שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 9 שנים. 7 באפריל 2015 בשעה 4:05

.
.
"אתה עדיין חושב שאני עשויה מזכוכית?"
"מעולם לא חשבתי שאת עשויה מזכוכית. את מורכבת מחומרים עליהם אפילו בן של פיזיקאי לא העז לחלום."
"חומרים שבירים כמו זכוכית," נאנחת.
"לא, לא בהכרח. יותר לכיוון חומרים שמעולם לא הכרתי. לכן אני זהיר."
"אבל אני שלך, אתה יכול לעשות בי כעולה על רצונך."
"אני עושה בך כעולה על רצוני. אני חוקר אותך, מתענג על המולקולות והאטומים ולא משנה בך דבר. אני רוצה שתישארי כפי שאת."

"ככה?" משחררת את שיערה מהסיכה הלוכדת. הוא נופל על כתפיה ומרקד על גופה הגמיש כשיבולים ברוח.  

אני בולע את הרוק שנקווה בפי. מהופנט.

"כן," ממלמל מתוך שיכרון חושים שניחוח שיערה משרה עלי תמיד, "ככה אני עושה כעולה על רצוני..."

  אני מסמיק, כובש את עיניי בקיר הלבן מולי, מגרש מהן את התשוקה ומחזיר לעצמי את השליטה על המצב.

  "...כלומר, על רצונך," חוזר בי כשהדם, שהתנקז אל חלציי, חוזר לשצוף את האונה הקדמית, ואחרי מחשבה ורגע נוסף של מבוכה, חוזר בי שוב: "ככה את עושה כעולה על רצונך."
"זה אומר שאתה לא רוצה?" לוכדת את ירכיי בין ירכיה הפשוקות ונושכת את שפתי התחתונה, מוהלת את הדם ברוקה ויורקת לתוך פי הפעור.  

היא משגעת אותי, אני לא יודע להבדיל בין מה שהיא רוצה לבין מה שאני רוצה.

***

הלבנה מציפה את הכרכובים בנוגה, צובעת בתערובת של אור וצל את המשעולים בלבי.

"היום הרגשתי כאילו היית אתי בכל מקום, זה היה מוזר," לוחש לתוך הנייד, "תחכי לי שאחזור?"
"ברור שאחכה, תינוקי, אתה שלי."

דמעות ממלאות את עיניי כשהיא אומרת שאני שלה, כי אין מודע ממני למחיר שאנחנו מוכנים לשלם עבור משהו שהוא שלנו, חלק אינטגראלי ממי שאנחנו... חבר, חברה, איבר.

***

היא נוגעת בפניי בשנתי. אני מרגיש אותה, המגע שלה נשזר בחלומותיי. הוא מרגיע אותי ומגרש את סיוטיי. כשאני מתעורר בבוקר ומבין ששוב היה לי קרי לילה, אני דוחק את לקחיהם האכזריים של החיים אל נבכי הנפש הכמוסים ביותר, אוזר אומץ ומבקש: תזכרי שגם כשאני חולם או רחוק ממך, או נראה מנותק, אני חי הודות לך ולמענך.

היא מכנה אותי תינוקי וגורוני, היא רועדת בידיי כשאני נוגע בה וכשהיא נוגעת בי, היא שואלת אותי אם טוב לי עכשיו ולמחרת דורשת ממני לבחור בחלק האהוב ביותר מבין כל מה שעשינו אתמול, כדי להבטיח לעצמה שהיה לי טוב. הייתי אומר שהיא נוהגת בי משל הייתי עשוי זכוכית. אבל אין זה כך כי אנחנו שונים.

בזמן שהתאווה מוסיפה לגבר עזות מצח, והוא אינו חושש עוד מדבר, אישה החרדה לנשיותה, ותהא אהבתה עזה ככל שתהא, נתקפת בהלה כשהיא רואה את עצמה פנים אל פנים מול הכורח להתמסר בגופה – דבר שעבור נשים רבות אין משמעותו אלא מעידה אל תהום פעורה בלי דעת מה מצוי במעמקיה.

לא הצלחתי להחליט איזה שיר מבין השניים יהיה מתאים יותר, לכן אני מצרף את שניהם:


https://www.youtube.com/watch?v=amwXnrRsGkM&spfreload=1
מתוקף אישיותה - מילים של אהבה

נפלא.
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - ועוד איזו אהבה!
לפני 9 שנים
בשקט​(נשלטת) - מעידה אל תהום פעורה בלי דעת מה מצוי במעמקיה.
אכן. כאשר זו מעידה - אין פחד גדול מהמקום זה.

כשפוסעים בצעדים מודעים אל חלל פעור לכאורה, כי יודעים - לגמרי יודעים - שמה שנראה כחלל לעיניים עיוורות, אינו חלל אלא הבית - הכל נכון והכל אפשרי.

