סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

החלטות

הקרירות המענגת והדוקרת של חורף סגרירי עם טעם של גשם רענן בדימדומים האדמדמים והסגלגלים של הערב כשברקים מפלחים את העננים בקו הרקיע....שם תראו אותי מביט בהם
לפני 7 שנים. 4 במרץ 2017 בשעה 9:03

מראה חיצוני ורושם ראשוני תמיד היו ותמיד יהוו חלק מאוד חשוב מאינטראקציה ראשונית שיש לנו עם אנשים בכלל. הנושא רלוונטי  מאוד גם בעולם הBDSM ובייחוד לנגזרות הפטישיסטיות שלו ועל כך אני רוצה לגעת בסדרת המאמרים בהם אני פורט את המשנה שלי.

כמו שעשיתי בפוסט הקודם אני מביא כדוגמה לעניין החיצוניות, סיפור שאני אישית מאוד מחבב ותמיד היא מעלה לי חיוך על השפתיים.

 

פעם אחת הגיע תלמיד חכם לעיר זרה. שם נודע לו שבעיר גר איש עשיר והוא מכניס אורחים גדול. רבים מעוברי אורח הבאים לעיר סרים לביתו . הם נהנים מקבלת פנים יפה וחמה בביתו של העשיר. אותו חכם הגיע לבית העשיר לבוש בגדים קרועים ובלוים . בעל הבית לא נהג בו כבוד ולא קבל אותו יפה ,לא הזמין אותו לשבת וגם לא כבדו במאכל ובמשקה. נעלב החכם והלך כלעומת שבא.

למחרת שאל החכם בגדים נאים ,התלבש יפה והלך שוב לביתו של העשיר. הפעם קבל אותו בעל הבית בכבוד גדול ,הושיבו לידו וכבדו במיני מטעמים. החכם התישב על השטיח ודחף את המטעמים אל תוך הקפלים שבבגדיו. " מה אתה עושה ?" תמה בעל הבית. השיב החכם :"אתמול באתי לכאן לבוש בגדים קרועים ובלויים ולא הגשת לי אפילו פרור לחם. היום זכיתי לשפע של מטעמים הודות לבגדי הנאים ,על כן מכבד אני את הבגדים שהרי הודות להם זכיתי בכל הטוב שכבדת אותי." הרכין בעל הבית את ראשו ובושה כסתה את פניו.

 

 

לסיפור יש בעצם מוסר השכל כפול! יש כמובן את הביטוי הנגזר באופן מובהק: "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", אולם גם מדגיש את הקנקן עצמו ומראהו כעניין חשוב לא פחות.

בBDSM שהרבה פעמים מורכב מאסופה של פנטזיות המוזנות מתת מודע ומכל מיני השפעות תרבותיות מסביב יש לרובנו סוג של ציפיות או תמונות שרצות לנו בראש לגבי איך כל אחד צריך להיראות. שולטת בד"כ תיראה לנו כמישהי בעלת מגפיים גבוהים עם עקבים חדים ושמלה צמודה שחורה בד"כ, שולט יראה לנו כדמות גברית סמכותית עם חולצה מכופתרת,אולי ז'קט עור וחגורה. נשלטת בד"כ תהיה עם בגדים פרובוקטיביים וחושפניים אך עם מראה רך יותר מאשר זה של השולטת. כנ"ל לגבי הנשלט. במאמר שלי אבחר להתייחס לדמות השולט והנשלטת.

כמובן שאלו רק אסוציאציות, יחד עם זאת בBDSM בו יש סוג של משחק תפקידים,המראה החיצוני ללא ספק משחק תפקיד הרבה יותר משמעותי. ייתכן מאוד ובתור שולט יש לך איכויות יוצאות דופן ואתה איש שיחה מרתק ואינטלגנטי, אך מי ישמע ויתייחס אליך כאחד כזה בעוד אתה בא לדייט לבוש ברישול ולא מגולח? לא סתם בהרבה פוסטים בהם מתארות נשלטות סשנים או פנטזיות הגבר השולט בד"כ נשאר לבוש במכנס אלגנטי וחולצה מכופתרת (שחורים בד"כ). כשאתה שולט אתה כבר לא אדם רגיל בעיני הנשלטת כשהיא נפגשת איתך, אתה דמות של גבר דומיננטי,סמכותי, דמות אב,מאהב ואחד שיודע מי הוא ומה הוא רוצה מעצמו. המראה משלים את התמונה. משולט מצופה להיות קר רוח ובשליטה, לפיכך אין שום סיבה שגם בגדיו צריכים להיות מוקפדים,מגוהצים ומאופקים.

