבל הוא לא אובייקטיבי במיוחד).
הבחנתי שככל שאני חושבת יותר על איך אני מטשטשת אותן, הן מציקות לי יותר. במיוחד כשאני לובשת חולצות המגיעות עד המרפקים למשך פרק זמן מסויים, ואז כשמגיע יום חם במיוחד ואני מחליטה על בכל זאת ללבוש גופייה, אני מוצאת את עצמי מביטה במראה במשך חצי שעה, מנסה להבין עד כמה האזור הזה מגעיל והאם אני באמת הולכת לחשוף אותו לציבור. בשיא הרצינות. אני חושבת שזה קשור לעובדה שנקודת המבט שלי, שהיא מאוד לא בריאה, רואה את הגוף כחלקים כחלקים במקום מכלול אחד שהוא אני. החלק הזה הוא כמעט כמו אובייקט זר.

דווקא כשאני משכנעת את עצמי ללבוש גופיה, יום אחריי יום, אני לאט לאט "מתרגלת" והאזור נראה רגיל לחלוטין. בטח לא משהו שצריך להתביש בו. פאקינג זרועות. התפקיד שלהן בחיים שלי עצום. הן עובדות. הן לא קטועות. כל השרירים פועלים, העצמות שלמות, העור בריא. מה העובי שלהן באמת משנה?

בגלל זה, אני חושבת שעדיף ככה. לחשוף. "להתרגל". זה איכשהו גורר אותך חזרה לנקודת האפס. אני בטוחה שיש בנות שעוטות כל יום שכבה עבה של איפור על הפנים, וכאשר הן מסירות אותה בערב הן לא אוהבת את המראה של העור שלהן, למרות שהוא בסדר גמור, כי הן התרגלו למראה אחר.
לפני 7 שנים
hrgiger - תודה. באמת.
קראתי את התגובה שלך פעמיים, הלכתי לחשוב על זה ואז עוד פעם.
ואני לא יודעת אם את מבינה, אבל באמת תודה.
לפני 7 שנים
Sirene{John} - אם זה עזר איכשהו, אני שמחה.
לפני 7 שנים
King of Hearts - צריך אומץ לחשוף את מה שאת מרגישה כמו שעשית בפוסט, בכנות. לקנא זה רגש לא קל ואנחנו נוטים להסתיר אותו.
ואולם בתאורייך את הנשים "הלא מדוייקות" את כותבת בשפה כל כך פולשנית ובוטה. את מתארת אותן לא בלתי מושלמות אלא כדוחות ממש (את מתארת אותן כמגעילות ממש). זה ההבדל הגדול: יש כל כך מעטים אנשים (גברים ונשים) מדוייקים, כולנו מפוספסים במקום כזה או אחר, וחלק מאיתנו אפילו לא ממש מוקפדים, מכאן ועד תחושה של דחיה וגועל הדרך ארוכה.
תרגיל: תנסי לתאר את הנשים שתיארת בשפה שונה, לא לזייף, אבל תיאור במילים שאינן דוחות, משפילות, מחפיצות. העולם ואת בתוכו יראה לך יפה יותר. בהצלחה.
לפני 7 שנים
hrgiger - אבל בפוסט הזה אני מתייחסת בדיוק לנשים האלה, לאלה שהקיצון שאותו תיארתי היה מעודן.
ואני נוגעת דווקא בקיצון הזה כי שם הייתי פעם וקשה לי להבין אותן. להזדהות.
ולא תיארתי במילים מחפיצות אלא אוביקטיביות, לדעתי.
ואם כן, ומישהי קראה ונפגעה אז באמת באמת שאני מתנצלת.
לפני 7 שנים
Bent - מזכיר לי את הדיון על גני סוויל כשהעלתי אותה לבלוג.

היית אישה מושכת לפני, את אישה מושכת עכשיו, ההבדל העיקרי הוא בך, בקבלה שלך את עצמך.

והקבלה שלך את עצמך משליכה אל העולם החיצון.

אוף, אין לי זמן להמשיך, ביס באוזן ונמשיך אחר כך, הייתי פה לשנייה
לפני 7 שנים
hrgiger - אבל איך הבדל? למה עכשיו אני מתקשה יותר מאשר פעם?
ולא החלפנו את הביס במוחיטו?
לפני 7 שנים
Bent - מוחיטוביס זה המשקה החדש
לפני 7 שנים
hrgiger - מוחיטיס.
לפני 7 שנים
זרה מוכרת - מעטות הפעמים בהן אני קוראת רשומה של מישהו/מישהו והתגובה שבוערת בי היא לא להגיב.

לא ממקום שמסכים איתך 

ולא ממקום שמתנגד לך.

המראה המזוקקת והבהירה שאת בוחרת לשים לעצמך מול הפנים

חדה ומשקפת לא פחות למי שכמוני, מביטה מהצד, את עצמי.



מראה של

איך אני רואה אותי היום מול בעבר ?

מראה של

איך אחרים רואים אותי ?

מראה של

מה מפריע לי מסביב -

ואיפה זה בעצם נוגע בי?

האם זה שלי או שלהם?



ואולי מחשבה מנחמת קטנה

על כך שהאימפולסיביות של פעם - נשלטת קצת יותר.
לפני 7 שנים
hrgiger - אני שמחה שהגבת, תודה.
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י