אביב שמח }{
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - חג שמח אהובתי!
איך אפשר להגיע בכלל לרמה של ״לגמרי יודעים״? אני מתכוון לא מול דומם, אלא מול בן אנוש שמטבעו דינאמי ולפעמים אף משתנה. אפשר להאמין על בסיס ניסיון או סתם כי רוצים, אפשר לנחש, אבל לגמרי לדעת?
ואם אפשר לגמרי לדעת והיא, למשל, לגמרי יודעת, אז מהו הבאג שטורד אותי ומאלץ אותי להמשיך ולהזהר בה, להמשיך ולהוכיח את עצמי מולה ולא להאמין לה שהיא לא משקרת לעצמה (ולי על הדרך) כשהיא אומרת שהיא לגמרי יודעת?
לפני 9 שנים
בשקט​(נשלטת) - לגמרי יודעים - ממש לא בא באינסטנט.
מישהו פעם אמר על משהו אחר - leap of faith - אבל זה לא נכון.
אתה מכיר את הבדיחה על שני הקיפודים, זה מתחיל ככה.
לאט, ועוד טיפה, וצעד נוסף, ושאיפה עמוקה משותפת, ועוד צעד אחד, והפתעה מטורפת - שגם הוא מוביל לעומק לא מוכר ולא יאמן במופלאותו. וכשאלו, הופכים למסע משותף - של גילוי הדדי, של נתינה וקבלה, ולא תמיד ברור מי הנותן ומי המקבל - אז יודעים.
ובמקום שבו הקוצים נושרים - והנשמות נוגעות, מעורטלות, נכונות, כמות שהן - לטוב ולרע - והכל שם, גם השינוי שהוא חלק בלתי נמנע ממי שאנחנו - יודעים.
ובגלל שאתה ממשיך להזהר בה ולהוכיח את עצמך מולה - היא יודעת, לגמרי יודעת.
כשהיא פוסעת אל תהום, היא פוסעת אליך - ואתה התהום, והבית, הבסיס, והקרקעית, השמים חסרי הגבולות והנשימה הטהורה.
אז כן. אי אפשר לנחש. אפשר לגלות. ואז אפשר לדעת. לגמרי לדעת.
אוהבת }{
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - משמע זה טוב שאני לא לגמרי שופע בטחון עצמי, זה טוב שאני נמצא על הגבול בין בטוח לבין לא ממש, מתוך חשש להפוך להיות יהיר ו/או שאנן. שהעובדה שאני ככה היא אחת מהסיבות שהיא יודעת ובוטחת.
אם זה מה שאת טוענת, אז דעי לך שאת בין הבודדים שנמצאים לצדי בקטע הזה.
לפני 9 שנים
בשקט​(נשלטת) - טוב לי להיות בין בודדים - אני לא אוהבת את ההמון :)
וברצינות, כן. ושוב, כן. זו טענתי, וזו דעתי - אילמלא היית אתה זהיר, ובודק, וחוקר, ושואל, ומברר, וער לקושי, לרגש, לשינוי, לצורך שנוצר, לפרספקטיבה שמשתנה, לצמיחה, להתפתחות, בכל ניואנס שמרכיב את העולם שלכם - זה מה שמאפשר לה, לדעת לגמרי לדעת, שהיא אסופה בידיים נכונות, שהלב שלה -פועם בתוך הלב שלך, ושהחיים שלה ארוגים לתוך חייך בדרך שמאפשרת לה להינתן, כמו שאתם צריכים שזה יהיה.
ואני מכירה אותך כל כך הרבה שנים, שאני מאמינה בלב שלם, שיהירות לא יכולה לך. לא יכולה ללב הענק והמופלא שפועם בתוכך.
צר לי על מי שיוהרה מעוורת את עיניו ומסתירה ממנו את האמת, על מי הוא, על מיגבלותיו, חולשותיו וחטאיו - שגורמת לו לחשוב שהוא יודע כל, חכם מכל, מושלם, וחסר ספקות או שלאות. ויותר צר לי על מי שמשמשת כלי לשעשועו של איש כזה.

}{
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - אני חושב שיהירות יכולה לכל אחד. אנחנו פשוט בנויים ככה, כולנו. ונבדלים כנראה רק בכך שחלקנו מקבלים את הזחיחות כמובנת מאליה ושלמים אתה, וחלקנו מודעים לה ולכן נזהרים ממנה. הענווה היא הספק שאנחנו מטילים בעצמנו ומכיוון שחיים לצד ספק קשים יותר מחיים בלעדיו, נשאף להסירו מעל כתפנו. זה כנראה נורמלי. עובדה שכאמור את בין הבודדים שניצבים לצדי גם בדרך המחשבה שלי וגם באורך השנים שבחרת להשאר לי חברה. הרוב לא מבינים על מה אני מדבר בכלל ואלה שמבינים, שוללים, כי לדידם הענווה והספק מתפרשים כחוסר בטחון עצמי. כלומר, כפגם ולא כמעלה.
לפני 9 שנים
בשקט​(נשלטת) - צודק - היהירות נוגעת בכולנו, ויכולה לכולנו.
ואולי בגלל זה אני כל כך אוהבת אותך, שמתאמץ להשאיר את הספק, את סימני השאלה ואת ההתבוננות הביקורתית בעצמך, בכם ובנו. כי כנראה המאמץ הזה שלך, הוא זה שמונע מהיהירות למצוא מקום נוח להתרווח בו ולהפוך לבעלת הבית.
ואין גאה ממני על מקומי לצידך ולו רק מחשבתית, ועל זה שאתה קורא לי חברה.
מנשקת
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - }{
לפני 9 שנים
שש שעה - א. תודה (על כל מה שקראתי אצלך וממך במשך השנים)