גבר שולט אינו יכול להיות מוזנח. קראתי בשעשוע פרופיל של נשלטת בה היא מציינת רשימת מכולת לגבר אותו היא פוגשת: תספורת, גזיזת ציפורניים,מקלחת,דאודורנט,בושם,צחצוח שיניים וכד'. לכאורה הכל נשמע מאוד טריוויאלי אך לעיתים נדרשת מידה של מודעות עצמית.

 

 

לסיכום אומר שזה נכון שיש את כל עניין הפנימיות, האישיות,הנשמה וכל הקלישאות הקיטשיות, יחד עם זאת צריך לעזור להוציא את כל הטוב הזה החוצה. כשאתה מופיע בהופעה מכובדת הרי שאתה קודם כל מעריך את עצמך,אוטומטית שפת הגוף שלך משתנה מסגלת לעצמה הילה של כבוד. בעולם הBDSM בו אנו נדרשים להסיר את המסכות שלנו ולממש את היצרים האפלים שלנו, עלינו גם לתת לכך ייצוג הולם.

 

ArchAngel​(שולטת) - או... שמוצאים מישהי לא שטחית שיודעת שאפשר להיות דומיננטי גם אם אתה בג'ינס וטי-שירט (או כל דבר אחר שאתה לובש ביום-יום והוא חלק ממי שאתה).
הסיבה שאני לא מתלבשת באופן הסטיראוטיפי שיש להרבה נשלטים בראש, זה כי זה לא נוח לי, זה לא מי שאני. אני טיפוס של ג'ינס וטי-שירט, ולי בתור שולטת (ובן אדם) צריך להיות נוח. אני לא אוציא החוצה את מי שאני באמת אם אני אתלבש כמו מי שאני לא באמת רק בשביל לספק למישהו את הפנטזיה.
אם זה לא מתאים למישהו והוא חייב את הגירוי הויזואלי השטחי הזה ולא מסוגל להבין שאיכות של שליטה לא נמדדת באם לבשתי בסשן עקבים או סניקרס, אין לו מה לחפש אצלי.
לפני 7 שנים
Dark Artist​(שולט) - ההשקפה שלך לגיטימית במידה ומראש לוקחים בחשבון שאתה הולך לצמצם את ספקטרום האנשים שמוצע לבחירתך או שיבחרו בך רק על שום מה שבתוכך ולא על חיצוניותך שזה בסדר. יחד עם זאת לחיצוניות יש משקל רב ולא סתם הרבה נשלטות מציינות זאת בפרופיל שלהן וגם אלו שלא מציינות מבקשות לראות תמונה. ניתן לקרוא לכך שטחיות וצרך לרצות לממש פנטזיה ויזואלית ועוד שאר ירקות אבל לא ניתן בסופו של יום לנתק את הצורך של רוב מוחלט של אנשים להימשך לאדם ולחוש אליו כימיה מינית בסיסית. אני לא בא ואומר תעשו דיאטה,טיפול פנים,הסרת שיער,קוסמטיקה וכד', אני כן אומר שכמו שבאים לראיון עבודה בלבוש מסויים ומכובד כך גם צריך לחוש את אותה רצינות כלפי דייט (לאו דווקא בדס"מי). פעמים רבות ההופעה החיצונית מבלי שאנחנו שמים לב מכתיבה את ההתנהגות שלנו או את ההתנהגות של הצד השני כלפינו.
לפני 7 שנים
ArchAngel​(שולטת) - אני מעדיפה שיאהבו אותי כמו מי שאני ולא כמו דמות מזוייפת שאני יוצרת. להתלבש אלגנטי זה לא חלק ממי שאני ביום-יום, אז להתלבש ככה לאקט אינטימי זה פשוט לזייף את עצמי. והאמת? בנתיים לאף אחד לא הייתה בעיה איתי ולא וויתרתי על אף אחד ולא וויתרו עלי, כך שלא צמצמתי שום ספקטרום.
