שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הכל עובר

אחד ועוד אחת
לפני 8 שנים. 10 בפברואר 2016 בשעה 13:31

בדיון הקטן שהתגלגל לו בחילופי-התגובות בפוסט הקודם עלה בין-השאר גם שמו של הבמאי דיוויד לינץ', ואני באמת זוכר עד היום בכלל לא רע את הערב שבו ראיתי לראשונה את "קטיפה כחולה." זה היה הסרט שבו גיליתי אותו, וזו הייתה חוויה חזקה בשבילי.

לדיוויד לינץ' הייתה נטייה בתחילת הקריירה שלו לעצב את הדמויות בסרטיו באופן מעניין למדי, שתמיד היה מצליח לצחקק אותי - וטווין-פיקס, נניח, זו דוגמא לא רעה לכך.
בכול פעם שהיית פוגש איזו דמות חדשה, היית אומר לעצמך: " הו, הנה סוף-סוף מישהו שפוי. " אבל זה היה מחזיק מעמד בערך עשר דקות גג, עד שדמות אחרת היתה לוחצת לה בלי כוונה על איזה כפתור "סודי" במוח, ואז היית מקבל - אאוט-אוף-דה-בלו ! - איזה מין "שפריץ-נוירוטי"...של איזו מין מופרעות בסיסית - ממש כמו שפריץ של ממטרה.
אין ספק שדרך עיצוב הדמויות המיוחדת הזו עשויה לעתים להזכיר לנו בקלות רבה מדי כמה מן "הנפשות הפועלות" - או "הדמויות" - בכלוב. לטוב ולרע כמובן (:
 
בכול מקרה, בעוד שאני כשלעצמי יכול להיות ביום ראשון איש המדעים האמפיריים, ביום שני בודהיסט, טאואיסט בשלישי, ניטשיאני ברביעי, פרוידיאני בחמישי, שאמאן אינדיאני אותנטי בשישי, ובשבת אולי אפילו יהודי (: - הרי שלינץ' בניגוד אליי הוא בחור עקבי למדי, ועם עצבים מברזל, וכבר יותר מ-37 שנים שהוא מתרגל את המדיטציה הטרנסנדנטלית, ועושה הכול כדי להביאה לתשומת ליבם של אנשים וליישומה בכול תחומי החברה.
וכעת סיפור קטן, שהתרחש לפני כעשר שנים בערך אם אני זוכר נכון, אבל אני לא מתחייב על כך. ואיך שלא יהיה אני מקווה שמצבם השתפר מאז במשהו.
ובכן לפני כעשור בערך נסעתי עם אחד מחבריי הטובים לבקר חבר אחר שהתגורר בזמנו בישוב של המדיטציה הטרנסנדנטלית בישראל - איזה מצפה בגליל, שכחתי את שמו כרגע. וכמו שאנחנו מגיעים לשם באישון-ליל, ומחפשים את הבית שלו בין שבילי הישוב, עצרנו לרגע לשאול על כך איזו אישה מן הישוב שיצאה לטיול עם הכלב שלה.
היא פצחה איתנו בשיחה על דא ועל הא, ומהון-להון היא גם סיפרה לנו שיש להם בישוב "ממשלת צללים" - יש להם ראש-ממשלה ושר-חוץ משלהם, וכך הלאה. ושגם היא בעצמה חברה בממשלת-הצללים ואף בקבינט.
" ומה תפקידך בכוח ? " שאלתי את הנערה בעניין.
והיא ענתה לי מבלי למצמץ: " אני שרת-התודעה."
"שרת התודעה... " מלמלתי בפליאה מהולה בהשתאות, "זה חתיכת תפקיד יומרני ממי.. וגם לא קל בכלל...ועם המון אחריות..." (:
 
ואחה"צ של קטיפה (:
aura - הי פור גודי, אתה לא מפסיק לענג מאז שחזרת לכולבי-לנד.
ואני בכלל מאוהבת בניקולס קייג' מאז "לב פראי"
https://www.youtube.com/watch?v=P71Xx3EC67Y
לפני 8 שנים
FOR GOOD - כלובי-לנד (:
וכן, זו סצנה נהדרת. והעונג שלך, לאב, הוא ההנאה שלי. ואגב, גם "לב פראי" יכול להיות ניק לא רע בשבילך (:
לפני 8 שנים
למדתי מחברה שלי - קטיפה כחולה אכן סרט נהדר. לטעמי משובח לא פחות מפרגו של האחים כהן . ( ומה כ'פת לי אם לא משווים שולחנות לכסאות... ) והשיר......... אוי השיר. כמה זיונים עברו עלינו עם השיר הנהדר והחולה הזה.
לפני 8 שנים
FOR GOOD - גם האחים כהן נהדרים. וספרי, למדתי, ספרי קצת על הזיונים שהיו לך לצלילי השיר (:
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י