בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

שושן ויש בו קוץ

EAT ME. DRINK ME. READ ME
לפני 15 שנים. 27 בדצמבר 2008 בשעה 2:50

אני יודעת, זה פתטי. אפשר לקרוא לזה "מושפעת". אולי אפילו עצוב.
אבל אני רוצה ערפד.
אני לא יודעת אם זו תופעה מוכרת, אבל מאז שראיתי את מה שהיה אז איזה סרט נעורים-ערפדים עם קיאנו ריבס, דרך ראיון עם ערפד, עד לערפד בברוקלין והערפד לסטאט, כמובן לא לשכוח את queen of the damned ואת דרקולה 2000, ואני מוציאה מכלל זה את באפי- בכל פעם שסרט כזה יוצא לאקרנים הוא יבטל בעיני כל סרט אחר. אני אצפה בו ואתהלך סהרורית במשך שעות אחר כך, מנסה לתפוס בתחושותיי ולבודד את אותם רגעים שאת סודם לא פיצחתי, ששבו אותי וריתקו אותי אל הכיסא והעציבו אותי, שהרעידו את נימי הווייתי והרטיבו את פנים ירכי, הרגעים בהם הערפד מפתה את העלמה.
המשחק הזה שהם משחקים, ולעתים שרק הוא הערפד משחק, כאשר הוא חג סביב הטרף, הריח שלה משגע אותו, ולא כי היא הוציאה סכום מגוחך על בושם יוקרתי אלא משום שהוא קולט בחושיו את ריח דמה, ריח אנושיותה, ריחה הטבעי, הפראי, כמנהג החיות הוא מתמגנט אליה.
שלא להזכיר כמובן כמה שהם יפים, אביריים, עתיקים, חכמים, מרושעים, במובן המיתי של המושג "ערפד". במובן ההוליוודי כלומר.
וכאשר הוא מוצא אותה לבסוף, לבדה, חסרת ישע, ואונס אותה להתמסר אליו בכבלי מחשבתה, או אפילו יותר טוב- מתאהב בה והופך אותה לבת מינו, השיאים שאני מגיעה אליהם רק מהמחשבה על חלופת דמים שתאפשר לי לחיות חיי נצח ליליים לצד טורף שכזה...
ותמיד ההרגשה שלי היא מעורבת אחרי צפיה בסרט ערפדים. מצד אחד אני מרוגשת ונדמה לי שהצפיה תרמה לי משהו לחיים, מושא תשוקה כזה או אחר, או פנטזיה שיש להגשימה, אך מצד שני תחושת כובד, שאפילו גובלת בצער, על שלעולם לא אתייחד עם הטורף שלי. על שמושא הפנטזיה שלי הוא בדיה.
אם מנסים לרדת לשורש העניין מגלים דברים מעניינים מאד. לטעמי, משחק החיזור של הערפד הוא האידיאלי שבמשחקי החיזור. כמובן שפנטזיית האונס היא טאבו ולאדם הטורף צריך שיהיו הכלים המתאימים. מבחינת מעלותיו המקבילה האנושית שלהן היא כריזמה/סקס אפיל, תחכום ויצריות, באיזון אלוהי. ההתייחדות- ההפיכה לבת מינו, טורפת כמותו- היא הכניעה, כניעה מרצון לאחר מלחמות פנימיות שמביאות אותי למעין מצב של טירוף, לדבר שהוא חזק ממני, יודע יותר טוב ממני, נוראי ואלים ויפהיפה. וכן, זה בהחלט מושא פנטזיה שלי.
לילה טוב.

Ilan 787​(שולט) - מדוע ההנחה "שלעולם לא תתיחדי עם הטורף שלך".
ברגע בו את נכנעת לרצונותיו, תוכלי להתיחד איתו. תביני שאת שלו כי הוא לקח אותך.
משחק החיזור של הערפד הינו כוחני כי הוא לא יודע אחרת. השימוש בקסם האישי (מראה חיצוני, כריזמה) נועד על מנת לשעבד, למשוך את הקורבן לחיים אחרים מאלו שחי עד עכשיו.
הרצון הזה לקחת ולשנות הינו שלילי כיוון שנעשה ללא הסכמה. בניגוד לפנטזיית האונס, כאן הקורבן עוברת לחיים אחרים ולא נשארת להתמודד עם חייה שאחרי האונס.
לגבי הכניעה מרצון שאחרי מלחמות פנימיות, שוב זו לא כניעה בהסכמה אלא בליית ברירה. היא חייבת למצוץ דם כדי להתקיים ואינה עושה את זה מאהבת המעשה אלא מתשוקת הדם.
טוב, יצא לי תגובה ארוכה ממה שציפיתי, מקווה שלא הגזמתי... :-)

שבת שלום...
לפני 15 שנים
צארינה - קודם כל תודה על התגובה המושקעת, היה לי כיף לקרוא.
בתשובה לשאלה מדוע לא אתייחד עם הטורף, כי פשוט הוא אינו יצור אמיתי, הוא בדיה.
הרצון של הערפד להפוך את הקורבן לאחד משלו- זה תלוי עלילה יותר אם הוא שלילי או לא. ברוב הסיפורים הערפד מעדיף פשוט להביא את הקורבן אל מותו מאשר להופכו לערפד. הקבוצה, העדר אם תרצה, של הערפדים, מחשיב עצמו לאליטה ואינו מעוניין (בדומה ללשכת עורכי הדין בישראל) להרחיב את הקבוצה עד למצב של רוב ערפדי. תמיד נחמד שיש משפחה קרובה ואוהבת שדואגת לך לדם, אבל אם יהיו יותר מדי ערפדים לא יהיה מספיק דם.
בכל מקרה ברוב הפעמים שנתקלתי בסרט בהחלטה הזו לשנות את הקורבן- ההחלטה היתה של הקורבן.
ולגבי דבריך על פנטזיית האונס- היא אולי לא מתמודדת עם עברה, אך מקבלת יכולות מהממות לנקום.
וואו אני לא מאמינה שאני נשמעת כל כך רצינית בעניין הזה. הכל מתוך נקודת הנחה בדיונית גרידא, כן?
תודה לך על התגובה
לפני 15 שנים
Ilan 787​(שולט) - לפי התמונה בפרופיל שלך, אני לא בטוח...
לפני 15 שנים
צארינה - אם להיות לגמרי אמיתית, גם אני לא.
לפני 15 שנים
Ilan 787​(שולט) - שימרי מרחק והפרדה מעולם הדימיון.
תיזהרי שהמציאות שלך לא תיקרוס לתוכו.
קל להסחף לסרט שבו הכל ויזואלי, ברור וחד.
לפני 15 שנים
צארינה - לכן ההבהרה. כל הכתוב מעלה הינו פנטזיה, שתישאר בעולם הפנטזיה איפה שערפדים באמת קיימים :).
לפני 15 שנים
lalla - I am not a movie watcher, but reading you I am reminded of the time I spent reading all there was to read Ann Rice. And good time it was, too... But I'm reading other fantasy.. and the reality is fine, too, for now
לפני 15 שנים
צארינה - גם לי היתה תקופת אן רייס בתיכון, אבל למרות האירוטיזציה שהיא עושה לזן היפהיפה הזה פחות אהבתי את העלילות שלה. חוץ מאת ראיון עם ערפד, קטע הומוסקסואלי נפלא אחד עם לסטאט, וקטע פדופילי לכאורה אחד עם לואי.
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י