לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

לכתוב משהו

אפשר עוד לעשות איתי המון דברים
לפני 9 שנים. 30 בינואר 2015 בשעה 6:59

ממעמקי עצב וריקנות, אתמול, הבנתי משהו.

פעם, שולטת אחת אמרה לי שאני פחדן: מפחד לקפוץ למים, ומעדיף להשהות החלטות. מפחד להחליט. מפחד לחיות באמת את החיים שנועדו לי. "יש מילה לזה" היא אמרה לי – " 'חדל אישים'. זה מה שאתה רוצה להיות? אתה רוצה להיות חדל אישים, תפוחי?".

אז בסופו של דבר ירדתי לה פעמיים, והיא ממש נהנתה, ומאז היא לא אומרת את זה.

ובכן יש משהו במה שהיא אמרה, אבל היא מיהרה מדי לשפוט אותי. כי זה לא פחד. זאת הגדר. הגדר הטובה שלי. הגדר, שלי כנשלט, בין הטירוף המוחלט לבין המציאות.

באים זמנים שהיא מאוד מוחשית. אני יושב עליה, והיא המקום הבטוח שלי. כמה אירוני - המקום הבטוח שלי היא גדר צרה וגבוהה, ואני יכול ליפול, לכאן או לכאן. ולאחר כמה ימים אני אכן תמיד נופל.

היא המקום הבטוח שלי, כי רק כשאני עליה, על התפר הדק הזה, אני יכול לראות נכוחה את כל התמונה. כשאני שפוי, ומתנהג ככל האדם, אני לא באמת יכול להרגיש את מה שאני רוצה. לחוות את ההתרגשות הכיפית, לשאוב החוצה את החייתיות שבי, ולראות את עצמי כטרף. וכשאני בצד *ההוא*, השני, אני לא יכול לחשוב כלום בכלל, רק לציית.

ורק שם, מתנדנד על הגדר על ידי מישהי כמה ימים, אני יכול גם להרגיש וגם לחשוב בו זמנית. לדמיין את עומק הנפילה לתהומות הטירוף וההרס, להתגרות מהן, לחוש אותם, לשקול אותם. ואז לדון בצורה שפויה למה התהום הזו תגרום.

הגדר היא רק שלי, אני חושב. אף אישה לא אוהבת אותה; אם יש משהו שבאמת מעצבן נשים, זה גבר לא החלטי, נכון? אני לא פרקטי שם לכן. אבל אני מודה במשך כל חיי אח"כ לכל אישה שנגעה בי, וגורמת לי להתנדנד, ולעיתים אפילו להתחיל למעוד, לצד הנכון. לצד שלה. לצד המטורף לחלוטין. הן כל-כך מעטות.

אבל אז, כמעט תמיד, באה הריקנות והעצב: העצב המתוק אך הכואב של הנפילה הבלתי נמנעת בחזרה אל צד השפיות.  את העצב עצמו למדתי לאהוב. אני מחבק אותו, טובל בו, עוצם עיניים ומרגיש אותו.

אבל אז באה רק השפיות. השפיות הארורה והכובלת, והמדכאת כל נפש חיה בי.

תפוח אדמה חרוך​(נשלט) - (נמחקה פה תגובת שיימינג. ביקורת בונה זה סבבה, טרולים קישטה)
לפני 9 שנים
Mary Jane - נהניתי לקרוא. גם אני חשה כך לפרקים.
(:
לפני 9 שנים
תפוח אדמה חרוך​(נשלט) - תודה (:
לפני 9 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - גדר לא חייבת להיות גבוהה. ואז ממילא לא קיימת נפילה.
מסתבר שזה תמיד מגיע ליכולת התפיסה שלנו, ולאיך שאנו מגדירים את מה שתוחם אותנו/לנו/עבורנו.
קשה לי להסכים עם גישת ה"תהום"שלך. זה קצת אומר עליך שאתה לא שלם עם מה שמרכיב אותך. וחלקים ממך, וול, הם עדיין חלקים ממך. מבין?

כיף לקרוא. בהצלחה.
לפני 9 שנים
תפוח אדמה חרוך​(נשלט) - אני מסכים שאיך שמגדירים את הגדר, הגובה שלה, היא לעיתים סובייקטיבית. לפעמים מה שנתפס כתהום לא תמיד תהום באמת, אלא רק בתפיסה שלנו.
וזה גם נכון שזה שאני מגדיר כ"תהום" אומר שאני לא שלם עם מה שמרכיב איתי.

אני לא כלכך שואף להיות שלם עם עצמי, אני מודה. האם "להיות שלם" זה ערך כזה חשוב בעינייך? יותר מלהביט לעצמי ולהתמודד עם חלקים שבי, שחלקם אולי לא כלכך מגניבים?
לפני 9 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - להביט ולהתמודד עם חלקים שבך, גם אלה הלא ככ מגניבים, לא בהכרח אומר לא להיות שלם עם עצמך. לתהות לגבי אותם חלקים, ואז לשייך אותם למקומות לא בריאים כמו הרס עצמי וטירוף, זה אומר לא להיות שלם עם מה שמרכיב אותך.

ולמה לך לא לשאוף לזה? להרגיש מלא ושלם עם מי שאתה? על כל הסטיות, האי מגניבוּת, חוסר השפיות או מה שזה לא יהיה. זה מי ומה שאתה. למה לא לתעל את היכולת להיות מודע לכל זה, ולצמוח מזה?
לפני 9 שנים
שרף אורנים​(אחר) - לפעמים אני מפחד מהצל של עצמי או מכישלון ואני מוותר מראש... זה קורה פעם אחרי פעם, בכלכך הרבה תחומים בחיים.

לפעמים הכאב והעצב בלוותר מראש קלים ונסבלים יותר מהכאב מאכזבה או מכישלון אבל לא משנה כמה אצליח לשכנע את עצמי שהויתור היה מוצדק, תמיד תישאר מועקה ומחשבה על מה היה קורה אם...
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י