כי אני לא מדברת איתך על מראה חיצוני בכלליות שהוא פקטור חשוב למשיכה, אני לא מדברת איתך על הגייניה והופעה חיצונית אסתטית שזה כבר שיקול בריאותי. פה זה כבר לא עניין שטחי אלא הכרחי עבור מספר לא קטן של אנשים.
אני מדברת איתך על השטויות האלו של עם איזה לבוש אתה מגיע. כי עם כל הכבוד, זה לא ראיון עבודה. זה קשר רגשי/מיני שמתפתח בין שני אנשים, והם צריכים להיות מסוגלים להיות קצת יותר עמוקים מלייחס לפיסות בד תכונות אופי. אני לא מדברת על לבוש מרושל ומוזנח, אני מדברת על לבוש יום-יומי שהוא מכובד מספיק בשביל מספיק אנשים, חוץ מאירועים אובר-פורמליים וקרים רגשית.
אתה באמת רוצה השליטה שלך תהיה תלויה באם אתה תתלבש אלגנטי או לא? זה אולי מדליק בפעמים הראשונות, אבל זה מעיק בהמשך, כשאתה נכנס לדמות שהיא לא באמת אתה (אלא אם כן זה סגנון הלבוש המועדף עלייך ואז זה פשוט חלק ממך).
שולט טוב, מעביר את התחושה הפסיכולוגית של השליטה לא משנה מה הוא לובש (ושוב- אני לא מדברת על לבוש מרושל ומוזנח, אלא על משהו הגיוני לחלוטין ללבוש שלא מגחיך אותך בשום צורה), ובמקרה שכזה הוא גם יודע שהוא הרבה מעבר לאובייקט מיני שיש לו השפעה רק בגלל שהוא מתלבש כמו בפנזטיה המינית של הנשלט/ת שלו.
אתה באמת רוצה להיות בקשר עם מישהי שברגע שאתה מוריד את החולצה המכופתרת אתה מאבד את הערך שלך בעיניה?
הפנטזיה הזו על גבר שולט מחוייט ואלגנטי, לא מגיעה מרצון לדמות גבר מוקפדת ומרשימה אלא היא ברובה תוצאה של צפיית יתר ב-50 גוונים, שבה יש את הכריסטיאן גריי והרבה הפנימו את המסר שכך "שולט צריך להיראות" וזה לא נכון. אין לשולטים "מדים", אלו פשוט פנטזיות פורונוגרפיות שונות, שנותנים להם רציונליזציות בשביל שישמעו יותר אינטלגנטיות מאשר "זה פשוט מחרמן אותי".
ולא שיש לי בעיה עם מי שנמשכת ללבוש הזה, גם לי יש פטיש לגברים בלבוש מחוייט (טוב, במקרה שלי נשלטים ולא שולטים), אבל אני תופסת את זה כבונוס כיפי וזה ממש לא אומר שאם הוא לא יתלבש ככה אז כל הערכה שלי אליו תרד כי פתאום הוא לא כמו התסריט המדוייק בפנטזיה שלי. אני מסוגלת להסתכל באדם שמעבר.
אני רואה בבדס"מ ביטוי עצמי, המקום שבו אנחנו יכולים להתשחרר מהרבה מוסכמות חברתיות, אז למה לגרור לשם כללי אתיקה נוקשים? יש בלבוש מוקפד משהו מאוד מגביל בחופש התנועה, ואני חושבת שגם פסיכולוגית יש שם משהו מגביל במיוחד אם אתה מתלבש ככה רק בשביל לזכות להכרה ממישהו.
(זה למשל למה הנשלטים שלי רצו להתלבש ככה בעבורי- בשביל לרצות אותי, בשביל להרגיש מוגבלים בתנועתם עד שאני לא מפשיטה אותם... אני דווקא יכולה להבין למה לבוש מחוייט הוא פרקטי יותר על נשלט מאשר שולט, חוץ מה"רושם" החברתי שיש ללבוש שכזה.
אבל כמובן שכל אחד יתלבש איך שהוא רוצה, בהנחה והוא באמת רוצה בכך).
לפני 7 שנים
