שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הכל עובר

אחד ועוד אחת
לפני 8 שנים. 1 באפריל 2016 בשעה 4:46

 אנתוני דה מילו היה סופר, מדריך רוחני וכומר ישועי הודי - כומר ישועי הודי, כן ? מכול הדברים... -  והוא הלך לעולמו כמדומני בסוף האייטיז. הוא היה אדם מואר מאוד, ודי מדהים שהכנסיה לא סילקה אותו משורותיה. איכשהו הוא הצליח להתחמק עם חומר די פראי.

והוא תמיד היה מתחיל ריטריטים-רוחניים עם אנשים מהשורה ועם כמרים ישועיים באותו האופן.
הוא היה אומר להם כך:
"Look. Lets get one thing straight. if we dont get this one thing straight, nothing can happen. and the one thing we got to get straight is this: i'm an ass .you are an ass. now lets get over it"
(:
עכשיו איזה דבר נהדר זה לשמוע את האמירה הזו בכנסייה או בבית-כנסת, אה ? אני הייתי שמח לשמוע אותה מעת-לעת!
ומעבר לכך שזו אמירה משעשעת, יש בה כמובן גם אמת עמוקה.
מפני שכול זמן שאנחנו מבוהלים מעצמנו, אנחנו גם תקועים עם עצמנו. והפחד שלנו ממי שאנחנו, מהדברים שעשינו או שקרו לנו, הוא רק הכחשה, רק צורה של יוהרה. כי כשאנחנו יכולים לבסוף להבין.. 'כן, אני אידיוט. אתם אידיוטים. עכשיו בואו נתגבר על זה'... - כי אני הרי כבר הייתי אידיוט, מה יש לדבר בכלל ? וגם אתם. וכולנו עשינו דברים שהיו אכזריים ולא נחמדים ומטופשים ובלתי מודעים... "כן כן, הייתי אידיוט."... אתם רואים, זה לא כזה נורא, זה אנושי. אולי יש כמה אנשים שהצליחו לעבור את כול החיים האלו מבלי להיות אף פעם אידיוטים, אבל 99.9 אחוז מאיתנו היו אידיוטים.
כלומר הוא מתכוון לומר, דה מילו, ששום דבר טוב לא יכול להתחיל לקרות עד שאנחנו לא מתקדמים מעבר לאמונות שגורמות לנו להתבייש במי שאנחנו ולהרגיש אשמים ולקחת הכול בצורה אישית. ועד שלא נתפוס את האמת הבסיסית - הבסיסית לגמרי הזאת - שום דבר טוב לא יקרה.
כי אתם מבינים, בושה היא רק צורה הפוכה של יוהרה." אני כל כך מתבייש במה שעשיתי..." פירושו שאני עד כדי כך יהיר שאני ממש מופתע מזה. עכשיו אני, באופן אישי, כבר מזמן אינני מופתע משום דבר שעשיתי בימי חיי (: ואני, תדעו לכם, עשיתי כמה דברים שהיו ללא צל של ספק מטופשים להחריד(:
אבל אני כבר ממש לא מופתע מזה. ולמה שאני אהיה מופתע ממה שקרה ? אין בזה שום הגיון.
 
לדעתו של הפסיכואנאליטיקאי ז'אק לאקאן, כול תחום הסטיות-המיניות בכללותו שייך למשפחה שלמה של תופעות שהוא קרא לה stupidities - או בתרגום ללשון-הקודש: "טיפשויות". 
טיפשויות מהנות מאוד, כמובן.
ואין ספק בכלל שהוא צודק.
ישוע הנוצרי אומר בברית-החדשה כשהוא על הצלב את המילים הידועות: "סלח להם אלי, כי הם אינם יודעים מה הם עושים."
אני חושב שזו אמת עמוקה מאוד (:
 
ובוקר טוב בוקר אור, יום חדש. וסופ"ש רגוע ופרוע.
 
 
Master Trainer​(שולט) - לאקאן היה לקקן נבון במיוחד, אין-ספק...
אבל אני חושב שהגישה שלו ממש צדקנית, מזכיר לי איזה ננזיר סגפן שמכה את עצמו על חטאים שהוא כביכול עשה (גם אם הוא פאקין נולד במנזר הזה!)
כי לעשות השתובובויות-מיניות ואז לכנות אותן טפשויות, זה תכלס, נטו להרגיש בושה על מה שעשית ולכן לנסות 'לכפר' על זה אח"כ... איך אמרו חז"ל? סוף מעשה במחשבה תחילה. הנוצרים האלה בלאי כולם!

רק דה-סאד אמר ב"פגעי-הצניעות": "הולל שאומנותו בכך, רק לעתים נתפש כאדם המעורר-רחמים."

