סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לה וידה לוקה

לא רק שליטה. והפעם: הצפרדע והעקרב (ביי לבליסנה)
לפני 17 שנים. 5 בדצמבר 2006 בשעה 9:16

פעם בכמה שנים מציף את ת"א טרנד חדש של לימוד עצמי. פיזיקל אימורטליטי, הפורום של לנדמרק, I AM, סנטולוגיה,
קבלה והטרנד החדש, שיטת ימימה. אני מודה שפעם גם אני נסחפתי אחרי קורס כזה (הפורום) ולזמן מה הסתובבתי בעולם בתחושה של מישהי שהרגע לקחה אקסטזי ושערי גן עדן נפתחו בפניה, עד לעונג הבא. לא שאני מצטערת לרגע, למדתי המון וקיבלתי כלים שאני משתמשת בהם בחיי היומיום ובכל זאת - זאת רק עוד שיטה לעבודה פנימית והעניין עם כל השיטות האלה, שצריך להמשיך ולעבוד על עצמך, על בסיס קבוע.

אבל משהו קורה עם השיטת ימימה הזאת. אנשים מסתובבים סביבי בחיוכים מסתוריים של כאלה שגילו את האור ותכף עומדים להתמזג איתו. קרובים אנטיפתיים במיוחד מתקשרים אליי פתאם בחיוך ענוג, חברות הידועות בחיבתן לבשר לבן מצטטות לי פתאם פסוקים מדאורייתא, בבתי קפה אני שומעת שיחות על איזה קורס יותר טוב, זה שבשינקין או זה שברמת גן. זה התחיל בקבלה ונמשך בימימה -פתאם היהדות הפכה לעניין סקסי.

כולנו מחפשים את האושר, מחפשים הגיון לכל הבלאגן הזה שאנחנו חיים בו ואולי מחפשים ביטחון במקום שנראה כאחד הכי לא בטוחים בעולם. מצד שני, טרנדים זה דבר לא נעים במיוחד, ההסחפות הזאת, התחושה שיש אמת אחת מוחלטת, במקום כל כך הרבה אמיתות סוביקטיביות, לא עושים לי נעים.

אין לי שום דבר נגד היהדות, להפך, למרות שבהחלט לא ניתן לתייג אותי בממלאי תרי"ג מצוות וזה בלשון המעטה, מצד שני, יש לי רתיעה ממיסיונריות. שבועות שמספר הטלפון של המדריך מופיע לי בשורת המשימות באאוטלוק. איך שהוא אני מצליחה למחוק את כל המשימות סביבו ולא להתקשר. ואולי היום הוא יום חדש, של התחלות חדשות ולימודים חדשים בפתח. ואם כבר ללמוד על שיטות חדשות לנעימים בנשמה, אז למה לא ללמוד הפעם ממשהו שהעבירה אשה ועוד אחת הנשים המסתוריות ביותר שידעה היהדות?

באחד הקורסים שהשתתפתי בהם אמרו לי להתייחס לקורס כמו לחליפה. למדוד ואם מתאים לי לקנות ואם לא- להשאיר בחנות. אולי זאת הגישה הנכונה גם במקרה הזה. עוד לא החלטתי.

***

עוד על ימימה
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=544695&contrassID=2&subContrassID=4&sbSubContrassID=0


השולט אור​(שולט) - יקירה שלי,
הלכתי ללינק שהצבת פה וזה ציטוט ממנו:
ללמוד כיצד לתחום את העומס, לזהות אותו, ולבסוף להיפטר מהחלק המיותר של ההרכב הרגשי - אינו מטרה בפני עצמה. מטרת התהליך שתלמידי שיטת ימימה מעורבים בו היא לגלות, ובראש ובראשונה לאדם עצמו, את טבעה המהותי של ישותו - האני שלו, שהוסתר וטושטש תקופה ארוכה בשל סערות רגשיות והעדר קשב פנימי. במידה שאדם מסוגל לעמוד בתוך "המקום שלו" - המרחב של טבעו המהותי - הוא יוכל יותר ויותר להישען על מודעות ההולכת ונעשית מדויקת יותר ורגישה יותר; מודעות המאפשרת לו להבין מתי פעולותיו כלפי אחרים משתלבות בציווי התנ"כי "ואהבת לרעך כמוך", שהוא אולי היעד העליון של שיטת ימימה.

והאמת, זה נשמע ממש לא רע. אולי שווה בדיקה :))
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - ממ.. גם את מתפתה? תבואי?
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - בכיף ממי שלי. }{
לפני 17 שנים
זרה מוכרת - מוכר כל כך,
האקס שלי למד את השיטה שלה בשנים עברו,
היה וזה עשה לו טוב
היה וזה עשה לו רע.

