קלידים של פסנתר בודד מנגנים תווים מוכרים, ישראליים כל כך, ועוד לפני שאני מקשיבה למילים הלא מוכרות, הדעת שלי נטמעת אל תוך האדמה.
משהו בך שייך לקיבוע הזה, לרגבים של בוץ, לאדמה שגידלה אותי. מקומות ששכחתי כמעט במרדף אחרי העולם שבחוץ.
אנחנו יושבים בקור, המעיל שלי ארוך והשמלה ארוגה, ואתה יפה יותר באור.
'גבר בלב חייו' מספר השיר, וההגדרה מדויקת לך כל כך, שאני שולחת לך אותו מייד, מנסה לאחר מכן, ללא הצלחה, להסביר.
איך אוכל להסביר לך את המחשבות האלה? הן לא רציונליות. הן ישנות, אחרות, שייכות למקום בו שותלים עצים, שיצמיחו שורשים, שיישארו יסודות נטועים ויציבים, המלח והכורכר. הבוץ של הפרדס.
גם אני הגעתי משם, והשלתי מעצמי את מנעמי האדמה, כדי להשחיז וללטש מספיק ממני שאתאים לעולם הקר הזה, למרדף נטול הערכים, לתחרות הבוטה. כדי שאוכל להצליח בתנאים הללו שאינם שלי, במשחקים של אחרים ששוחקים אותי, כדי שאהיה כלי חשוב על לוח השח-מט.
המגע שלך בבסיס היציבה שלי מחזיר משהו אחורה. זה לא היצר, זה הבסיס. והגוף שלי מגיב מהר. האחיזה המוצקה נוסכת בי שקט. אני מעוגנת, מקורקעת, וחום הגוף שלך מתיך בתוכי מעגלים נפיצים שהתבססו עם הזמן. ספק עצמי, חרדה, אכזבה ושקרים. בין הידיים שלך אני רק אני, החלק הראשון שלי, אדמה ויער, מים חיים. לא עוד כלי על הלוח.