ואכן, אני דוטקא מרחם על הכומר המעפן שהחליט שכולם תחת...
אולי הוא היה צריך ללכת ללמוד קצת אצל שבתאי בן-צבי :-p
לפני 8 שנים
FOR GOOD - זאביק (:
אל תיקח את זה אישית, אין שום בושה בטיפשיות הללו (: נהפוך הוא! כמעט כול הדברים המהנים בחיים האלו נופלים תחת ההגדרה של "טיפשיות". רק תחשוב על זה רגע... אם רק היינו מקבלים פרס-נובל על הנואתיינו הנולוזות (:...הלוואי ואמן... אבל זה לא המצב, אה ?
כמובן, ולמותר לציין, וללא צל של ספק - זה אפילו עוד יותר מטופש להדחיק את המיניות ( ואת כול שאר הטיפשיות ) או למנוע מעצמך את ההנאות הנלוזות שהיא מציעה לנו.
אבל גם להכחיש את היותו של הסאדו-מזוכיזם קטע די אינפנטילי בסך-הכול זה הרי רק מטופש בחזקת 2. הלא-כן? (:
והרי אומרים שמי שלא מוכן להיות טיפש מעת-לעת, גם לא יהיה לעולם חכם.

נ.ב - וגם אני אגב מחבב את שבתאי צבי. היה לו ספיריט, לבנאדם, אין ספק בכלל ! מה שכן, הוא היה צריך לקחת ליתיום, אין אפס. הוא הרי היה מאני-דפרסיבי לפארצוף, מה שנקרא.
וגם היתאסלם בסוף, הנקניק.
יצא לך לקרוא את הספר של גרשום שולם על הנער ?
לפני 8 שנים
Master Trainer​(שולט) - אוי! אני כבר כמה זמן מת לשים את היד על הספר הזה- לא יצא לי עדיין.

וחוצמזה, לא כל התנהגות ילדית, החא התנהגות ילדותית- אז לא מסכים לגבי האינפנטיליות... ואנחנו הגברים, נולדנו קצת ילדותיים, ככה זה, (אהבת את שירת נאבוקוב שיצרתי לפני ההרצאה שלך תגיד?)

ובנוסף, כן שבתאי היה אחלה גבר! כל התופעות ההסטוריות ההסויות שרוטות טיכו! :)
לפני 8 שנים
FOR GOOD - "שירת נבוקוב" (: כפרה עלייך!
אני אשאיל לך בהזדמנות את הספר של גרשום שולם, אתה תהנה ממנו, זה חומר קריאה משובח. הוא היה באמת שובב רוחני אמיתי, שבתאי צבי. כאלו אפים ודאונים לא ראית בחיים שלך...
וכן, יש באמת הבדל בין ילדי וילדותי. התכוונתי ל'אינפנטילי' יותר במובן הילדי, לוא דווקא הילדותי, אם-כי - למען-האמת ועם יד על הלב - דומני שבתחום החוויה הסאדו-מזוכיסטית הילדותי והילדי כרוכים זה בזה בקשר בל-יינתק.
כול זה לא אומר כמובן שלא דרושה מידה של בגרות-נפשית ואחריות וכנות כדי להינות מכול זה באמת - בדיוק להפך! זה משחק בדברים עמוקים מאוד, ובגרות ואחריות נדרשות פה אפילו יותר מאשר במקומות אחרים - והמידות הללו נדרשות גם כדי לא ליפול בכול המלכודות שפזורות על הדרך, ושנפילה אליהן יכולה בקלות להפוך את החוויה לסיוט אמיתי.
לפני 8 שנים
aura - פעעעעם
הייתי יהירה מספיק להגיד שאינני מקנאה
אני? מקנאה? כן כל כך כן.
זה הטיפשויות הללו
שבת שלום
לפני 8 שנים
FOR GOOD - אני יודע (:
אבל את לרוב יותר "מקנאה ב-", לאב, או יותר "מקנאה ל-" ?
אני למשל כמעט אף פעם לא מקנא ב- ; אבל עם יד על הלב כבר גרמתי לעצמי לא מעט סבל בימי חיי עם הנטייה לקנא ל-...
כול הדפוסים הללו הם קצת כמו הצורות של הסבל שאנחנו בוחרים לעצמנו, סו טו ספיק. כאילו כול אחד מאיתנו בוחר לעצמו כביכול את צורות הסבל שחביבות עליו (:
לפני 8 שנים
מתגבשת -
אידיוטית מכדי להגיב
וצ'פצ'ולית
ושבשלום }{
לפני 8 שנים
FOR GOOD - במחשבה שנייה כנראה ש'חמור' זה תרגום יותר טוב לעברית ל ASS מאשר המילה 'אידיוט' שבה בחרתי. את גם חמורה ( וצ'פצ'ולית) חפצוש או שאת רק אידיוטית (וצ'פצ'ולית) ? (:
ושב"ש לאב }{
לפני 8 שנים
מתגבשת -
מה שתחליט יתאים בתכלית
כדאי לסמוך על תובנותיך יותר מאשר על תשובתה
של מי שהיא גם חמורה וגם אידיוטית וגם צ'פצ'ולית
לאב לאב לאב }{
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י