Dark Artist​(שולט) - קודם כל אני רוצה להודות לך על התגובה הארוכה שהשקעת בה ללא ספק הרבה מחשבה וזה מראה כמה הנושא קרוב לליבך,לפיכך הרשי לי לחלק את תשובתך לפיסקאות בה אענה לכל אחת בנפרד:
"אני מעדיפה שיאהבו אותי כמו מי שאני ולא כמו דמות מזוייפת שאני יוצרת. להתלבש אלגנטי זה לא חלק ממי שאני ביום-יום, אז להתלבש ככה לאקט אינטימי זה פשוט לזייף את עצמי. והאמת? בנתיים לאף אחד לא הייתה בעיה איתי ולא וויתרתי על אף אחד ולא וויתרו עלי, כך שלא צמצמתי שום ספקטרום.
כי אני לא מדברת איתך על מראה חיצוני בכלליות שהוא פקטור חשוב למשיכה, אני לא מדברת איתך על הגייניה והופעה חיצונית אסתטית שזה כבר שיקול בריאותי. פה זה כבר לא עניין שטחי אלא הכרחי עבור מספר לא קטן של אנשים."
כפי שציינתי השקפה שלך לגבי זה שיאהבו אותך כפי שאת ללא הופעה אלגנטית זו או אחרת היא לגיטמית,לא פסלתי אותה. למרות זאת ההשקפה שלי בנושא היא אחרת וכן טוענת שלביגוד,לטיפוח מינימלי של המראה(שימי לב שאני לא מדבר רק על בגדים) יש תפקיד חשוב. אין פה עניין של זיוף על תקן לשים מסיכה,יש עניין של לעזור להעצים את עצמך על ידי השקעה גם בפאן החיצוני.
"אני מדברת איתך על השטויות האלו של עם איזה לבוש אתה מגיע. כי עם כל הכבוד, זה לא ראיון עבודה. זה קשר רגשי/מיני שמתפתח בין שני אנשים, והם צריכים להיות מסוגלים להיות קצת יותר עמוקים מלייחס לפיסות בד תכונות אופי. אני לא מדברת על לבוש מרושל ומוזנח, אני מדברת על לבוש יום-יומי שהוא מכובד מספיק בשביל מספיק אנשים, חוץ מאירועים אובר-פורמליים וקרים רגשית.
אתה באמת רוצה השליטה שלך תהיה תלויה באם אתה תתלבש אלגנטי או לא? זה אולי מדליק בפעמים הראשונות, אבל זה מעיק בהמשך, כשאתה נכנס לדמות שהיא לא באמת אתה (אלא אם כן זה סגנון הלבוש המועדף עלייך ואז זה פשוט חלק ממך). "
לא אמרתי שחייבים להתלבש כך בכל הפעמים בהם נפגשים (אם כי השקעה תמיד מוערכת),הפעם הראשונה מאוד חשובה לטעמי.
"שולט טוב, מעביר את התחושה הפסיכולוגית של השליטה לא משנה מה הוא לובש (ושוב- אני לא מדברת על לבוש מרושל ומוזנח, אלא על משהו הגיוני לחלוטין ללבוש שלא מגחיך אותך בשום צורה), ובמקרה שכזה הוא גם יודע שהוא הרבה מעבר לאובייקט מיני שיש לו השפעה רק בגלל שהוא מתלבש כמו בפנזטיה המינית של הנשלט/ת שלו. "
אני מסכים איתך לגבי התחושות ששולט טוב יכול להעביר,אז למה לא לעזור לו להעצים אותן?
"אתה באמת רוצה להיות בקשר עם מישהי שברגע שאתה מוריד את החולצה המכופתרת אתה מאבד את הערך שלך בעיניה?"
לכשנגיע למעמד הזה, הערך שלי אצלה כבר יהיה מקובע היטב :)
