ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

לומדת לדבר אחרת

לפני חודשיים. 21 בפברואר 2024 בשעה 7:34

אי אפשר פשוט לקרוא לזה ניצול ולהגיד שזו לא שליטה. אבל זו שליטה מאוד מסוכנת. 

נתקלתי במקרים שזה בא במסגרת של קשר ונועד (גם) לעזור לנשלט למשל שלא יודע להתנהל נכון בחיים ואז בעיניי זה יכול להיות דבר מבורך. 

אך במקרים רבים זה עלול לגרום לבעיות קשות. שמעתי סיפורי זוועות על שולטות שרוששו נשלטים והשאירו אותם בחובות מטורפים, במקרים מסויימים אף הביאו לכך שלנשלט לא היה כסף לשלם מזונות ואת צרכי הילדים שלו כי הכל הלך לשולטת. 

אני לא מורידה את האחריות לגמרי מהנשלטים, הרי הם אנשים מבוגרים שאמורה להיות להם שליטה עצמית במידה מסויימת ועם כל הקושי בדבר הם צריכים לדעת להציב גבולות, אבל כמו בכל קשר שליטה רוב האחריות היא על השולטות, וכן, אני בכוונה כותבת שולטות מכיוון שאף פעם לא שמעתי, ראיתי, קראתי על שולטים ב FINDOM. 

אשמח לשמוע חוויות או דעות שלכם. 

shirazbar​(שולטת) - https://thecage.co.il/blog/userblog.php?blog_id=157291&postid=1481017
לפני חודשיים
the rain song - אני לא מסכימה שבקשר שליטה רוב האחריות היא על השולטות או על השולטים. רוב האחריות היא על האמון שבונים והאחריות הזאת היא על כל מי שמעורב בקשר.
הכל מתחיל ונגמר באמון.
לפני חודשיים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אני חושבת שזה תלוי בנסיבות.
לכולם יש אחריות אבל יש גם יחסי כוחות.
לפני חודשיים
the rain song - יחסי הכוחות האלו אמורים להכנס לתוקף אחרי שיש אמון.
לפני חודשיים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - נכון, אבל הם לא נעלמים. וגם לא כל האמון שיש בעולם הוא מוצדק.
לפני חודשיים
נסיכת הלילה​(שולטת) - אני כמובן מתכוונת לקשר מבוסס אמון, לא מהפגישה הראשונה. לא פוטרת את הנשלטים מאחריות אך כן מאמינה שרוב האחריות היא על הצד השולט.
לפני חודש
ArchAngel​(שולטת) - ובהרבה מקרים מדובר בגבר שמסוכסך עם עצמו, שכשהוא חרמן הוא דוחף למשהו אחד, כשהוא מתפקח הוא יבקש הכל בחזרה עם ריבית, והשולטת שכבר בזבזה הכל תזכה לאאוטינג חגיגי או לתביעה כזו או אחרת.
גבינה בחינם יש רק במלכודת עכברים. אם זה טוב מדי מכדי להיות אמיתי, זה בדיוק זה.
לפני חודשיים
ArchAngel​(שולטת) - אני כתבתי פעם פוסט ארוך בבלוג שלי לאחר תחקיר שעשיחי בכלוב ומקבילו הבינלאומי fetlife, על הפער בין הציפיות של שולטות לנשלטים בעניין הזה.
בליווי הרבה צילומי מסך שמראים את הפער, את כמה שקבוצות פינדום שוממות ומלאות רק בשולטות שמחכות עד אין קץ לפנייה, בעוד כל קבוצה בדס"מית אחרת מלאה בהרבה נשלטים שמציפים את כולן.

נשלטים תמיד מתלוננים על תשלום, שולטות מבקשות תשלום וחושבות שזה יהיה כסף קל וזה אף פעם לא.
אף נשלט לא באמת מוציא כסף כי מישהי אמרה לו, הוא משלם בתמורה לגירוי בדס"מי שמתקבל מאותה אישה.
בגלל שהיא מחרמנת אותו ככה או אחרת, כי היא מעלה תמונות סקסיות, כי היא כותבת פנטזיות, כי היא מתכתבת באופן אירוטי, ובטח אם הם עושים סשנים במציאות. הכל קורה כי היא עונה על איזו פנטזיה שיש לו, והתשלום הוא אמצעי עבורו לתת לה חיזוק חיובי על כך ולהעצים את חווית הנשלט של עצמו.

