לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

סרטן הגדי

כלבים מסתכלים עליך מלמטה
חתולים מסתכלים עליך מלמעלה
חזירים מסתכלים עליך בגובה העיניים

את הבלוג שלי קוראים קודם בלחיצת ]PLAY על הסאונד המצורף
לפני 13 שנים. 22 בספטמבר 2010 בשעה 19:45

ביד המחזיקה ברבע הסיגריה אני לוחץ על הקישור ליוטיוב ומאזין לנוקטורן מס" 20 של שופן.

שליטה והתמדה.

זה בא והולך.מעיר אותך רק לכמה דקות. כמו זמזום טורדני של יתוש. אתה יודע שזה לא יעזוב אותך. מתי שהוא זה יעקוץ. או שתרגיש את זה או שלא. בבוקר תתעורר עם עקיצה. היא שם לזמן קצר. כמו ההתמדה שלך. כמו השליטה שלך. לאחר זמן מה זה יפוג.רק עקיצה קטנה. אתה יכול לחזור לישון.
זה תופס אותך תמיד למטה."אתה לא שולט" ששמעת ממנה הוריד אותך כמה קומות למטה. אולי נעלבת קצת בהתחלה כי לקחת את זה למקום הנדוש והמובן מאליו. רק אחרי זמן מה זה חודר את זה פנימה. ה'שליטה מלמטה' שלה מקבל פה משמעות נוספת ואכזרית במיוחד. פחות אבל כואב.
אתה לא מתמיד. את זה ידעת מזמן. זה לא חדש לך. מאז ומתמיד. אתה קולט עד כמה זה חמור בדברים הקטנים של החיים. אתה אפילו לא מסוגל לשמוע שיר עד הסוף. במכונית שלך אתה מעביר לתחנה אחרת כבר אחרי דקה. אתה ממצה מהר. כמעט כל דבר.הפסקת לימודים אחרי שנתיים בגלל זה. אתה מתרץ לעצמך שלא. ניסית בקרבי אחרי שנה כבר לצאת.מזלך שלא הצלחת.
כשאתה מתחיל לעבוד עם הילד על חוברות עבודה ומלמד אותו להכיר אותיות ולקרוא, גם את זה אתה זונח לאחר זמן מה. אקטים חינוכיים אחרים גם לא מספיקים לצבור ותק אצלך.
ה"אתה לא שולט" הזה תופס אותך באמצע היום. באמצע הלילה.אתה חושב על זה ולא מסוגל להרפות. תתעורר. אתה יודע מה אתה רוצה מעצמך?
אתה כותב בלוג אבל גם בזה אתה לא ממש בטוח אם אתה מתמיד או לא. עקיצה קטנה וזה עובר.
רק אחרי שאתה מתחתן אתה מתחיל להבין. כשהלכת לישון עם עצמך זה לא הפריע. עם האחראיות והבגרות זה תופס תאוצה. עקיצה קטנה שמסרבת להגליד.
הלופ השביעי של שופן.מדליק עוד סיגריה זולה וממשיך.
אתה מתחיל עם יעדים קטנים וקצרי מועד.אתה ממספר כל רשימה שלא תהיה, אפילו רשימת מכולת ואתה לא מבין מאיפה הבאת את השריטה הזאת.
איך תשלוט אם אתה לא שולט על הרצונות והחלומות שלך? איך תתמיד אם אתה לא יודע מה היעד?
בעודך חושב על זה ומנסה לנתח את זה אתה משנה את הסטטוס שלך בכלוב ואפילו מוריד את הקילור הקלאסי שלך. לא כי אתה רוצה להעניש אותה. אתה בטוח? "אתה לא שולט".לא. אתה עושה את זה בגלל שלזמן קצר אתה לא בטוח אם אתה שם מהסיבות הנכונות. חתיכת חרא סאדיסטי.
איך תשלוט עליה אם אתה לא שולט בך?
אתה חושב על זה. בעיקר לעצמך.ישן על זה. עמוק עם זה.דברים שלא סיפרת. כנראה שלא תספר. מעניין אם אתה עושה את זה לעצמך. כמו שאר הדברים שאתה לא מתמיד בהם. בא והולך.לא מספר. קובר בתוכך.ממצה וממשיך הלאה. אפשר לחזור לישון. אתה שואל את עצמך שאלות קשות ולפעמים אתה מפחד לענות עליהם, גם אם זה רק לעצמך. האם בגלל זה אתה ממצה גם את השליטה? את הזוגיות? את האבהות? האם מיצית את עצמך?
סיגריה אחרונה ולופ אחרון בהחלט.
אתה מנגן על המקלדת כמו ההוא על הקלידים.
האם תחזור? האם תהיה שם? האם תמצא את זה בחזרה? האם היית שם באמת כל הזמן הזה?
האם אתה ממשיך לאהוב את זה אחרי שכל הבית הולך לישון?
בדבר אחד אתה יודע שתמשיך להתמיד.אתה תמשיך להתמיד במסע לשלמות. שלמות פנימית. לחיות בהרמוניה עם עצמך כי עם השדים שלך לא תוכל. אתה יודע שתתמיד לשאול, תתמיד לענות. תתמיד לחשוב. תתמיד להתמיד.
ואולי יום אחד אתה מרשה לעצמך לפנטז, כן אולי יום אחד, תוכל גם , להתמיד לשלוט.
אתה יכול לחזור לישון.