"הפנטזיה הזו על גבר שולט מחוייט ואלגנטי, לא מגיעה מרצון לדמות גבר מוקפדת ומרשימה אלא היא ברובה תוצאה של צפיית יתר ב-50 גוונים, שבה יש את הכריסטיאן גריי והרבה הפנימו את המסר שכך "שולט צריך להיראות" וזה לא נכון. אין לשולטים "מדים", אלו פשוט פנטזיות פורונוגרפיות שונות, שנותנים להם רציונליזציות בשביל שישמעו יותר אינטלגנטיות מאשר "זה פשוט מחרמן אותי".
ולא שיש לי בעיה עם מי שנמשכת ללבוש הזה, גם לי יש פטיש לגברים בלבוש מחוייט (טוב, במקרה שלי נשלטים ולא שולטים), אבל אני תופסת את זה כבונוס כיפי וזה ממש לא אומר שאם הוא לא יתלבש ככה אז כל הערכה שלי אליו תרד כי פתאום הוא לא כמו התסריט המדוייק בפנטזיה שלי. אני מסוגלת להסתכל באדם שמעבר.
אני רואה בבדס"מ ביטוי עצמי, המקום שבו אנחנו יכולים להתשחרר מהרבה מוסכמות חברתיות, אז למה לגרור לשם כללי אתיקה נוקשים? יש בלבוש מוקפד משהו מאוד מגביל בחופש התנועה, ואני חושבת שגם פסיכולוגית יש שם משהו מגביל במיוחד אם אתה מתלבש ככה רק בשביל לזכות להכרה ממישהו."
לא אמרתי שצריך ללבוש חליפה של שלושה חלקים עם עניבה :), גם בדייט רגיל בלי קשר לשטות של 50 גוונים תמיד עדיף לשים על עצמך חולצה מכופתרת אלגנטית ולא לזרוק על עצמך חולצת טי שירט נוחה. עדיף תהיה מגולח מאשר לאו. עדיף שהשיער יהיה מסודר מאשר פרוע ועדיף שתשים דיאודורנט ותצחצח שיניים. אני מצפה מנשלטת למשל אותו הדבר,שתהיה מטופחת,מאופרת בטוב טעם,לבושה באופן שמדגיש את נשיותה ובצורה מושכת. אני יכול להתחבר גם למישהי שבאה "נטורל" אבל יהיה לי יותר קשה להימשך אליה.
"(זה למשל למה הנשלטים שלי רצו להתלבש ככה בעבורי- בשביל לרצות אותי, בשביל להרגיש מוגבלים בתנועתם עד שאני לא מפשיטה אותם... אני דווקא יכולה להבין למה לבוש מחוייט הוא פרקטי יותר על נשלט מאשר שולט, חוץ מה"רושם" החברתי שיש ללבוש שכזה.
אבל כמובן שכל אחד יתלבש איך שהוא רוצה, בהנחה והוא באמת רוצה בכך)."
כפי שציינתי קודם,הלבוש לא חייב להיות מחוייט אבל כזה שגורם לאחרים לכבד אותך ולהימשך אליך. הלבוש במקרה הזה הוא רק חלק ממכלול חיצוני. בעיניי שולט צריך לשאוף לטפח עצמו מבחינה גברית,להיות בכושר,מגולח,מסודר,מצוחצח. המראה מוסיף ומעצים סמכות,יוצר משיכה ואל לנו להתעלם ממנו. בדיוק כפי שאני מצפה מהנשלטות שלי שלא יהיו מוזנחות כך גם אני מצפה מעצמי. נאה דורש נאה מקיים :)
לפני 7 שנים
chiquita - בנושא הבפנוכו אין עוררין. וכמובן שיש צורך בחיבור וכו. אך מהו בעצם אותו חיבור ? החיבור בעיניי הוא מכלול וכולל בתוכו גם את הפן המנטלי וגם החיצוני.
חבל שרואים בכך רדידות. זה סוג של חוסר כנות. הרי זהו הרושם הראשוני ביותר שאתה מקבל ממי שמולך. זה חלק ממה שגורם למשיכה או מוריד.
לפני 7 שנים
Dark Artist​(שולט) - Exactly my point :)
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י