סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

SERENITY

מציאות / חלומות בהקיץ / פנטזיות / נונסנס
לפני 10 שנים. 15 בנובמבר 2013 בשעה 17:12
  • 850 לספירה – גילוי הקפה
    גילוי הקפה אפוף אגדות ומיסתורין:אגדה אחת מספרת על רועים בהרי תימן, שהבחינו כי ערנות העזים גברה לאחר שאכלו פירות של שיחי הקפה. הם פנו לאנשי דת, אך אלו חששו כי הפרות הם פירות השטן והשליכו אותם לאש. ריח הקלייה הנפלא שעלה מן האש הצליח לשנות את דעתם של אנשי הדת, הם בישלו את הקפה במים וניסו את המשקה. הקפה גרם להם לעירנות שהייתה עבורם מתנה משמיים.
    אגדה אחרת מספרת על רועה צאן בשם חאלדי, ששם לב שעיזיו נעשו חסרות מנוח בעת סיוריו באתיופיה, וזאת לאחר שאכלו גרגירים אדומים משיח מקומי. אותו חאלדי טעם בעצמו את אותם גרגירים שיצרו אצלו תחושה של חיוניות ושמחה.
    אגדה נוספת מספרת שכאשר הנביא מוחמד היה חולה שלח אליו אללה מלאך עם משקה שחום בשם "קהווה". המשקה לא רק שריפא אותו מיד אלא אף סייע לו להפיל ארבעים גברים מאוכפיהם וללמד 40 נשים את רזי האהבה.באותה תקופה היה נהוג פשוט לאכול את פולי הקפה וידוע שנזירים אתיופיים ללעוס את הפולים על מנת לשמור על עירנות.
  • 1100 – הקפה מעובד לראשונה
    צמחי הקפה מעובדים לראשונה בחצי האי ערב, הקפה נקלה לראשונה ומופק ה "קהווה". הקפה התפשט במהירות צפונה מתימן למכה ולמדינה ומשם לערים הגדולות בעולם המוסלמי – קהיר, דמשק, בגדאד ואיסטנבול.
  • 1553 – בית הקפה הראשון
    בית הקפה הראשון מוקם באיסטנבול על ידי שני סוחרים סורים אשר מתעשרים במהירות.
  • המאה ה- 17 – הקפה מגיע לאירופה
    במסגרת המסחר הער בין וונציה לארצות צפון אפריקה חדר הקפה גם לאירופה וונציה הוא המקום הראשון בו שתו קפה באירופה.בית הקפה הראשון הוקם באיטליה בשנת 1654, באנגליה הוקם בית הקפה הראשון באוקספורד בשנת 1650, בשנת 1675 היו כבר 3000 בתי קפה באנגליה. לצרפת הגיע הקפה ב 1669 בעקבות ביקור השגריר הטורקי. לוינה הקפה מגיע ב 1683 כאשר הטורקים משאירים שקי קפה רבים לאחר תבוסתם במלחמה. לברלין הקפה הגיע רק ב 1721.
  • 1690 – 1723 – הקפה מתפשט בעולם
    הצרפתים וההולנדים הם אלו שגרמו להתפשטות הקפה בעולם כאשר שלחו אותו לגידול לראשונה לקולוניות בניהן ציילון, איי הודו המזרחית והמערבית וגינאה הצרפתית.
  • 1727 – הקפה מגיע לברזיל
    סגן אלוף בצבא הצרפתי הבריח צמחי קפה מגינאה לברזיל מה שבדיעבד שינה את ההיסטוריה של הקפה. בעקבות כניסת הקפה לברזיל ובשילוב כוח העבודה הזול שם, חלה עליה ניכרת בתפוקת הקפה העולמית והקפה הפך ממשקה האצולה למשקה עממי. במהלך המאה ה 19 ברזיל הפכה למונופול קפה למשך רוב המאה ה 19 וה 20 אך מדיניות שמירה על מחירים גבוהים הביאה לכניסת ייצרניות קפה חדשות בניהן קולומביה, גואטמלה ואינדונזיה.
  • 1882 – אב טיפוס ראשון של מכונת אספרסו מוצג לראשונה בצרפת
  • 1901 – מכונת האספרסו הראשונה (לואיג'י באזרה)
  • 1933 – מכונת האספרסו האוטומטית הראשונה (ד"ר ארנסט אילי)
  • 1938 – תחילת עידן הנס
    בעיקבות כניסתן של מדינות חדשות למעגל ייצרניות הקפה ושבירת המונופול של ברזיל בשוק הקפה, נוצרו עודפי קפה רבים בברזיל. חברת נסטלה החליטה לנצל עודפים אלו והמציאה את הנס קפה.

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י