שחף S​(נשלטת) - שליטה מלאה, מה זה בכלל? יש דבר כזה? חושבת שלא, חושבת שגם אלו שלכאורה שולטים בכל דבר קטן כבגדול, גם להם יש פיספוסים. ואולי שליטה מלאה וטוטאלית לא ממש טבעית ולא ממש בריאה לנפש. מרגישה שהכל עניין של מינונים ובהחלט מרגישה עליך כמו גם על עצמי שיש עוד כל כך הרבה לעשות ו-כן שהשדים בפנים עדיין קיימים וחובטים זה בזה.
מרגע שגיליתי את הבלוג שלך נהנית לקרוא ולמען הכנות אפילו מתמוגגת. הכנות שלך, ההתמודדות עם החיים, חוסר היומרנות, המילים...
כן, יש לך עוד הרבה לעשות, כמו לרבים אחרים, אלא שהמודעות שלך מאוד גבוהה ויכולה בסופו של דבר לדחוף אותך לעשייה ושינויים, וזה לא שאינך שם- אתה בהחלט עושה ומנסה, יושב עם הילד עם חוברת העבודה, מנסה לגעת פה ולגעת שם, להיות חיוני ומתמיד - מאמינה שתצליח ומקווה עבורך שתדע להנות גם מההצלחות הקטנטנות שמהוות חלק מדרך ארוכה מתהליך אמיתי.
לפני 13 שנים
פרומיתאוס - תמהני
מדוע להגדיר שליטה כיעד ??
האם לא נכון היה לחשוב על זה כ: "פעמים המופע שלי הוא כזה ויש שאני מופיע אחרת."
ובלבד שאהיה אני מחובר לעצמי.

האמירה "אתה לא שולט" נשמעת לי כתוכחה, לכאורה אינך שולט בדחפיך ובחייך.
אמירה שכל בת זוג תומכת ,תמצא את הרגע להכניס בך כתמריץ (במקרה הטוב) לגיטמי.

העניין הוא שאינך שולט בהגדרה אלא אדם שלם "בשר ודם" שמרשה לעצמו להתנהל כפי שנראה לו נכון.

השאלה אם ההתנהלות הזו מקדמת אותך ליעדיך אינה קשורה כלל לעניין שליטה.

אני נהנה לקרוא אותך מזה שנים ידידי
בכיף:-)
לפני 13 שנים
חניבעל - תודה על ההערה ועל ההארה. בהחלט נקודה למחשבה.
מקסימום יצא מזה עוד פוסט.
לפני 13 שנים
מתוקף אישיותה - מסכימה. מאד.
עבורי הצורך האינסופי להרגיש שלמה (פנימית) מוביל אותי למקומות חדשים. בכל רגע נתון.
הסקרנות היא הכלי. השלמות היא המטרה.
לא חושבת שנוגעים בה.
למדתי להנות גם מהדרך.
מאד.
עם כל המחירים שגהוים שהיא גובה.



אהבתי.
פוסט מעורר מחשבה וחשוב עבורי.
לשמוע את הקולות שמתרוצצים במוחו של אחר.
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י