סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 12 שנים. 23 במאי 2011 בשעה 16:16

השליטה פתחה שירשור העוסק בהקמת הקו החם. לשירשור.

איכשהו גם על השירשור הזה לא פסחה "הרוח הטובה" הנהוגה בפורומים. חשבתי לעצמי שאולי אכתוב שם קצת לנסות לעזור לנקות את השירשור, אבל החלטתי לוותר על זה. איכשהו נראה לי שהנושא כל כך נקי, שהוא מדבר בשם עצמו.

ליווי בהקשר של בדסם, מצריך לעיתים הבנה של העולם המשונה הזה שלנו ולכן יש ערך בקו חם של אנשים מהקהילה. כמו גם במקרה של מטפלים ופסיכולוגים. לכאורה מטפל אמור להיות מסוגל להכיל את השונות, אבל מה לעשות שלעיתים זר לא יבין זאת. כל זה למרות שאני מכיר מקרים של מטפלים שלא היה להם מושג בבדסם ולמרות זאת הצליחו להכיל את הנושא ונתנו סיוע מעולה למטופליהם.

חשבתי לי אולי לשתף אתכם מעט מנסיני בהתחככות עם האנשים היקרים הללו. לא אציין באלו מקרים היה מדובר, היות וזה לגמרי לא רלוונטי וכמובן אישי ודיסקרטי. כן אציין שהיו מקרים שבהם ניסיתי לעזור לאנשים שנפגעו, גם למקרים שנפגעו קשות. האנשים שנפגעים מגיעים לעיתים למצבים של מצוקה אמיתית גדולה ועצומה. אני, ללא שום הכשרה טיפולית, למרות ידע רחב בנושא, הפניתי לא פעם ולא פעמיים לקו החם.

לתת ליווי למישהו במצבים האלה, כרוך בתשומות גדולות מאד של זמן, כמו גם צורך בתעצומות נפש עצומות מהצד המלווה. אני, שלא הבנתי ולא מבין בזה מספיק, הגעתי למצבים של אזלת יד וגם עקב חוסר המיומנות שלי, לא ידעתי להפריד בין התמיכה הנפשית, למה שאני מרגיש עם זה, ולקחתי את הכאב אלי ללב. זה לא פשוט העניין הזה ומחייב מיומנות, ידע והכשרה.

ליוו אותי במתן העזרה אנשים יקרים ומיומנים, כאלה שהיו חברים בקו החם וגם כאלה בעלי ידע בנושא שלא היו חברים בקו החם. הם תמכו בי רבות שמה, הראו לי את הדרך, בלהיות שמה, דייקו לי סוגיות של קווים בין מטפל למלווה ואדם שנותן כתף חברית. בלעדיהם, הייתי לבטח מאבד שם את הדרך. אני רוצה להעיד שעשו זאת במקצועיות לעילה ולעילה.

אני מכיר לא מעט אנשים יקרים בקהילה, שעשו ועושים את זה בשגרה, גם מבלי לקרוא לזה בשמות, גם ללא הכשרה, נותנים ממרצם וזמנם והמון מליבם, בגדר מלאכת קודש. כל זה הוא בגדר מתן בסתר, מפאת הדיסקרטיות המתבקשת, מבלי להשמיע בקולי קולות, או להתהדר במעשיהם. כל זה קורה כאן, כל הזמן, מפאת העובדה שכמות הנפגעים בבדסם גדולה מאד. (זה לא המקום להכנס לתחרות עם הנפגעים הוונילים, מי יותר).

יש ערך רב בהכשרה מסודרת, בכדי שהליווי יהיה מועיל ויעיל. ההכשרה המצויינת שעליה מדובר, נודעת באיכותה ורבים המתנדבים המתדפקים על דלתותיה ולא מתקבלים. ההכשרה הנ"ל תורמת רבות לאלו שעוברים אותה ומציידת אותם במיומנויות רבות ומגוונות בעלות ערך רב לחיים בכלל. לא כל אדם מתאים להיות בקו תמיכה, גם אם ליבו נקי, מלא אהבת אדם ורצון כנה לתרום. פעם, לפני שנים ניסיתי להתקבל לאותה הכשרה, ודחו את פנייתי בטענה שאני לא מתאים עם מתן הסבר למה. היו לי הרבה חברים שעברו את אותה הכשרה ואף התנדבו במשך שנים בקווי תמיכה שונים.

יש לי הרבה הערכה לאותם אלה שמתאימים ועושים, בגדר מצילי נפשות.
יישר כוח במלאכת הקודש הזו.
אצלי יש לכם כבוד

היולי - מסכימה!
גם בעיניי היוזמה היא יוזמה ברוכה ומגיע לה\להן שאפו ענק

גם אני שותפה לדעתך ביחס לפורום ובשל כך , גם אני איני שותפה פעילה שם

ערב טוב (:
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - ערב מצויין נשמה
}{
לפני 12 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - מצטרפת להערכה כלפיך וכלפי העוסקים במלאכת הקודש הטהורה הזו.
גם אני, בקרבתי לחלק מהאנשים העוסקים בענין, נתתי כתף פה ושם, ובעיקר הפנתי לאנשים העוסקים במלאכת הקודש.

חבל שאנשים לא מסוגלים להבין את תעצומות הנפש הנדרשות לנושא.

בקיצור, שאפו (: }{
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - לצערי כבר זמן רב מאד שאני לא עוסק בכך, אבל יש רבים וטובים שכן.
תודה
}{
לפני 12 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה :)
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - בבקשה נשמה
}{
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י