שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הכל עובר

אחד ועוד אחת
לפני 7 שנים. 20 ביוני 2016 בשעה 3:55
בקרב השבטים האינדיאנים של החוף-המערבי בצפון-אמריקה קיים מנהג שנתי הקרוי פוטלאצ' (Potlach) שמהותו היא אורגיית-הרס המונית של רכוש, שבה מפגינים בני השבט בשואו-אוף את מעמדם-החברתי ואת עושרם ביחס לאחרים באמצעות שריפת כמויות עצומות של דברי-ערך. כמה שאתה עשיר יותר, כך תשרוף דברים יקרים יותר. בתים שלמים נשרפים בחגיגה הזו, בגדים ותכשיטים נזרקים אל תוך המדורות, טוטמים וכיוצ"ב...
אתמול אני יושב עם חבר לאכול ארוחת-ערב בארקפה בקניון רמת-אביב, וכשאני מתבונן בחגיגת השופינג שהולכת בקניון הזה, של כול הכוסיות המשועממות-מעצמן ושל נושאי-כליהן ההומו-קניוניקוס, אני חושב לעצמי שדי שכללנו במאה ה-20 את הגישה הפוטלאצ'ית לחיים, ושהפכנו כבר להיות ציבליזיציית-פוטלאצ' על מלא.
ייצור וצריכה ובזבוז ! עוד פלפונים, עוד ברגים ובריחים, עוד תיל, עוד מזון לכלבים, עוד מכסחות דשא, עוד ספות וכיסאות, עוד סבונים ובשמים, עוד בגדים ונעליים, עוד מחשבים, עוד מכוניות, ולכולם נוזל הריר מהשפתיים כמו אידיוטים.
אנחנו חוטפים לעצמנו מכול הבא ליד, מתעללים בפלנטה ובוזזים אותה, שודדים מילדינו את העתיד וממשכנים אותו לטובת ההווה.
 
כמה שולחנות לידנו יושבת שלומית אהרון והבחור השני מלהקת "הכול עובר חביבי", שכחתי כרגע את שמו. שיני הזמן אכלו בה והיא נראית עייפה ומבוגרת. אני שואל את החבר: "תגיד, היא היתה אישה מושכת בעיניך?"
הוא עונה לי:" תראה פור גוד, אם אישה בוחרת להיות רק דוגמנית אז כדי לעניין אותי היא צריכה להיות יפה כמו קייט מוס מינימום. אבל אם יש לה אישיות מעניינת והיא גם יודעת לשיר, אני מסתפק בהרבה פחות."
 
מדי כמה זמן ואחת לאיזה זמן מוגבל, ואפרופו אורגיות-ההרס של הפוטלאצ', אני חוטף איזה שפריץ של רגשות-אשם על כך שלא השלמתי עדיין את המהלך-נפשי הכרוך בלהיות טבעוני. אני תמיד מתחיל אותו, ואז מתישהו נשבר וחוזר לנשנש בשר. וככה זה כבר שנים.
מהטמה גנדי היה תמיד אומר לאנשים: "חיי הם המסר" ("My life is the message"); אני תמיד אומר לאנשים: " תקשיבו למה שאני אומר - זה המסר. אבל אל תשימו לב לאיך שאני חי, כי אני עדיין 'קיפ און פאקינג איט אפ'..."
אבל אולי אני צריך להתחיל לקחת את עצמי בידיים. כבר האשימו אותי בעבר שאני משמש באורח-חיי המופקר דוגמא שלילית עבור בני-הנוער הציוניים...
 
וכול הכבוד כמובן ללברון, את חסימת-השנה הוא דפק שם בסוף הרבע האחרון. כמה דרייב וכוח-רצון היה בחזרה שלו להגנה ובעצירה הזו. ועל ההופעה הנוראית של סטפן קרי הלילה עלינו לומר - 'פשוט קרי-לילה'. ובוקר טוב בוקר אור, יום חדש.
 
 
Ally the Witch​(שולטת) - גודי, עולם של בחירה :-)
בוקר טוב יקירי
לפני 7 שנים
FOR GOOD - כמו שלואי היה אומר:"איזה עולם נפלא!"
https://www.youtube.com/watch?v=oGmRKWJdwBc
לפני 7 שנים
אנה פרנק{(S.S) } - גם כתוב לך שהכל עובר, חביבי :)
שיהיה יום מהצומח
לפני 7 שנים
FOR GOOD - הכול באמת עובר, גברת שינדלר, ויום צומח ופורח בחזרה.
לפני 7 שנים
מתגבשת -
מוכר, גם לי יש מדי פעם מחשבות לא בשריות...

