ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

סיפורים ומחשבות

בעקבות עידוד והשראה מידידה כאן החלטתי לפרסם סיפורים שכתבתי.
אני מזהיר מראש חלק מהדברים כאן הם בשפת האם שלי אנגלית אז לא להתלונן על הקושי
לפני 5 שנים. 9 באפריל 2018 בשעה 11:52

לפני שאתם קוראים את מה שאכתוב ותצעקו עלי אני מזהיר מראש שזה נושא רגיש, ואני עלול לחפור.

אתחיל בלהגיד שאני לא מטפל או מרפא. וגם אף דום או סאב הוא לא מטפל או מרפא אלא אם זה המקצוע שלו.
אבל למרות מה שכתבתי כולנו בני אדם ובעלי אינטליגנציה ריגשית מעל הממוצע, בעלי ראש ויכולת הקשבה וניסיון חיים. ולכן אפשר להתמש בבדסמ כאמצעי ריפוי/העצמה/בנייה ועוד גם הדום וגם הסאב.

לבדסמ יש יכולת ריפוי עצומה לשני הצדדים ולא פעם הצד הדום מוצא עצמו מטפל ובונה את צד הסאב . אבל גם הפוך הסאב יכול להכיל לרפא ולעזור לצד הדום וכל זה בעזרת הדינאמיקה של בדסמ.
בתרבות של היום רוב האנשים חיים בלחץ וצורך להיות תמיד עם היד על הדופק לשלוט בהכל אחרת החיים שלהם יתפרקו בגלל קריירה לרוב... וזה גורם או להרגשה של תשישות מנטלית כי תמיד חייבים להחזיק הכל ואי אפשר לשחרר , או להרגשה של חוסר שליטה בחיים בגלל שתמיד יש בוס מעלייך או אתה תמיד עבד לנסיבות. מתוך הצרכים הנפשיים האלו של שיחרור המושכות והשליטה או הרגשת השליטה שלא מסופקים מחיי היום יום עולה בהרבה מאיתנו הצורך בבדסמ . הלחץ הנפשי הזה ממרוץ העכברושים של קריירה ומשפחה בעולם פוסט שנות ה2000 משתחרר בקלות בעזרת בדסמ . ככה מישהו שמנכ"ל חברה שלחוץ ועובד קשה בוס על כולם יכול לתקופה לשחרר מושכות לא להחליט רק לציית ולחוות להיות סאב . או מישהו שעובד כשכיר לא יכול לקבוע את השעות שלו לא מנהל את עצמו יכול להרגיש שתופס שליטה שוב בחלק מחייו בזמן הסשן כדום, שם יכול לקבוע לשלוט לשחרר ולראות שיש מישהו/י שמקבל ומכיל אותו כולל את הצד הזה.
זו חוויה מאוד מרפאת ומאוד מעצימה . היא מספקת שיחרור נפשי רב ומאזנת את 2 הצדדים(זה לא אומר שכל דום הוא לא יכול לשלוט בחייו או כל סאב הוא בוס דומיננטי בחיי היום יום) זו רק דוגמא אחת לאיך בדסמ יכול לרפא, לשחרר ולהעצים.

