שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מדברת לעצמי

ואליו
לפני 8 שנים. 1 בינואר 2016 בשעה 21:07

לפני מספר ימים ציינו בפני שכדאי לי לחצות במעבר חציה בכביש מסוכן כלשהו. מה שאני עושה בכל מקרה ו.. כשחושבים על זה אפילו באדום אני לא עוברת כמעט אף פעם. אפילו פעם אחת הציות הלא סביר שלי לחוקי תנועה הציל אותי פעם אחת משוטר תנועה כשכל חברי קיבלו אזהרות-קנסות. כאזרחית שומרת חוק ואדם ישר עד כאב, העצה לא לחצות בלי מעבר חציה כאשר המעבר נמצא 20 מטר ממני הפתיעה אותי ונזכרתי בסיפור שלא חשבתי עליו כמה שנים טובות.

--------

את אחד הקורסים בצבא ביליתי בחברת בנות רבות שלא מצאתי איתן מכנה משותף (כרגיל) ו2-3 בנים שהיו awkward, כל אחד בצורה שונה (שהתחבבו עלי, כרגיל). באחד השיעורים שוחחתי עם אורית וגיליתי שהיה לנו מכנה משותף חזק, מוזיקת רוק-מטאל ומסיבות מטאל שמסתבר שתינו הלכנו אליהן. שמחתי מאוד, מטאל לא היה מיינסטרים ובזמנו קיטלגתי אנשים לפי היכולת שלהם לבחור מוזיקה לא פופולארית כאהובה, או במילים אחרות "מי שאוהב רוק ומטאל רוב הסיכויים יהיה יותר מוצלח ממי שלא כי הוא החליט אחרת מהנורמה" אז אורית חייבת להיות מוצלחת. 

ביליתי את הקורס בלנסות ללמוד ולהשקיע כמו חנונית טובה ואורית הריצה דחקות על המדריכים וחיקתה אותם בצורה פוגענית. הערך שלה ירד בעיני אבל לא לחלוטין (מי יודע, אולי היא עושה את זה כמגננה, כדי להפוך ל"פופולארית" ובעצם היא לא בן אדם חרא).

באחת השמירות שמרתי איתה, עם כמה בחורות נוספות ועם שניים מהבנים. כשחיכינו לסבב שלנו ללכת מסביב לבסיס הוחלט לשחק אמת או חובה. כולם היו ביישנים וסגורים - המשחק היה משעמם, באיזשהו שלב קיבלתי משימה להוריד את החולצה. חשבתי שבריר שניה, נזכרתי שהחזיה נראית סביר ומסתירה יותר מהבגד ים שלי והורדתי את החולצה. לאחר מכן הלכתי עם אורית לסבב השמירה.

כל ההליכה היא מנסה לגרום לי לעשות קיצורי דרך ואני מסרבת. המדריכים נתנו לנו הנחיות להליכה (חוקים), אמרו שהם בודקים אותנו, למה להסתכן סתם? האינטרס שלי היה להצליח בקורס. ואז היא שואלת אותי בטון מזלזל "איך זה שכל כך מפריע לך לעבור על החוקים אבל להוריד חולצה אין לך שום בעיה?" השאלה השאירה אותי פעורת פה. לא הבנתי איך הנושאים קשורים זה לזה ולא ידעתי איך לענות לה, גימגמתי משהו חצי סביר, הבנתי שפה סיימתי לתקשר איתה. במסיבות הבאות כבר לא אמרנו שלום זו לזו.

היא הפתיעה אותי, האופן שבו השאלה נשאלה יחד עם החיבור בין נושאים שבחיים לא תהיתי על ההשפעה שלהם אחד על השני גרמו לי לאי נוחות. המשכתי לחשוב על השיחה הזו תקופה ארוכה.

--------

האם הנושאים קשורים? האם שמירה על חוקי המדינה/ חוקי התנועה/ חוקים צבאיים קשורים לרמת החופש המיני שלנו או לכמה סטנדרטים חברתיים חשובים לנו?

האם הורדת חולצה במשחק מטופש עם כמה חנונים מריירים בגיל 19 משמעותית עד כדי כך שאנשים מתחילים לתהות על אופן קבלת ההחלטות שלך?

והאנשים האלו, בעלי אמות מידה שונות להתנהגות, כמוה, האם הם טרחו לחשוב על מה נכון ומה לא נכון לעשות?

 

Alatar​(שולט){Foxy LAB} - זה לא מפתיע. אם נשים בצד את השיפוט הערכי, הרי שלעיתים קרובות נון-קונפורמיזם של אדם לא מתבטא אך ורק בנושא אחד. את כותבת שחשבת בזמנו ש"מי ששומע מוזיקה כזאת, יהיה מוצלח יותר [כי הוא נון קונפורמיסט]", כלומר השלכת מגוון תכונות אחרות על האדם על בסיס ידע חלקי, וזה טבעי, ולדעתי כולם עושים את זה.

וכשהמציאות מתנגשת לנו עם התוויות שהדבקנו לאותו אדם, נוצר דיסוננס. זה הנתק שתיארת.

ו"נכון" ו"לא נכון" אינם ערכים אבסולוטיים במקרים רבים.
לפני 8 שנים
סוקובוס​(שולטת){האיש שלי} - רוב הנון קומפורמיסטים שאני מכירה במוזיקה לא עוברים על החוק קשה לי לקשר בין מוזיקה לאי כבוד למסגרת או למתירנות מינית (אם זה מה שהיא חשבה, כי אף פעם לא הבנתי מה המחשבה מאחורי השאלה) לדעתי כל נושא עומד בפני עצמו. בזמנו חשבתי ואני עדיין חושבת (בצורה פחות מוחלטת) שמי שטורח לשקול האם משהו נכון עבורו בנושא מסויים יתכן שיעשה זאת בנושאים נוספים.

שחור ולבן, נכון ולא נכון, אלו מונחים יחסיים
ולא אבסולוטים בהחלט :).
לפני 8 שנים
Fingertip - עכשיו
לפני 8 שנים
סוקובוס​(שולטת){האיש שלי} - מה?
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י