סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

החלטות

הקרירות המענגת והדוקרת של חורף סגרירי עם טעם של גשם רענן בדימדומים האדמדמים והסגלגלים של הערב כשברקים מפלחים את העננים בקו הרקיע....שם תראו אותי מביט בהם
לפני 7 שנים. 18 בפברואר 2017 בשעה 18:51

החלטתי להוסיף לבלוג שלי סידרה של פוסטים בה אשטח קצת את המשנה הפילוסופית שלי לגבי BDSM אותה אתבל באמצעות סיפורים ממיתוסים שונים ופולקלור עממי.

אני מביא סיפור שאני מאוד אוהב מהמיתולוגיה היוונית שהינו בעצם משל לאחריות הנדרשת ולסכנות האורבות לאנשים בעלי כוח ושליטה.

 

חרב דמוקלס

 

דמוקלס היה אחד מאנשי חצרו של דיוניסוס השני מלך סירקוזה. לעיתים היה רואה את המלך יושב בכיסאו כשעבדים ומשרתים מכרכרים מסביבו וממלאים אחר פקודותיו וצרכיו ועלמות חן רוקדות בפניו וליבו נמלא קינאה. המלך מזוית עינו שם לב לכך שדמוקלס נראה מהורהר ופניו מדוכדכות וזימנו לפניו ושאלו לפשר התנהגותו. דמוקלס ציין בפני המלך כי כאדם בעל עושר וכוח עצומים, אשר חי את חייו במותרות ופאר, דיוניסיוס ודאי מרגיש בר-מזל ומאושר מאוד. בתגובה הציע דיוניסוס לדמוקלס להתחלף עימו. דמוקלס ההמום הסכים מייד ובאותו רגע משרתיו של דיוניסו הלבישו אותו בגדי פאר וגלימה מפוארת ועל ראשו הונח כתר מזהב. דמוקלס התרווח על כס המלך בזמן שמשרתים הגישו לפיו מעדנים משובחים ועלמות יפהפיות רקדו בפניו. דמוקלס כל כך נהנה עד שלפתע שם לב שמעליו תלויה חרב שלהבה מכוון לראשו והיא קשורה רק בשערת זנב סוס יחידה. דמוקלס פנה בבהלה לדיוניסוס ושאלו לפשר החרב. דיוניסוס ענה לו שהחרב המוצבת מעל ראשו באה להזכיר לו כל יום את חובותיו ואחריותו העצומים הנלווים למעמדו וכוחו כיון שברגע שישכח החרב תתהפך עליו. באותו רגע טעמם של המאכלים סר בעיניו, וכל היופי והעושר שסביבו לא עניינו עוד את דמוקלס והוא התחנן בפני דיוניסוס להתחלף בחזרה ולחזור למקומו לצד אנשי החצר.

 

את מוסר ההשכל של הסיפור אני משליך על דמות השולט בעולם הבדס"מ. פעמים רבות יש קינאה מצד גברים ואף נשים במעמדו של השולט היות והוא זוכה שמשרתים אותו,עושים את רצונותיו,מספקים את יצריו וכד'. אולם למעמד זה נלווים אחריות,רצינות,נתינה ועבודה שלעיתים נדמית סיזיפית כדי לרכוש את אמונם של הנשלטים אשר בוחרים להיות כפופים אליו. ברגע בו השולט יזניח את חובותיו ויראה חוסר רצינות כלפי תפקידו בבדס"מ הרי שהנשלטים ינתקו עצמם ממנו באמצעות ה"חרב" והיא תיפול על ראשו.

 

ArchAngel​(שולטת) - אני כל כך אוהבת את הסיפור המיתולוגי הזה ואני שמחה שיש פה עוד מישהו כזה :)
לפני 7 שנים
Dark Artist​(שולט) - אני בכלל שמח לדעת שיש פה עוד חובבי מיתולוגיות, שלא לדבר על כאלו שמכירים את הסיפור הנ"ל בפרט :)
לפני 7 שנים
מכה בתורה - יפה כתבת... (באנגלית זה נכתב הרבה יותר יפה)
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י