ב. "בזמן שהתאווה מוסיפה לגבר עזות מצח, והוא אינו חושש עוד מדבר, אישה החרדה לנשיותה, ותהא אהבתה עזה ככל שתהא, נתקפת בהלה כשהיא רואה את עצמה פנים אל פנים מול הכורח להתמסר בגופה" - אני לא מבינה את דבריך. אני מבינה (טוב מאוד) את הבהלה אל מול הצורך/כורח/כמיהה להתמסר, אבל מה הקשר לדעתך בין זה לבין החרדה לנשיות?
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - אל תתפסי אותי במילה, כי אני לא מבין גדול בפסיכולוגיה ובמלחמות בין מגדרים. אבל אני חושב שההבדל בין נשים לגברים נובע מכורח חברתי. החברה אוסרת על אישה להתייחס לסיפוק תאווה בתור מטרה, כפי שמתייחסים אליו גברים. החברה מנחילה על האישה את חוקי הצניעות, המשפחתיות וההמשך. כלומר, בזמן שגבר רואה בסיפוק של תשוקה מטרה שלא בהכרח חייב להיות אחריו המשך, נשים מתייחסים למשיכה מינית כשלב מהמשכיות וכחלק ממשהו גדול יותר. לכן נשים לא נוהגות להתפתות ליחסי מין מזדמנים באותה תדירות בה מתפתים גברים.
גבר מתמלא תאווה ואתה בעוצמה ודבקות במטרה. הוא לא פוחד מדבר ושואף להביא את תשוקתו על סיפוקה בכל מחיר. לדידו הסיפוק הוא המטרה. אישה, לעומתו, חוששת ממה שיקרה אחרי שהתאווה תסופק ולכן לפעמים היא רואה בה איום שעלול להמיט עליה אסון. ולחשש ולאסון הלכאורה הזה אחראית החברה על חוקיה המעווותים. נדמה לי.
לפני 9 שנים
שש שעה - אני מבינה אותך יותר. תודה.

נראה לי שיש כאן כמה תחומים מעורבבים (ואולי הערבוב והבלבול ביניהם טבעי)

בתגובה שלך אתה מדבר על תשוקה ותאווה של הגוף בנפרד מהנפש. אני מסכימה איתך שנשים שמות לעצמן מחסומים שם. (לא בטוחה שהמחסומים הם מטעם הגנה על נשיות, אבל אולי הגנה על 'נשיות' כפי שהחברה מגדירה אותה)

לא כך הבנתי את הדברים בפוסט שלך. ככלל הרושם שלי שאתה לא מדבר בפוסטים שלך על תאווה ותשוקה של הגוף ללא הנפש.

אני מסכימה שאישה זקוקה לקשר נפשי עז כדי להתמסר לתאוות הגוף. לתת לגוף לדבר את הנפש
(כי הגוף הוא הכלי היחידי שיש לנפש)

אבל אתה אמרת 'ותהא אהבתה עזה ככל שתהא' - ועל זה אני חולקת.
כשהאהבה עזה באמת, כשהנפש מתמסרת באמת - תאוות הגוף מעצימה את הנשיות.

לפני 9 שנים
Brave Dwarf - כפי שהחברה מגדירה אבל גרוע מכך, כפי שנשים הורגלו להגדיר בגלל שהחברה כפתה עליהן את המושגים/ההגדרות הללו. אי אפשר לנתק את החברה מהאישה. אם זאת הייתה רק החברה, אז לא הייתה שום בעיה, כמדומני. הבעיה נמצאת במקום בו החברה כופה והאישה מצייתת. במקום בו (סליחה) החברה מכתיבה שאישה שמתמסרת בקלות היא קלת דעת, והאישה מונעת מעצמה התמסרות, פן בדרך זו תאבד את כבודה.
אני מסכים שכשהנפש מתמסרת, תאוות הגוף מעצימה את הנשיות. ולכן, אם מאחורי התאווה והנשיות המועצמת נמצאת תהום שלא יודעים מה יש בתחתיתה, הנפילה מפחידה פי כמה.
לפני 9 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י