ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

דרך המשקפיים שלי

העולם כפי שאני רואה אותו דרך המשקפיים שלי, לטוב ולרע. אני לא מתיימר להגיד שכל מה שאכתוב כאן זה בהכרח האמת לאמיתה, אבל היא האמת שלי כפי שאני רואה אותה. אני לא טוען שיש לי מונופול על החוכמה ולכן זכותו של כל אחד לחשוב אחרת.
לפני 15 שנים. 30 במאי 2008 בשעה 19:27

אני שואל את עצמי מה זה בעצם "שולט"? מתי אדם הוא באמת שולט ומתי זה תואר ריק מתוכן שמישהו החליט להצמיד לניק שלו? האם שולט הוא בסך הכל שחקן שמשחק תפקיד מסוים או שזה משהו במהות של אותו אדם? האם להיות שולט זה משהו במבנה של האישיות או דבר טכני שאפשר ללמוד לבצע?

אני מניח, למעשה בטוח, שישנם תשובות רבות לשאלות שהעלתי וכל אחד יתן את התשובה הנוחה לו כפי שהוא רואה את תפקיד השולט, אני אתן את התשובה שלי שכמובן לא כולם חייבים להסכים לה.

לפי איך שאני תופס את תפקיד השולט זה להוביל את הנשלטת שלו ולא רק בסשן, להיות הדומיננטי בקשר ולדעת לקבל אחריות על מה שקורה עם השפחה שלו. עבורי לשלוט זה לא רק משחק תפקידים מיני, זה לא רק סאדיסט פוגש מאזוכיסטית, זה להוביל ולהנחות גם מעבר למפגש עצמו.

מבחינתי להיות שולט זה מובנה באישיות של האדם ולא טכניקה נרכשת. מבחינתי אדם שלא מסוגל להוביל ולהנחות את חייו לא יכול להוביל ולהנחות אחרים. במילים ברורות יותר אז מבחינתי אדם שעובד כשכיר (לא משנה גם אם שכיר בעמדה ניהולית) לא יכול להיות שולט, לפחות לא שולט כפי שאני מבין את מהות השליטה.

כמו בסיפור התנכי על גדעון השופט שהיה צריך לבחור 300 איש מבין אלפי המתנדבים והעביר אותם את מבחן המים. מבחן שבו הוא בחר רק באלו שמעולם לא כרעו על ברכיהם, כך מבחינתי רק מי שמסרב לעבוד כשכיר מסוגל באמת לשלוט, לפחות לפי קנה המידה שלי.

ברור לי שאם נלך לפי מבחן המים שלי (עצמאי או שכיר) רק בודדים בקהילה יעברו אותו. ברור לי שרבים ינסו "להוכיח" לי שאני טועה. זה בסדר, איש באמונתו יחיה ואף אחד לא צריך לקבל את מבחן המים שלי.

amy​(נשלטת) - כשאתה לבד וצריך לדאוג רק לעצמך, הכל טוב ויפה. אבל כשיש לך משפחה לדאוג לה, בעיני שולט ומענטש הוא מי שעושה כל מה שצריך כדי לדאוג למשפחתו, ללא שיקולי גאווה. הוא עובד במה שיש, גם אם זה כשכיר.
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - מסכים עם כל מילה שלך מלבד ארבעת המילים האחרונות "גם אם זה כשכיר". למצוא תרוץ למה לא לעבוד כעצמאי זה הכי קל. תמיד אפשר להאשים את זה שהאדם נשוי עם ילדים, או את "חוסר המזל" או "שזה היה הכי נוח".

תרוצים לא חסרים, רק שמבחינתי העובדות מדברות ולא התרוצים ובכלל איך אדם יכול לשלוט אם במקום לקחת אחריות על מעשיו הוא מחפש תרוצים?
לפני 15 שנים
נמשכת{משויכת} - כשאתה רואה שכיר אתה לא מכיר את הנסיבות שלו כדי לדעת אם זה תירוץ או לא. לפעמים יש בחירה להיות שכיר כי אין ברירה
לפני 15 שנים
נמשכת{משויכת} - אני רואה כמוך את רוב הדברים אך מסכימה עם דבריי איימי.
אני רואה הרבה שכירים לא רק בעמדות מנהלים שרואים שמטבעם הם שולטים כך שבזה אני לא מסכימה איתך, אבל כמו שאמרת זו רק דעתי שלי
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - את רואה את הדברים כמוני אבל מכירה שכירים פשוטים שהם שולטים מטבעם, לפחות לפי טענתך. איך זה מתישב עם דעתי לא ברור לי אבל שיהיה.
לפני 15 שנים
נמשכת{משויכת} - באחריות שציינת שיש לשולט על הנשלטת מעבר לסשן, להוביל אותה. שזה משהו מולד ולא טכניקה שנרכשת, שמי שלא יודע להוביל את חייו לא ידע להוביל אחרים.
בזה אני מסכימה איתך
לפני 15 שנים
Lady Izadora​(שולטת){השד} - אין ספק אני שולטת .
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - נכון :)
לפני 15 שנים
godisafemale​(שולטת) - "כך מבחינתי רק מי שמסרב לעבוד כשכיר מסוגל באמת לשלוט, לפחות לפי קנה המידה שלי." - נקודה מעניינת למחשבה..ומה בדבר שכיר שמטפס על כולם ...ומגיע גבוה גבוה עד לפסגה?

:)..תוהה..

שבת שלום ממני
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - שוב, מבחינתי שכיר אפילו אם הוא בעמדת ניהול הוא עדין שכיר. אני לא מדבר על שכר, כי יש שכירים שמרויחים הרבה יותר מעצמאים רבים, אני מדבר על נקודת התיחסות לחיים.

שבת שלום גם לך
לפני 15 שנים
la vida - בולשיט!!

לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - עם נימוקים כל כך מפורטים ומשכנעים אני לא נוהג להתווכח. תגובה מסוג זה מעידה על המנמקת טוב יותר מכל תגובה שלי.
לפני 15 שנים
שתיקת אישה - אני חושבת שהנך טועה, מפקדים בצה"ל , הם שכירים ויכולים להיות שולטים נפלאים, מה לגבי ראשי ערים, גם הם שכירים, הציבור משלם את משכורתם, הם שולטים בענייני העיר ויכולים גם להיות שולטים (המזלשלנו הנשלטות , שכאן אין תקציבים שהם יכולים לבזבז..),
מסכימה עם זה שאדם שאינו שולט בחייו ואינו עובד למשל, אינו יכול להיות שולט.
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - ברור לי, כפי שכתבתי, שרבים לא יסכימו איתי וזה בסדר גמור.

ראש עיר או בכלל נבחר ציבור אינו עובד שכיר, לא במובן המקובל לפחות.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - לזה בוב דילן התייחס מצויין באיזה שיר שלו, שכל אחד, לא משנה מי הוא, צריך לשרת מישהו. גם עצמאי משרת את הלקוחות שלו למשל.
מזל שאני מתחלף.
גמר חתימה טובה
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - כמובן שגם עצמאי משרת את הלקוחות שלו, רק שאני בוחר את מי אני רוצה כלקוח ומי לא בלי לפחד שיפטרו אותי בגלל זה.
גמר חתימה טובה
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י