צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנה. 6 במאי 2022 בשעה 4:37

🤍

20 יסוד שבתפארת

ספרנו אתמול בערב: 20
הספירה לשבוע זה: תפארת (יעקב, ישר-אל), מרכז הגוף: לב, חזה ובטן.
הרמוניה, איזון (בין חסד וגבורה, אהבה, נתינה וגבול), גשר-חיבור קו ימין לקו שמאל, מידתיות המידות, מינונים מתוך חמלה, אחדות, שלום פנימי, שלם, שלמות, התבוננות נקייה: אמת, גילוי הלב.

כשבונים את היסודות ביסודיות בהרמוניה, בשלום ומתוך גילוי לב, כך גם יהיה הביניין שיבנה מעל. היום, אנחנו נרד עד עומק היסודות ביסודיות ונאזן אותם באהבה רבה, מתוך כבוד לעצמנו, ולקשיים שלנו, מתוך חמלה, גילוי הלב ויראת האמת. כשאנחנו גדלים במקום שלא מספק לנו יסודות איתנים, בריאים, יציבים, שמחים, אז דברים מתפתחים בעיוות, ואנחנו מפצים בכל מיני צורות על העדר יסוד יסודי, טוב ונכון ועל שום כך, החמלה.

המשימה שאני מזמינה אותנו היום לעשות, היא משימה של אומץ, של להתבונן ביושר בתוך עצמנו.

בקצרה
לזהות את סיפור החיים שלנו, ולספר אותו מחדש בצורה חיובית, ובונה במיוחד היכן שהיו קשיים. לזהות את המהות, לנפות את כל המיותר והמזויף, לדבר מהלב.
לזהות את 4 האלמנטים (אויר, אדמה, אש, מים), בהוויה שלנו, ולהביא אותם לאיזון הרמוני.

בהרחבה
1. אני מזמינה אותנו להסתכל בעיניים נקיות על המקור, השורשים מתוכם אנו פועלים בעיניים פקוחות, לכתוב/לשמוע את הסיפור הרגיל שאנחנו מספרים לעצמנו (סיפור החיים שלנו)... ואז לספר סיפור חדש, שמספר איך יצקנו לעצמנו יסודות טובים, אוהבים איתנים, דווקא מתוך כל ה- כואב/קשה/עצוב/מאתגר. יש לספרו באהבה ללא תנאי וחמלה לכל התחנות שהיו בדרך, לספר את הנפלא והמופלא שאירע בדרך, את התגליות שגילינו עלינו בשיעורים שהתרחשו. לזהות את עמוד השדרה, את המהות שאנחנו, שעומדת לנו בכל רגע ורגע, הדבר שמזקיף אותנו מחדש כל פעם, שנוטע אותנו באדמה גם כשאנחנו עפים בנג'י באויר. אלו הם יסודות שחשוב מאוד להשקות באהבה ללא תנאי על בסיס קבוע, מתוך ידיעת עצמי איתנה, והכלה וחמלה שנוטעות ביטחון. בניית יסודות כאלו, שעליהם מתלפפים צמחים ומתגבהים, אלו יסודות שבסופו של דבר ישחררו אותנו מכל צורך בהתמכרות מכל סוג שהוא ולכן בבניית יסודות אלו חשוב להשקיע מתשומת הלב שלנו ככל שנדרש, בסבלנות אינקץ.

2. יסודות הם התשתית עליה יושב הביניין, בלעדיהם הוא לא יוכל לעמוד, למשל: אהבה, ביטחון פנימי, ביטחון חיצוני, ביטחון קיומי, ידיעת עצמי, וכו. המשמעות של איזון היסודות, היא איזון כל האלמנטים שמרכיבים יסוד: אש, אדמה, אויר, מים.
מזה אומר?
האש עשייה, היא אש היצירה שיוצרת את היסוד ומנגד מכלה את כל היתר = כל מה שמיותר (למצוא את היצירה שלי ולהעצים אותה, ולא לתת מקום לספק או מה שמחליש וסוגר תוך שמחזקים את מה שפותח ומעשיר ומרומם - היכן שאני מניחה את תשומת ליבי, שם אני נמצאת, זו המציאות שלי),
האדמה מחשבה, אמונות, היא העוגן ליסוד, יש לעגן יסוד בתוך אדמה פורייה ויציבה (מקום פיזי שמבריא אותי, ומפרה אותי, המורים שלי, הספרים שאני קוראת, הסביבה שלי),
האויר רוחניות, הוא הנשימה, התנועה, הפעימות, אויר נקי, אויר צמחים צלול כיין (כי כשאני מכניסה נשימה נקייה ורעננה, יכולה גם הנשמה שלי להיכנס אל תוך הגוף. מתוך הנשימה נוצרת תנועה בתוך התאים ותנועה של כל הגוף, נכנסת הגמישות המחשבתית, היכולת לנוע בתפישות ובאמונות שלי. איזון האוויר נעשה ע"י החיבור לאדמה כדי שלא נעוף לגמרי באוויר מנותקים מהארציות וכו'),
המים רגשות, יש להם הרבה פנים, הם מספקים את החיים, מים חיים, הם יורדים למקום הנמוך ביותר ומתאספים שם, הם יכולים להיות כבדים אם לא מכניסים בהם אוויר, קלילות, חיים ותנועה, שלא תהיה שם בִּיצה (המים הם היכולת שלנו לנוע בתוך הרגשות שלנו, היכולת להתמיר רגשות קשים והיכולת להכיל עוד ועוד שמחה וששון - אני תמיד מכנה זאת מים קופצים, שיש בהם משמחת בית השואבה). המקום ממנו בוראים.

איזון היסודות לתפארת:
איזון כל אלמנט מתבצע ע"י כל שאר האלמנטים (כמה מפתיע, בדיוק כמו הספירות):
האוויר מכניס תנועה, האש מייבשת כשצריך/מכלה/מייצרת, והאדמה מייצבת/ מאפשרת להיות/סופגת/מתמירה כשצריך להיטמע או להטמיע, המים מרווים, מכניסים תנועה, מחיים, מטהרים, מחזירים לבראשית.

למתקדמים
אחרי שאנחנו מוצאים את האיזון היסודי שלנו, רצוי להמשיך את העבודה הפנימית/להתבונן בנושא בתוך זוגיות, להתאזן עם משהו מן החוץ, כלומר עם עוד אדם שהוא לא אני.

יוסף שביעקב ישר-אל ויעקב ישר-אל שביוסף. אבא ובן אהוב - האבא שבתוך הבן והבן שבתוך האבא.
זהו האבא ממנו יצאנו כולנו, כל השבטים, והעם שלנו, ויוסף שהוא צדיק יסוד עולם. הוא הבן שהצליח לאחד את כל האחים (כי בכוחו לחבר עליונים לתחתונים, שמיים וארץ, להוריד לחומר ולהתעלות מהחומר).

שלמות שבשלם:
יסוד שבתפארת - ידיעת עצמי שבהרמוניה ואיזון, מתוך שלום פנימי עם כל חלקיי, היכולת להעריך את המקור/שורשם של הדברים, והיכולת לרפא כשיש צורך בריפוי יסודי מהותי.
תפארת שביסוד - ההרמוניה שבבניית יסודות איתנים, יציבים, טובים ונכונים, הרמוניה שנמשכת אל כל המבנה כולו.

באהבה,
🤍


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י