לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

סיפורים ומחשבות

בעקבות עידוד והשראה מידידה כאן החלטתי לפרסם סיפורים שכתבתי.
אני מזהיר מראש חלק מהדברים כאן הם בשפת האם שלי אנגלית אז לא להתלונן על הקושי
לפני 5 שנים. 29 בנובמבר 2018 בשעה 9:50

אני רוצה לדבר על נושא שמזכירים אותו הרבה אבל לא באמת דנים עליו "פרידות" כול הזמן מדברים על איך להתחיל קשר אבל אף אחד לא מדבר על איך לסיים.
הסיבה שאנחנו לא מדברים על זה כי זה לא נעים לחשוב שקשר יגמר כולנו מאחלים לקשר שלא יגמר בגלל איך שדיסני חינך אותנו ש"הם חיו באושר ואושר עד עצם היום הזה" . אבל בואו ניהייה מציאותיים קשרים זה לא רק רגש זה גם עבודה לשמור ולתחזק וזה לא מתאים לכולם. ואנשים משתנים במהלך חייהם וההעדפות שלהם משתנות ולפעמים משתנים יותר מידי בשביל לשמור על קשר. ולפעמים לקשרים יש פג תוקף ידוע מראש שזה קשר זמני כי יש לו גבול או מטרה ספציפית.
אז הרבה קשרים מה לעשות נגמרים והרבה מהם יכולים להיגמר בצורה טובה ולא בפיצוץ אם רק זה יעשה נכון.

***עכשיו מה שאני אומר זה נכון לקשרים בכללי לדעתי אבל במיוחד בקשרים של שליטה חייב את זה***
להיפרד זה תמיד קשה וכואב ל2 הצדדים (אחרת זה לא היה מערכת יחסים אלא קשר משהו חד צדדי) ובמערכת יחסים בדסמית שהרבה יותר אינטימית ואינטנסיבית אז זה הרבה יותר כואב (וכן כואב לשני הצדדים גם לצד הדומיננטי)
אז איך נפרדים? במהלך קשר בדסמי של שליטה תקשורת זה אחד הכלים הכי חשובים בקשר וכנות זה עיקרון שחובה אז כמו שצריך לתקשר בצורה כנה וישירה בקשר כך גם בפרידה.
מה זאת אומרת?
זאת אומרת לא נפרדים בהודעה לא נפרדים בלי שיחה .
-קודם מפנים זמן לשיחה כמו שצריך שיהיה אפשר לנהל אותה בשקט בלי הפרעות ולתת לה את המרחב שהיא ראויה לו.
-כשנפגשים לא עושים סשן קודם ואז את השיחה אלא מתחילים בזה שהפגישה היא למטרת שיחה בין בני אדם לא בין דום לסאב.
- מסבירים בצורה ברורה מה מפריע בקשר לא חשוב אם זה חוסר התאמה , בגידה, מעבר גבולות, שינוי בשלב בחיים ולכן מפסיקים , פג התוקף לקשר, התמקדות עצמית וכו' הסיבה לא רלוונטית מה שרלוונטי שמסבירים את הסיבה בצורה ישירה כנה שהצד השני יוכל להבין .
- נונתים לצד השני להגיב בין אם זה להסכים שיש כאן חוסר התאמה או להגן על עצמו או להגיד שישתנה לא משנה נותנים לצד השני השני מרחב להגיב.
- ולאחר מכאן הצהרה ברורה אחרי שהבהרתם את הבעיות בקשר והגבתם אם עדיין רוצים להיפרד אז הצד של הסאב מבקש להשתחרר ומבהיר שהוא לא מעניק יותר הסכמה , אחריות וכוח לצד הדום. או הצד הדום מבהיר שהוא לא לוקח יותר אחריות ואת ההסכמה של הסאב ולכן מסרב לקבל את הכוח מהסאב וזו ההיפרדות סיום הקשר שליטה . (לרוב אני ממליץ לעשות זאת בצורה טיקסית או סימבולית בנוסף כדי להקל על תחושת הclouser אבל לא חייב זו פשוט המלצה אישית)
-ואז נפרדים וכול אחד הולך לדרכו. ולוקחים את הזמן לכאוב ולהתאבל על הקשר שנגמר כי זה טיבעי שיכאב גם לצד שנפרד . המלצה אישית בגלל האינטנסיבות של קשר בדסמי צריך תקופה של ניתוק ובלי תקשורת בכלל כדי להתגבר על הכאב והרגש אבל לאחר מכן יהיה אפשר לחזור לתקשר ולהיות ידידים.

אבל הינה עיקרון חשוב מאוד אם הקשר הזה נגמר כך בצורה יפה האינטימיות וביטחון לא נעלם לרוב ולכן עדיין יהיה פתיחות ותקשורת בסוף הקשר והסאב יוכל להישען ולהתייעץ בדום בגלל עומק ההיכרות בניהם אבל לא להיות תלוי בו או להמשיך את הקשר כפי שהיה כי הכוח וההסכמה כבר לא נתונים.

עצוב לי שעלי ליכתוב על התהליך הזה שאמור להיות ברור מאיליו אבל אני רואה כול כך הרבה קשרים שנגמרים ומתפוצצים בגלל שלא נפרדו נכון מפחד או מכאב.
אז תשתדלו למרות הקושי לעשות זאת כמו שצריך ותזכרו שבקשר שפוי בטוח ובהסכמה אין דבר כזה שהסאב לא יכול להיפרד מהדום כי ההסכמה מגיעה מהסאב לא מהדום .
בתודה ובצער על החפירה שלכם ליאו.

La angel - מדויק ונכון 😇
לפני 5 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י