אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנתיים. 1 במאי 2022 בשעה 4:50

15 חסד שבתפארת

אתמול בערב ספרנו: 15.

הספירה לשבוע זה: תפארת (יעקב ישר-אל), מרכז הגוף: לב, חזה ובטן.

התחלנו ספירה חדשה:
תפארת, פאר, שלם, שלום פנימי, הרמוניה, איזון, אחדות, גשר-חיבור, התבוננות נקייה: אמת, חמלה, ענווה.
התפארת היא מידה נכונה של חסד (אהבה ונתינה) לעומת מידה נכונה של גבורה (בקרה, דין, גבול, להגביר ולהתגבר, להיות מוגבר) בהתאמה ובאיזון הרמוני. מה שמאפשר את החיבור שבין החסד לגבורה, היא החמלה , היא מרככת את הדין ומחברת לאהבה ללא תנאי. היא שעושה את האיזון.

התפארת ממוקמת באמצע! במרכז הגוף בין החלק העליון לתחתון, בין הימין לשמאל, בין הקדימה לאחורה, ממש ממש באמצע של הכל, לב ליבם של הדברים. מייצג אותה יעקב (חושבת שהכוונה היא כשהפך לישראל, כשהיה שלם באחדות של האנוש עם האני הינני הגבוה, אחרי המאבק עם המלאך). התפארת היא עבודה מדוייקת על מידתיות של המידות לכדי איזון והרמוניה בין חסד לגבורה כי יש בה מעבר לשתיהן. הבושה למשל, היא האיזון של הגאווה, כשהאמצע הוא ענווה: בושה-ענווה-גאווה, או דחייה-תשוקה-תאווה, או אדישות-השראה-קינאה. התפארת מתגלה בנו גם מתוך הענווה והיראה (לראות). היא מגשרת ולכן מחברת ומאחדת , מאפשרת השוואת כלים, התאמה, איזון, שיוויון חלקי הנפש. האיזון מתקיים כשאנחנו מתבוננים ורואים את החמלה שבאמת ואת האמת שבחמלה, כמו כלים שלובים: "וִיהִי, נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ: וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, כּוֹנְנָה עָלֵינוּ; וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, כּוֹנְנֵהוּ." (תהילים צ') – זו התפארת, יש פאר ביכולת הזו להיות מאוזנים במדויק, זה מרשים, וזה דבר שנרצה להיות בכלים שלובים איתו.

מהות
למה התהליך מידתיות המידות דומה? לגילוף ופיסול. אנחנו מוציאים חומר כדי לחשוף את הצורה, המהות. אם נוציא יותר מידי, נפגע במהות, אם נוציא מעט מידי, לא נראה את המהות, היא תהיה מעוותת. האיזון הוא כשאנחנו מצליחים לשמור עצמנו ישר ונכון (כי אור עובר רק ישר ולמי שמוכן לקבל), זה ישר עם הבורא, Aligned. לקבל כדי להעביר, להיות צינור אינסוף ולא חור שחור.

 

 

חסד שבתפארת

האהבה, הנתינה והחמלה שבתוך האמת (אמת היא לדבר את המהות, אחד עם הבורא: א' התחלה, מ' אמצע, ת' סוף. אלו כל כ"ב אותיות שהם הכלים להמשכת השפע שפועל כמו אור, בקו ישר, "היה נכון וישר"), והאמת שנגלית מתוך החמלה כשאנחנו מבצעים התבוננות נקייה: ראייה + בינה, מתוך מקום בונה, מתגלה בפנינו האמת. כשאמת משולבת עם חמלה ואהבה, אנחנו יכולים להביא עצמנו לאיזון יציב והרמוני, וכשאנחנו ביציבות והרמוניה, אנחנו אחד עם הבורא Aligned ואז רואים הרבה מאוד, ואז הכל מופלא! זו התפארת. כשנגיע לשם, נעזור לאחרים להגיע גם, שכולם יוכלו להתענג.