בנוסף לזה ולא פחות חשוב לצערי הסטטיסטיקה היא ש1 מכל 3 אנשים עבר או יעבור הטרדה מינית, התעללות מינית או נפשית או אונס. וזו טראומה לא קלה שגורמת לנו להרגיש חוסר אונים וחסרי שליטה. שלא נדבר על נבגדים מהגוף שלנו אם איכשהו הגוף הגיב כאילו נהנה מזה (תגובות פיזיולוגיות לא רצויות לא הנאה ממש). ובדסמ הוא יכול לספק סוג של קטארזיס לנ"ל. למשל האחת שהוטרדה בעבודה שלמדה לשלוט ולהשתמש בניסיון חיים שלה לבנות ולשלוט באחרים (לא מתוך נקמה) מרגישה את העוצמה שלה ושליטה בחייה עכשיו כשולטת כי היא לא חסרת אונים שוב. או האחד שעבר התעללות בילדות אבל עכשיו מרגיש טוב כי מצא דמות אם דומיננטית שמראהכמה היא מעריכה אותו ואת היכולת שלו להכיל אותה. שהכאב מגיע מאהבה ולא מאכזריות.
יש עוד הרבה דרכים דוגמאות רבות מידי להזכיר כדי להוכיח את הטענה שלי.
התהליכים שדומ/ית יכולים להעביר לסאב/ית כול כך עוצמתיים הם נוגעים בחלק עמוק מאוד בנפש של הסאב/ית והדומ/ית בפחדים בפנטזיות אפילו בדרך ההתמודדות שלנו עם החיים . והכוח הזה שיש לשני הצדדים יכול לרפא וגם לפגוע אם לא משתמשים בו בשיקול דעת ומתוך איכפתיות ורגישות לצד השני (וכן הסאב יכול לצלק ולפגוע גם בדום) . אבל הכוח ריפוי הזה כמה מהדומים כאן משתמשים בו?
שוב אני מדגיש שאני לא מטפל אבל אני כן עוזר למשל מעצים נשלטת לאהוב את הגוף שלה או להעצים אותה שתלמד לעמוד על שלה ולהתעמת.
איך אני יכול לראות מישהו שאיכפת לי ממנו/ה ולא לרצות לעזור עם יש לי את היכולת והכוח?
כמובן בהסכמה וידיעה מלאה . אבל האם זה נכון? האם זה אתי? לדעתי כן . כי חלק מהריפוי הוא גם לדאוג שהסאבית מטפלת בעצמה והולכת לאיש/ת מקצוע לטיפול הנכון.
אני לא מרפא אבל לבדסמ יש את הכוח לעזור להתמודד .
אסיים ושאלה בדוגמא :
הייתה לי נשלטת שעברה אונס קשה ואלים שלאחר קשר ארוך והיכרות עמוקה ואחרי שיחות רבות בנושא עשינו סשן שבו בכוונה תחילה שיחזרנו את האונס שלה בכמה שיותר פרטים . משחק תפקידים מלא . אבל בהבדל אחד שבשלב מסויים היא אמרה "לא" השתמשה במילת הביטחון והכל נעצר הכוח חזר לידייה היא הצליחה לעצור את האונס ההרגשה שקיבלה אחרי של העוצמה של הביטחון שלה בעצמה בזכותה לגופה השינוי בה היה מיידי כמעט כבר למחרת אמרה איך ההשפעה הטובה של הסשן שיפר את חייה. זה היה סשן קשה לשנינו אבל הריפוי שזה העניק לה היה שווה זאת.

מה דעתכם האם זה בסדר להשתמש בבדסמ ככלי ריפוי (לא חשוב מי משתמש ויוזם את התהליך הדום או הסאב)האם זה נכון?
ואתם איך בדסמ עזר לכם ריפא אתכם/ן? אם בכלל?

חונכת​(שולטת) - נכנסת לתחום מאוד אפור...
בדסמ הוא כלי לריפוי חלקי למקרים מאוד ספציפיים שמותאמים שלני הצדדים.
לדעתי זה כלי שבאפשרותו אפשר לתקן בצורה חיובית, לא לרפא
לפני 5 שנים
Loki the trickster{Purple pho} - בעוד בדסמ לדעתי יכול לעזור, הוא לא מחליף טיפול מקצועי במקרה הצורך, הוא כן יכול לעזור. אבל אתה גם כאדם לא מקצועי לא תמיד יכול לקחת את כל האחריות על עצמך. זה לא אומר כמובן שאם יש לך נשלט או דומיננטי עם טראומה אתה צריך לוותר עליו כמובן.
לפני 5 שנים
מבט לעיניים​(שולט) - לא הבנתם אני לא טוען שדום או סאב הם פסיכולוגים להיפך אני טוען שלא.
אבל אני כן טוען שיש לבדסמ יכולת לרפא לא לדום או לסאב.
וזה לא תחליף לטיפול מקצועי .
נגיד הבדל בין מסאז לבין אורטופד למסאז יש יכולת ריפוי אבל אורטופד הוא הרופא שיכול באמת לטפל בבעיה.
לפני 5 שנים
AloneAgain - אתה צודק. אני נקשרת ולכן מאוד אכפת לי, יש לי גם רקע וידע בטיפול רגשי, כך שאם ישנו מצב בו אני רואה הזדמנות לעזור לסאבים שלי, זה זהב. ברור שאעשה זאת.
אוהבת לקרוא את הבלוג שלך 👍
לפני 5 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י