שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

אקוסטיקה

לפני 4 שנים. 7 באוגוסט 2019 בשעה 18:00


ובכן, ילדות לא למדו את התחום המכובד של הסתברות במאה ה-19, אבל נסיכתו הקטנה של גאוס דווקא כן. אלו היו ימים אחרים ש-"הבחורים ההם" של גולדסטאר מחווירים לידם כאחרוני אוכלי הקינואה, הרבה לפני ששילוב עגום של פמניזם ופונדמנטליזם רצח באכזריות את הרומנטיקה. כך קרה שבמאה ה-20 גלגול הנשמות של הנסיכה הקטנה כבר היה צריך להתמודד עם בעיות אחרות שלא היו לה במאה ה-19 העליזה.

 

ד"ר הרמן רורשאך בכלל רצה להיות צייר כשהיה ילד ומת 20 שנה לפני שהטייס השאפתן התרסק בסהרה והוריש לאנושות את "הנסיך הקטן" מתהומות הזיותיו המותשות והצמאות. לא דמות טיפוסית בכלל היה הדוקטור בנוף הפסיכולוגי של תחילת המאה. לציבור הרחב הוא ידוע הודות למבחן ההשלכתי המפורסם שקרוי על שמו במהלכו נותנים פרשנות לכתמי דיו בצורה ספונטנית, אבל בשבילה הוא תמיד יהיה "דוקטור" ובשבילו היא תמיד היתה "נסיכה". בכל אופן, אי שם בשנות השלושים של המאה הקודמת התרחשו בין גלגול הנשמות של נסיכתנו לבין הפסיכיאטר-צייר המבוזבז חילופי הדברים הבאים:

 

"נסיכה, מה את רואה?"

 

"אני רואה פעמון הפוך עם ענבל אדום בתוכו שמהדהד."

 

שנים הוא הריץ את המבחן, עוד מאז ששירבט כתמים כילד ושאל את חבריו לפשרם. בכל אופן, מאז שהוא קבע את עשרת הקלפים הרשמיים שלו הוא עוד לא נתקל במישהי שרואה פעמון. הוא כבר נתקל בשד מרושע, פרצוף שבוכה דם, חיפושיות שמתנות אהבים, חיבוק של דרקון כרות ראש וכהנה וכהנה השלכות היאות למבחן השלכתי, אבל בפעמון הוא עוד לא נתקל. בדרך כלל אחרי שמטופלים אמרו לו מה הם ראו הוא היה מצליח לראות את זה גם, אבל הפעם הוא לא הצליח. זה פשוט לא היה פעמון.

 

"בסדר גמור, נסיכה. בואי תתארי לי בדיוק את הפעמון שלך."

 

היא התחילה לתאר לו בפירוט היכן הענבל והיכן הדופן, איפה הוו שממנו הוא תלוי וכיצד גלי הקול שלו מתפשטים במרחב בדמות הכתמים האדומים והוא האזין לה בקשב רב וכתב בשקדנות במחברתו. ועדיין, זה לא היה פעמון לא משנה כיצד מסתכלים על זה. תוך כדי שהיא בירברה בפניו על הפעמון שלה, הוא נזכר בפעמון אחר שחביב מאוד על מדענים והוא אישית דווקא אף פעם לא סימפט עוד משנפגשו לראשונה בשיעור באוניברסיטה. אומנם היו דפוסים שונים במבחן הזה, אבל היה בו משהו אנטי מדעי וחתרני שהוא אהב. אי אפשר לפלג פרשנות של אלף מטופלים לכתמי רורשאך בצורת פעמון, אם כי כמו שהנסיכה הקטנה של גאוס גילתה לו, אפשר לפחות לראות בכתם עצמו פעמון.

 

"ובכן נסיכה, זמננו עומד להסתיים. האבחנה שלך היא כדלקמן: 'Normal Abnormality'."

לוריס{א"ר} - "כשאבא ואמא הכירו בכלוב"
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י