אני מזמינה אותנו היום לזהות היכן אנחנו ביתר והיכן בחסר ולנסות לזהות מידתיות נכונה לאיזון מתוך החמלה שאנחנו מכילים לעצמנו ולאחרים. חמלה היא אמפתיה, יכולת להכיל את הקושי ולהרחיב את הכלי שלנו ליכולת הכלה רחבה יותר אם הדברים קשים יותר או עצומים יותר. יש לזכור את חוק היקום "דומה מושך דומה" בעבודה הזו (אם יש בי חוסר, אני אמשוך עוד ממנו לכן עליי לתרגל "יש" ואיך זה מרגיש ולהודות על היש ולהכניס אהבה ללא תנאי לעצמי, עם חמלה וקבלה עצמית, זה האיזון. אם יש בי יתר – אני מושכת עוד ממנו, לכן עליי לשים גבול ולהתגבר).
חמלה היא גם ריפוי למחלה, שנובעת מתוך מלחמה (פנימית). יש חסד של "לפנים משורת הדין" בתוך האיזון ההרמוני הזה ולכן יש בכוחה גם לחבר את כל החלקים שלנו בתוכינו, להביא לאחדות פנימית ולשלום הרמוני, להוויה שלמה. אם להגדיר במילה אחת: נועם.

אני מזמינה אותנו היום, לפתוח את דלת ביתנו באהבה, בפיתחון הלב ולהזמין את כל החלקים הזנוחים, הדחויים והמנודים שבנו, לשוב הביתה, את כל אלו שהותרנו בדרך... לבקש מהם סליחה, ולהשיב אותם הביתה בחיבוק.
אני מזמינה אותנו לברר היום, אילו חלקים בתוכנו צמאים לחמלה הזו ומשתוקקים לה. הרגישו היכן להשקות, השקו, והרגישו את התרחבות הלב. היום הוא יום של חוויה והרגשה, זהו את האיכות הזו, הריכוך, וההתרחבות והודו לעצמכם על כך.

אברהם שביעקב ויעקב שבאברהם. יעקב הוא הנכד של אברהם. מתוך אברהם (חסד) ושרה (גבורה) נולד יצחק (גבורה) שנישא לרבקה (חסד) ומהם נולד יעקב (תפארת). הוא האיזון והמידתיות המדויקת שבין אהבה ונתינה לגבולותיה. זו הסיבה שעם ישראל יצא מיעקב אחרי שכבר הפך לישר-אל, 12 השבטים נולדו מהאיזון ההרמוני הזה.

שלמות שבשלם:
חסד שבתפארת – צינור האהבה ללא תנאי שנובע מתוך ההרמוניה. האהבה, נתינה וחמלה שבתוך המהות ההרמונית, המאוזנת, השלמה, האמת.
תפארת שבחסד – היכולת להתאזן מתוך אהבה ללא תנאי. ההרמוניה, השלום והשלם שבאהבה, בנתינה ובחמלה.

חודש שבוע ויום טוב!
באהבה,

 

האיזונים, לפי המפתחות הגנטיים.

Heartbeat - תודה מים חיים
אבחן לעומק את קישור האיזונים עפ המפתחות הגנטיים.
חודש שבוע ויום טוב גם לך
לפני שנתיים
מים חיים - כבוד על ההתמדה! אני מרגישה שאני טורחת לשים את הדברים כאן, לך!, כל הכבוד שאת כאן לקבל :-) אחרת לא הייתי יכולה לתת.
לפני שנתיים
Heartbeat - תודה מים חיים זה הדדי, ובאמת תודה אני נהנית מהדרך, המחשבות מהדהדות במהלך היום, אני שמחה על הקומות שאני רוכשת, את ממש סוכנת הנדלן שלי (:

והכי אני מאמצת בינתיים זה להודות על היש כמו גם על האין. מברכת ומודה.
לפני שנתיים
מים חיים - יופי של עבודה - ככה בדיוק.
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י