טוב בפוטלאץ' יש חוקים
מי שעורך את הפוטלאץ' הוא העשיר ביותר בשבט
הרכוש המושמד שייך לו
הפוטלאץ' גורם לפחות לשני תהליכים חיוניים ושלובים
הראשון הוא הקטנת פערים כלכליים
כי השפיצים תמיד נעלמים
בנוסף הוא מעודד אי-צבירת רכוש מוגזמת
כי מי שעושה זאת יודע מראש מה יקרה לו בפוטלאץ' הקרוב...
יש היגיון ב"שיגעון"
זה לא אומר שצריך לשרוף הרבה במדורת השבט ה"מודרנית"
מעניין מהו סך מקורות והשלכות ההבערות
לפני 7 שנים
FOR GOOD - כן, אמרת דברי טעם, חפץ.
בשבטים הפרימיטיים יש באמת הגיון בטקסים ובמנהגים הללו, וגם יש בהם יופי. אבל לא אצלנו.
לפני 7 שנים
מתגבשת -
תודה גודי
מבלי להתעמק בנושא הספציפי
נזהרת מהכללות מכל צד
רומנטיזציית ושלילת יתר כאחד
יש לי מגירות רחבות ועמוקות שכותרותיהן
"לא בדקתי", "לא החלטתי"
ואפילו "אין לי מושג"
לפני 7 שנים
Xbani​(אחר) - יום חדש-אלוף חדש :)
אבל בחיי כבר פוסט 2 שאיני מצליח לרדת לסוף דעתך...

אמרת רמת אביב -מה אתה מצפה שהן יתרמו את כספם בשכונת הפחים הידועה ???

הם קמות בבוקר -משועממות וחושבות מה נעשה,??
אממ..נצא לבזבז :)
לפני 7 שנים
FOR GOOD - קודם כול אנחנו לוקחים את מנהטן, באני, ואחר-כך אנחנו לוקחים את ברלין. ונעבור גם ברמת-אביב בדרך...(:
לפני 7 שנים
Penny Lane​(נשלטת) - https://youtu.be/ipe6CMvW0Dg
לפני 7 שנים
FOR GOOD - אל חשש מאיה'לה, אנחנו מנצחים. לאט אבל בטוח אנחנו מנצחים. וכמו שכתבתי לנער באני מעלייך - "קודם-כול אנחנו לוקחים את מנהטן, ואח"כ אנחנו לוקחים את ברלין"...(:
לפני 7 שנים
Master Trainer​(שולט) - כמו שאתה יודע מהפוסט האחרון שלי בפרט ובאופן-כללי ממה שאני כותב וממני אישית, אני בגדול, די מסכים איתך.
אם יש פה משהו שאני לא מסכים דרך-אגב, מאותה סיבה בדיוק שאני כן מסכים עם הדברים האחרים, זה עם הטבעונות.
אדם הוא יצור אוכל, אנחנו טורף- זה הטבע שלנו; להתכחש לזה, זה לעשות עוד שטות מודרניסטית של התכחשות למה שאנחנו באמת; אז כמובן לא צריך להגזים, צריך לדעת לכלכל את הארוחות שלנו בהרמוניה עם הטבע (בניגוד לכל מה שהולך סביב), אבל לא לוותר לחלוטין על בשר.

ובנוגע להרס, תמיד כשאני רואה סרטים\סדרות פוסט-אפוקליפטיות שכולם יוצרים לרחובות לבזוז ולהרוס, אני אומר לעצמי- כמה בא לי להיות מלוהק לזה!
לקחת איזה מחבט בייסבול ממתכת ולשבור עשרות חלונות-ראווה ובעיקר, בעיקר כלי-רכב!
אתה מדמיין אותי כבר עומד על גג מכונית עם המחבט? מרים אותו באוויר עם חיוך-פרוע, גבוה מעל הראש? השמש מאירה את החיה הפנימית ואז בכל הכוח מנחית אותו על המכונית, קופץ עליה, מרסק וכשלא נשאר בה כלום- מזנק ישר למכונית הבאה...

