שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מחשבות, חויות ושאר ירקות.

לפני חודש. 11 במרץ 2024 בשעה 5:42

רבו. נכתב על הדרך הנכונה להיכנס לקשר בדסמי. 

על מהם קשרים טובים ורעים, מכילים ומנצלים ושאר חלוקות בינאריות של קשרים מורכבים וייחודיים. 

אך אם תורשה לי חפירה נוספת, אתייחס למונח המשפטי שבכותרת. 

משמעות חופש החוזים הוא הזכות של כל אדם כשיר בנפשו, בגילו (בגיר יעני) ובמצבו (שאינו נמצא במצוקה בלתי סבירה שמנוצלת כדי להכניסו לחוזה לא סביר שיפגע בו) להיכנס לכל חוזה (אותו אני מקביל לקשר בכללי ובדסמי בפרט) שמתאים לו. 

אין בכך לומר שאין כללי אצבע מוצלחים אך הם אינם שוללים את האפשרות שקשר מתאים ומקובל על שני הצדדים שנכנסו אליו בעיניים פקוחות. 

הדבר יכול להתייחס לבדסמ בכללותו אשר בטבעו מעמיד את הצדדים בהיררכיה ולא במעמד שווה. 

אבל זה יכול גם לנגוע לפרטים אחרים בקשרים, כמו חריגות שהופכות להיות שכיחות יותר ויותר עם התקדמותנו התרבותית והגדלת הגמישות של מערכות יחסים. 

ראשית זו הייתה גמישות מעמדית וגזעית, לא עוד קשרים רומנטיים הם בהכרח בין אנשים מאותו המוצא האתני, גזעי או החברתי. 

לאחר מכן (תלוי במדינה האמת, לפעמים זה היה לפני או במקביל) גמישות מגדרית, לא עוד קשרים רומנטיים הם בהכרח בין גבר ואישה. 

וכיום נחקרים בהרחבה עולמות שונים ומשונים שנוגעמם לדינמיקות של קשרים, מחייבים ולא מחייבים, מונוגמיים ולא מונוגמיים, מיניים וא-מיניים, קשרים זוגיים, משולשים, מרובעים ושאר צורות גאומטריות מעניינות. 

אף אחד מה"חריגות" שציינתי אינו בפני עצמו הוכחה או עדות לפגם או ניצול של מי מהצדדים לקשר. 

עם זאת, אך טבעי שככל שאנשים יראו בקשר שלך כמשהו שיותר סביר שיפגע בך, בין אם עקב מהותו ובין עם כחשש מהסנקציות החברתיות שנלוות לחריגותו, הם ידאגו ויחששו לטובתך. 

ככל שזה המצב והקשר בו אנו מצויים הוא קשר שנכנסנו אליו עם עיניים פקוחות ומבלי שהופעל כלפינו לחץ ושכל החברים בקשר הם מבוגרים מסכימים, אפשר לקבל דאגה זו בהבנה, להסביר את השגוי בה ולהמשיך עם החיים. 

ככל שהחששות המועלים מועלים מצרות עין, שמרנות חברתית או דתית, קנאה או שנאה מסוג מסוים לקבוצה גזעית, מעמדית, מגדרית או תרבותית, אפשר להמשיך עם הידיעה שיש בעולם אנשים בורים וחשוכים ושאי אפשר יהיה לחנך את כולם. 

כמובן שאין בכוונתי למנוע את האפשרות שקשר מנצל או פוגע באופן לא סביר במי מהמשתתפים או בכולם. לכן זה תמיד רעיון טוב לשוחח על הקשרים והדינמיקות של הקשרים שלנו עם חברים או משפחה פתוחי מחשבה ככל שהחששות עולים בידיכם. כמובן שהדבר נכון גם לגבי קשרים שנראים לנו כמנצלים או פוגעניים של הקרובים לנו, עם ראש פתוח לאפשרות שאנו לא מבינים את המצב לאשורו שווה לוודא כי הקרוב לנו מצוי בקשר בריא ומוסכם ולא מצוי במצוקה או מנוצל או מנצל אחר או פוגע בו. 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י