בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Touché

חיי הסטודנטיאליים, בלי התחכמויות מיותרות...
לפני 5 שנים. 13 בדצמבר 2018 בשעה 18:34

מה שיכול לגרום לעיני להתמלא לחלוחית בן רגע, הם שירי ארץ ישראל הישנה (יש שיגידו "שירי סוכנות").

אפילו שהוריי אינם "צברים" (וגם לא עולי ברה"מ למי שתוהה), נולדתי וגדלתי בארץ, ואין מה שמרגש אותי יותר מלשמוע שיר של אילן ואילנית או רוחמה רז.

זה מחזיר אותי לילדות היפה שהיתה לי, שגם אם לא היתה עשירה בחומר, היתה עשירה באהבת המולדת. על איך חלמתי תמיד להיות בקהל הילדים של הופה היי.

לשירים ששמעתי בגן, לאלו שבקעו מהרדיו בצהריי שישי, כשאמי היתה מקריאה סיפור ואבי לא שרד יותר מ-10 דקות עד שנרדם.

באחת היחידות ששירתי בזמנו, יצא לי במספר הזדמנויות לנהוג ברכב מפקדת היחידה. למצוא את האוסף של יהורם גאון בהחלט שידרג את הנסיעה.

גם יצא במקרה שידיד טוב שלי הזמין אותי ב-2014 למופע של חווה אלברשטיין (אחותו קיבלה כרטיסים). בלי להתכוון בכלל, זו אחת המתנות היפות שקיבלתי בחיי.

אין לי ספק, שאת כל הטוב הזה, אני אעביר הלאה.

James Bondage​(מתחלף) - מה לגבי שירה בציבור? איזה חבר ואני התחלנו לעבוד לפני איזה 10 שנים על פרויקט שירה בציבור, כמו פעם עם שקופיות ואקורדיון. לא הלכנו מאוד רחוק, בעיקר כי חוץ משנינו לא מצאנו מספיק פריקים... וגם, היה אחד בחבורה שלנו מהצבא שבכל קומזיץ / טיול, כשהיו מתחילים לשיר שירי ארץ ישראל (לאו דווקא גרסת הסוכנות), היה מתישהו מסיט את המבחר לשירי שואה לאיזה חמישה שישה שירים. בפעמיים שלוש הראשונות זה היה לי מאוד מוזר, אבל אחר כך מצאתי בזה איזה חן...
לפני 5 שנים
Anastasia Steele - חוץ מהחבר הפסימי משהו, נשמע מקסים :) (אני פשוט מדמיינת אותו "אל נא תאמר הנה דרכי האחרונה...")
אם כי שירה זו לא אחת ממעלותיי, כך שלא בהכרח הייתי רוצה לגרום לאחרים להאזין בעל כורחם...
לפני 5 שנים
James Bondage​(מתחלף) - לא חשבתי על זה, אבל עכשיו כשאת מזכירה ... הוא תמיד בחר שירים שקטים ורגועים, החביב עליו ביותר היה פונאר (".. לבלי שוב הלך לו אבא, ואיתו האור"), שבו הוא היה עושה קול שני כי חוץ ממנו אף אחד לא הכיר את הלחן של הקול השני, וגם העיירה בוערת ("שריפה,אחים שריפה"), ; וגם היו שם, עכשיו כשאני חושב על זה, גם שירי יום הזכרון - אנחנו שנינו מאותו הכפר, הוא לא ידע את שמה, וכאלה.

הבחור הנ"ל היה אמנם מוזיקלי במיוחד (בשלב מסוים של חייו אפילו הייתה לו להקה, שההופעות שלה כיסו גם הדלק להופעה ולא רק את הבירה...), אבל שירה בציבור אף פעם לא נשמעת מזייפת, גם אם כל אחד בנפרד מזייף - קסם סטטיסטי שקורה בלא מעט מקומות מפתיעים, וברוב המקומות האחרים נהוג לכנותו The Wisdom of Crowds - חכמת ההמונים. אז ... גם אם את לא חושבת שאת יודעת לשיר (בצדק או לא), אם את נהנית מזה, שירה בציבור יכולה להיות פעילות מהנה עבורך.
לפני 5 שנים
רורשך​(שולט) - לגמרי מתחבר. פעם שרו שירים של אהבה לארץ. היום כבר לא יוצרים כאלה...
תכלס היום הרוב ג'יבריש חחח
לפני 5 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י