שמעתי יותר סיפורים על איך זה נגמר רע עבור השולטת, כי ככה זה כשגבר רואה בה אוביקט שמשלם לו עבור גירוי שחווה ממנה, מאשר סיפורים של "ואז היא רוקנה לו את החשבון".
לרוב סיפורי "בגללה אין לי כסף למזונות" הם חלק ממסעות נקם להכפיש שם של מישהי, וזה מתגלה מאוד מהר כששומעים את הצד השני.
האחריות היא גם של הצד הנשלט, ואם אתה בחרת לסכן את הכסף שמיועד לילדים שלך, האחריות כולה שלך כאבא. הכי נוח להאשים אישה מהאינטרנט.
לפני חודשיים
הקנדי​(נשלט) - מי שעושה בדסמ כדרך למלא חור או שריטה שיש לו בלב, זו בעיה. בדסמ אינם טיפול פסיכולוגי, יש אנשים שלא מבינים זאת לצערנו. הכוונה כאן ל2 הצדדים - גם לשולטות שרק רוצות את "החיים הטובים" ולנשלטים שרק רוצים לאונן......
לפני חודשיים
ArchAngel​(שולטת) - בדיוק. ולכן אני אישית פוסלת אנשים עם הכרזות גרנדיוזיות. זה אומר שהם מנותקים מהמציאות, וזה עתיד להתפוצץ בפנים.
לפני חודשיים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אני חושבת שהאחד לא תלוי בשני. יש גנבים ואמני עוקץ, ויש אנשים חסרי אחריות שזורקים את הכסף שלהם על בילויים או התמכרויות. מבחינת סטטיסטיקה את צודקת, אך מבחינת שיפוט זה מאד מקרה לגופו ויכולים להיות המון ניואנסים.

זה קצת מזכיר לי התמכרות, למשל להימורים - יש סוכן הימורים שמרוויח, ויש לו שיטות למשוך אותך ושיטות לעודד אותך לבזבז יותר, אבל אם תבזבז עליו את כספי המזונות אז אתה תעמוד מול השופט ולא סוכן ההימורים.
וזה עומד בפני עצמו ולא קשור בכלל לביקורת המוסרית שיש לי על סוכני הימורים.
לפני חודשיים
הקנדי​(נשלט) - לפינדום יש כוח מטורף, מה שמחייב אחריות אדירה מצד השולטת. לצערי, כמו שיש פייק-נשלטים יש גם פייק-שולטות אשר לא מבינות את המהות של יחסי כוח. אין בעיה עם ניצול, אבל גם ניצול חייב להעשות באחריות.
לפני חודשיים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אני חושבת שאין פה חלוקת אחריות, כל אחד אחראי על משהו אחר. כל אחד נשפט בנפרד ורק על המעשים של עצמו.

שולטת שמשתמשת בפינדום בשביל לרושש בן אדם - הפשע המוסרי שלה הוא כולו שלהן וזה שמישהו הסכים לזה לא מוריד מהאשמה שלה.

אדם שמבזבז את כספי המזונות של הילדים שלו - הפשע המוסרי שלו הוא כולו שלו וזה לא משנה אם מי שדירבן אותו לזה הוא שולטת, סוחר סמים, סוכן הימורים או יצרן ברביות. הוא עשוי להיות קורבן של הונאה וליבי עשוי לצאת אליו, אבל זה לא מוריד מהאחריות האישית שלו כלפי משפחתו.
ואם אין אנשים שתלויים בו אז הוא פגע רק בעצמו, שזה עצוב מאד אבל זה לא פשע מוסרי. והשאלה מה הוא בדיוק עשה ובמה הוא בדיוק אשם, לא רלוונטית לשאלה אם נעשה כלפיו עבירה מוסרית או לא.

קיצר - משפט נפרד לכל נאשם ושכל אחד יקח אחריות על המעשים של עצמו.
לפני חודשיים
הכי מלמעלה​(שולטת) - כל אלמנט של שליטה שנעשה ממקום של גרם פחות מ-טוב מוחלט - זה רע. בטח אם זה הולך כמו ניצול, נשמע כמו רוששות ומגעגע כמו אפס מוסריות.
אם במבחן התוצאה זה מגיע למקומות כמו שכתבו פה. מחרידים, כן. - מלכתחילה זה לא נעשה מתוך צורך בדסמי טהור ונקי.
אז הם היו 2 אנשים שחשבו שלהתחרמן מכסף לא עולה כסף, ואכלו אותה. ליטרלי...
באמת של הדבר - כשזה נעשה כמו שצריך, זה אחד הדברים היותר מהדהדים בחיים, ואת החיים. אבל לא בלי שייכות עמוקה, אמון עצום ואחריות הדדית.
(אוהבתתךמלאנתאלפים)
לפני חודשיים
שקט1 - אני לא לוקח כסף.
לפני חודשיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י