שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מחשבות, חויות ושאר ירקות.

לפני 9 חודשים. 8 ביולי 2023 בשעה 7:00

יש משהו בקשר (בדסמי, אפלטוני, משפחתי או אפילו ונילי, אם אתם כל כך סוטים), הוא מתפתח, משתנה, כמו האנשים שמרכיבים אותו. 

ככה היא, הם, הן, אנשים. אבל היא הדוגמא הרלוונטית. 

כל פגישה, כל מגע, כל נשיקה, כל סשן וכל שיחה משנה אותה ואת האופן שאני חושב עליה. 

זה די מרתק, להיכנס לקשר עם אישה, נשלטת, בת זוג, שלא מפסיקה להשתנות, להתגוון. 

כמובן שכמו כל דבר, היא משתנה בשני אופנים עבורי, היא משתנה בפני עצמה ואני משתנה ובכך משנה האופן שבו אני תופס אותה. 

 

לא מזמן קראתי מאמר על אומנות מבוססת בינה מלאכותית, הועלתה בו האפשרות לסיפור שימשיך להיכתב ככל שאתה קורא בו, עם האפשרות אפילו למדוד את התגובה שלך לסיפור ולבנות לפיה את ההמשך שלו לכיווונים בהם אתה מראה יותר עניין. 

ככה זה הקשר איתה, זה סיפור שהסוף שלו לא נכתב אבל לולאת הפידבק ממשיכה לשנות את ההמשך, ההתאמות הקטנות, הן הכל בעצם. היכולת של קשר להתארך תלויה ביכולת של הצדדים להשתנות, להתרכב, להתפתח. 

 

על אף היותי אתאיסט גמור אני בעל היכרות שטחית עם המקורות, וישנו במשנה ציטוט נפלא:

״גדולתו של הקדוש ברוך הוא, שאדם טובע כמה מטבעות בחותם אחד וכולן דומין זה לזה, ומלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של אדם הראשון ואין אחד מהן דומה לחבירו.״ מסכת סנהדרין ד(ה).

 

כלומר, על אף שכולנו נולדים לבני אדם, גדלים ביחד וכו׳, אנו שונים, אפילו תאומים זהים שונים מהותית זה מזה. זוהי גדולתו של אלוהים (או, על פי אמונתי האישית, של הטבע). כך הם גם קשרים, שכן אם אף אדם אינו זהה לחברו, למה שהקשרים בינהם יהיו זהים. וכך הוא כל קשר, משתנה, מתפתח, לטובה ולרעה, אבל לעולם לא קופא על שמריו. 

 

אז...זהו. 

Miss Hide - אני כל כל שמחה לקרוא את זה (:
וזו אכן מחשבה מרתקת.
לפני 9 חודשים
Shlulit​(נשלטת){TheStrider} - לחיי המסע הזה, אדון שלי ❤️
לפני 9 חודשים
im for you​(נשלטת) - כתבת יפה וזה כזה נכון ובכלליות אנחנו כבני אדם בכול רגע אני קוראת לזה "משתדרגים" כי כול דבר קטן כגדול משנה אותנו כי כול דבר לומדים ממנו לדוגמה שמו עמוד חדש בדרך שאתה הולך בה, נכנסת בו או אפילו רק שמת לב אליו ומהרגע ששמת לב למדת שהוא שם מהרגע הזה המוח לומד שהוא שם ויש לעקוף/להימנע זה כבר "שידרוג" ... וזה קורה 24/7 כול רגע בחיים לאורך כול החיים, החוכמה אני חושבת לדעת שאנחנו מהדברים הקטנים לגדולים ככה לומדים/מסתגלים /משתנים אז לדעת פשוט שלכול שינוי אנחנו לומדים ומסתגלים אז לדעת ולהפנים שלכול דבר אני יכולים וככה פחות לפחד משינויים וגם חוויות וכו... ובעיניי מדהים לראות את הדברים האלו בעצמך וכמו ששיתפת בפוסט גם בבת זוג...

קצת חפרתי 🤣🤣 אבל אוהבת דיונים ופשוט זה בין התובנות שבשנים האחרונות שינתה אותי ברמות מטורפות והביטחון שלי בזה כבר כול כך חזק, שכן עולה פחד אבל אין כבר דבר שאני נותנת לזה לשתק אותי ויותר מזה אני ממש שועטת על הדברים האלו.
לפני 9 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י