שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

דיאלקטיקה של מיניות

החופש להתבטא בתוך הכלא של המחשבה.
לפני 5 שנים. 14 ביוני 2018 בשעה 13:10

 

מישהו שיגיד "זה בסדר"

מה אנחנו בעצם מחפשים פה? אני מאמין שרובנו מחפשים פשוט מישהו שיגיד לנו "זה בסדר" – זה בסדר להיות מי שאת/ה, להוריד את המסכה שהסביבה מאלצת את כולנו לחבוש ולעשות באמת מה שאת/ה חושק/ת בו, בלי גבולות וללא מעצורים וחסמים. גם אם זה רק לרגע, גם אם זה רק כדי להתנסות. גם אם זו רק פנטזיה. גם אם זה קשה ומרגיש לך ויתור על מי שהיית רוצה להיות, או ליתר דיוק מי שאת/ה מרגיש/ה שאת/ה צריך/ה להיות – בין אם המודל הוא "הבחורה המתוקתקת שתמיד בשליטה", "האמא 'החסודה' שמעולם אין לה מחשבות מיניות חריגות" או "הגבר-גבר האסרטיבי שכולן רוצות להיות איתו". להתנתק, רק לרגע אחד, מהמבט החברתי השיפוטי והמאיים, שנוכח תמיד (גם כשאף אחד לא באמת מסתכל).

 

ואז עולה השאלה - למה? למה אנחנו רוצים את מה שמבחינה "נורמטיבית" מרגיש לנו כ"איסור מוחלט", כטאבו, כסטייה? לדעתי, זה לא כל כך משנה. צריך להודות – רובנו כאן (ואולי כל אדם) תקועים או סובלים מאיזו "תקלה" שהתרחשה בשלב כלשהו של חיינו (באופן מודע או לא); בעיה שטרם נמצא לה פתרון, זכרון כואב, או אירוע טראומתי (ולאו דוקא משהו מזעזע באופן חריג). אנחנו מסתכלים במראה וקשה לנו עם עצמנו.

אז, זה בסדר. תרגיש/י חופשי לשחרר את עצמך. זה לא אומר עליך כלום. באמת. שוב, זה בסדר, זה באמת בסדר.

 

אני מאד מעריך אנשים שמחוברים למיניות שלהם, וליתר דיוק – לסטיות שלהם, ולא משנה להם עד כמה הן חורגות מהנורמה. אני חושב שבמיינד שלנו לכל טאבו יש מקום. כן, אם הדחף המיני צריך שחרור – הוא צריך אותו. אין מה לעשות. אבל הטרגדיה באה לידי ביטוי בכך שאנחנו מפחדים לרוב אפילו מעצם המחשבה עצמה. ותחושת צורך ללא מימוש היא נוראית. היא יושבת בשקט במעמקי הלב עד שהיא מתפרצת כמו לאבה מתוך הר געש, מעיפה את הסלע הכבד של "הנורמטיביות" שחסם את לוע ההר.

 

הנפש חייבת להשתחרר.

AloneAgain - זה בסדר להיות כזה 🌼 כל מה שעושה לנו טוב מבלי לפגוע באחרים
לפני 5 שנים
KinkyMaster​(שולט) - אפשר הפוך?

אני חושב שהרבה אנשים מתבלבלים. חושבים שאם הם 'כאלה' אז לבטח ובוודאי שהם חוו איזו טראומת ילדות, אסון, פצע, כאב נפשי או משהו בסגנון.
ואני חושב שהם טועים, וגם אתה.

להיפך, זה בסדר שאתה אתה בזכות עצמך. זה בסדר.
זה בסדר שלא עברת טראומה. שהיתה לך ילדות נורמלית. שהיית נשוי. או לא. עם ילדים. או לא. זה בסדר
זה בסדר שאתה לא בא לכאן מתוך פחד או חשש שאתה לא בסדר או שאתה צריך תיקון כלשהו.

ויודע מה? זה אפילו בסדר שזה לא בא לתקן משהו. כי אין כאן באמת בעיה. יש כאן צורך. או רצון. או שילוב.

בהצלחה. עוקב.
לפני 5 שנים
Parmenides of Elea​(שולט) - הי מאסטר קינקי, תודה על התגובה :) אני חושב שבמידה מסוימת אתה צודק (ושים לב שהדברים שלנו לא מאד שונים) אבל אחדד:
ראשית, לא בהכרח דיברתי על טראומה (וניסיתי להדגיש שלא מדובר על "אסון" כמו שציינת), אלא דיברתי על "תקלה", משהו שמפריע לנו בהתנהלות היומיומית שלנו. האם יש מישהו מאיתנו שחי את חייו בשלמות מוחלטת עם עצמו? אני חושב שהזכרון של כל אחד מאיתנו עמוס באירועים ולא כולם נעימים וזה במקום מסוים משפיע על מי שאנחנו.

שנית, כמובן ש"זה בסדר שאתה אתה בזכות עצמך". אבל בוא רגע נחשוב על זה ברצינות - מה זה "אתה"? כל "אני" של כל אחד מאיתנו מעוצב על-ידי המאורעות השונים בחייו ומהמפגשים השונים שהיו לו עם בני-אדם אחרים מיום ינקותו. האם יש "אני" גרעיני שבכלל לא מושפע מהסביבה שלו? אני חושב שהדברים האלה אכן גם משפיעים על התפיסה המינית שלך.

שלישית, ברור שזה "בסדר שזה לא בא לתקן משהו"! אני לגמרי איתך! כשהשתמשתי בביטוי "תקלה", הכוונה למה ש*אנחנו* תופסים כתקלה (וחבר, לרובנו יש "תקלות" בחיים). וזה בסדר שיש תקלות. ואכן כמו שאתה אומר- אנחנו לא מפרשים אותן תמיד נכון, אבל יש להן השפעה עלינו.

כשדיברתי על "לא אומר עלייך כלום" התכוונתי לרצונות המיניים הסוטים שלנו. בסוף, אי אפשר להתעלם מזה שעם סטייה באה תחושת אשמה (לפחות כשלב ראשוני בהכרה שלך עם עצמך). ואני חושב שיהיה בריא עבור כולנו לדעת לשחרר את התחושה הזו

(תנסה להסתכל על הדברים ממקום קצת יותר של תחילת הדרך בעולם הזה ומה הרגשת...).
לפני 5 שנים
Parmenides of Elea​(שולט) - וחשוב להדגיש- בשום מקום לא אמרתי שמישהו מאיתנו צריך תיקון. אמרתי בדיוק להפך. אלא שבעיני לגיטימי להכיר במה שמפריע לנו לצד הלגיטימיות המוחלטת של הרצונות של הנפש שלנו (אם אתה זונח את מה שמפריע לנו, או את מי שלהם הדברים הללו כן מפריעים, אתה עושה הפשטה ואפילו עוול של סיטואציה אנושית מורכבת).

מקווה שהצלחתי לחדד את דבריי :)
לפני 5 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י