הכל עניין של איך לוקחים/מקבלים את זה.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - במה זה עשה לו רע? אפשר לקבל ממנו המלצות? תודה מותק.
לפני 17 שנים
זרה מוכרת - תתקשרי אליו
אני חושבת שנתתי לך פעם הטל' שלו.

לפני 17 שנים
outsider1 - אני מרגיש כמוך בקשר ליהדות. אין לי שום דבר נגדה. אבל אני מתעב את החלק המיסיונרי בא אשר טוען שחילונות זה דבר רע, וש "תהילים יגנו אלינו מטילים."

אני במקומך הייתי בורח בזה כל עוד נפשי בי, היות ואנשים כאלו מספרים לך סיפורים אשר לא קיימים ועלולים לפגוע בך בטווח הרחוק.

תאמיני לי, יש לי חבר כזה.
לפני 17 שנים
outsider1 - בכלל, בשום מקום לא כתוב שאת צריכה למלא את תרי"ג המצוות. רוצה להיות יהודיה טובה? קני את הספר "קיצור שולחן ערוך," תפעלי כלפיו (בקטעים שמתאימים לך) ותשלחי את לחמך על פני המיים.

את לא צריכה להצטרף לכת בשביל להיות יהודייה טובה.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - אומרים שזאת לא כת ושהם לא מיסיונרים. שווה בדיקה בעיניי.
לפני 17 שנים
outsider1 - ראשית סליחה אם הייתי בוטה מדי.

שנית: אם אני הייתי את, הייתי לוקח את שולחן ערוך... יש שם הרבה מאוד דברים אשר יגרמו לך להנות ביחד עם השליטה וקלייר... מה גם שזה יחסוך לך זמן וכסף.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - מממ.. מה למשל?
לפני 17 שנים
outsider1 - למשל: כאשר אישה מבקשת לקיים יחסי מין אז חובה לתת לה. אם מונעים ממנה לקבל הנאה אז זה נחשב בתור חטא.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - זה ידוע-עונתה, אבל מה בין שתי נשים?
לפני 17 שנים
outsider1 - שמעת פעם את הביטוי "קלה כחמורה?" זה אומר שעושים היקשים על כל מקרה ומקרה. אם גבר חייב לספק את צרכיה המיניים של האישה, אז זה הולך גם במקרה שיש שתי נשים: השולטת צריכה ואפילו חייבת לספק את הנשלטת, ולהיפך.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - ממי בואי למיטה ועכשיו! צריך לספק את עונתך, עונתי, ולענות את שפחתך עד לסיפוק עונתכן :)

אני מתה על הפירושים שלך אאוטסיידר :)
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - צוחקת. נשמע טוב:) למרות שנראה לי שהרבנים לא יסכימו
לפני 17 שנים
outsider1 - זה כתוב שחור על גבי לבן, וכמו שהם עושים פירושים אשר לא נראים לנו, או נשמעים מופרחים, אז גם אנחנו יכולים להתבסס על דברים ולעשות פירושים שנוגעים לנו.

את יודעת מה הדבר הכי מפחיד אדם דתי בחילוניות?

בעובדה שאדם חילוני שהוא קורא משהו יכול בעזרת השכל וההיגיון שלו לפרש דברים בדרך שונה מזו של הרבנים.

שתקראי בספר שהמלצתי לך למעלה, תראי שהוא אומר המון דברים. אבל ניתן לפרש אותם לכל כיוון. ועוד נקודה קטנה: יש אלף פנים לתורה... מי אמר שזה לא כך גם בהלכה?

יש פה אנשים כמוני אשר אמנם לא עושים תרי"ג מצוות... אבל בכל זאת מאמינים שיש אלוהים, ויכולים להוכיח שהם יהודים טובים ומאמינים למרות הדרך שהם בחרו.

ההורים שלי יהודים, אני מכיר את היהדות קצת יותר טוב ממספר אנשים אשר הם צדיקים ובכל זאת אני כאן. למה? כי זאת דרך החיים שלי בתור אדם ויהודי. אני לא אדם דתי, אבל אני לא מנותק מהדת שלי.

סליחה שאני כותב כ"כ הרבה, אבל העלית נושא מענין מאוד.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - תמיד שמחה לשמוע:) ותודה.
לפני 17 שנים
פוקה​(שולטת){CB} - אכן מוכר..היא הגורו של האקס לקוח שלי....ואכן בלי שום קשר בימים בהם האושר הוא מצרך כל כך נדרש....כל דבר ישווק תחת כותרתו...
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י