תענוג :)
לפני 7 שנים
FOR GOOD - אין לי בעיה מיוחדת עם אכילת בשר, זאביק. אם רק היית הולך ליער כמו אכות-אבותיינו וצד לך אותו. אבל יש לי בעיה עם כול תעשיית הרצח הנפשעת הזו של הבשר שאתה קונה, כי אני רגיש מטבעי לסבל של בע"ח, ואני לא רוצה לתרום לה דבר או לשתף איתה פעולה. אני רוצה שהיא תקרוס, ועד היסוד ממש. היא אמנם לא הולכת לקרוס מחר בבוקר, אבל כמו שהולך הסלוגן המצויין: "תחשוב גלובלית, תפעל לוקאלית."
לפני 7 שנים
Master Trainer​(שולט) - בסדר ידידי, אז אתה מוזמן להרוס את הגוף שלך באופן שיטתי, בהנחה שהתחלחפים שיוצרים במיוחד בשבילך ובשביל אנשים שכמוך ישלימו לך את החסר...
כי אתה הרי לא תצא ותצוד עכשיו, כי אסור ובצדק, כי גם ככה כמעט השמדנו את כל בעלי-החיים החופשיים בעולם הזה ואתה הרי רגיש מטבעך לסבל, אז גם אם היית אבי-אבותינו כשעוד לא השמדנו את רוב בעלי-החיים סביבנו, לא היית צד, לטענתך; ואל תחטא בשום סטייק, אף-פעם ואל תזוז מהעקרונות שלך, כי מדובר פה בסבל.
בזמן הזה אני אסתפק ביצורי-כלאיים שאנחנו פרקטיקאלי מייצרים במו ידנו, במקום לפגוע בחי ובצומח סביבי.
וזכור נא שאינך מגדל את האוכל שאתה אוכל בחצר שלך- מה שאומר שאתה לוקח אותו מהארוחה של בע"ח אחר ומשאיר אותו לסבול מרעב בהנחה שלא ימצא תחליף בתנאים שישנו את כל אורח-החיים שלו.
לפני 7 שנים
Callisto - בנושא הזה אני חולקת עליך :) וממליצה על הסרט שמצורף. הוא לא גרפי בכלל

http://webetterbegogreen.blogspot.co.il/2015/12/the-greatest-threat-to-our-planet-is.html?m=1
לפני 7 שנים
Master Trainer​(שולט) - על איזה מהנושאים שדיברתי עליהם יקירתי, את מדברת?
וה"הוא לא גראפי בכלל" הזה, מספיק חשוד לי כדי שאבקש מחברי היקר For Good עם מדד-הסבל העדין, לבדוק בשבילי אם ההערה נאמרה בסרקזם.
אך אני מאמין שגם הוא, מספיק חכם, כדי לא לפול למלכודת הזו...
לפני 7 שנים
Callisto - בנושא הנזק הסביבתי בלבד. הוא לא מדבר כמעט על החיות עצמן.
לפני 7 שנים
Master Trainer​(שולט) - אם ככה, אז זה בהחלט נשמע חשוב ומעניין :)
לפני 7 שנים
aura - יקירי אתה מזכיר לי את הבודהיסטים בטיבט שעושים מנדלות מרהיבות בחול ואחכ מוחקים אותם. כך עם הפוסטים המושמדים לאחרונה ועם הרצון המוצדק לחלוטין להעלות באש את הרגלי הצריכה, ועוד כמה דברים.
זו ממש סובלימציה של יצר ההרס העצמי ;)
לפני 7 שנים
FOR GOOD - יש בזה משהו, לאב (:
לפני 7 שנים
Callisto - אזרחים טובים הם צרכנים טובים שלא שואלים שאלות. מוכרים לנו אשלייה של חיים נכונים ומתוך הדיסאוננס הזה אנשים צורכים וצורכים כדי למלא את הפער בין התמונה של בר רפאלי בטלוויזיה לפרצוף העצוב שמסתכל עלינו בחזרה מהמראה. אתה שואל שאלות וזה שם אותך ב-5% ש״ח בני האנוש שלא קל לזיין להם את השכל. פוסט יפה מאוד.
לפני 7 שנים
FOR GOOD - מה 5 אחוז, קליסטו מותק ? אני כבר בשפיץ של האלפיון העליון שחטף ת'הארה (: וכפי שכתבתי למאיה מעלייך, אז התבקשתי למסור גם לך וממקור-ראשון, שלא תדאגי יותר מדי, כי אנחנו מנצחים. לאט אבל בטוח אנחנו מנצחים (:
לפני 7 שנים
Callisto - עד אחרון הכלובים :)
לפני 7 שנים
מתגבשת -
מעניין מהו אחוז האנשים
שאינו סבור שהוא במיעוט
או רוצה לחשוב על עצמו כך :-)
לפני 7 שנים
Callisto - ש״ח =של, לפי האוטוקורקט שמתעקש להרוס לי את החיים
לפני 7 שנים
FOR GOOD - ש"ח מט (:
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י