אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנה. 7 במאי 2022 בשעה 6:14

💜
21 מלכות שבתפארת

ספרנו אתמול בערב: 21
הספירה לשבוע זה: תפארת (יעקב, ישר-אל), מרכז הגוף: לב, חזה ובטן.
הרמוניה, איזון (בין חסד וגבורה, אהבה, נתינה וגבול), גשר-חיבור קו ימין לקו שמאל, מידתיות המידות, מינונים מתוך חמלה, אחדות, שלום פנימי, שלם, שלמות, התבוננות נקייה: אמת, גילוי הלב.

בשבוע הראשון רכשנו את קומת החסד (קו ימין, אהבה ללא תנאי, נתינה, חמלה),
בשבוע השני רכשנו את קומת הגבורה (קו שמאל, להתגבר על פחדים, התנגדויות ולהגביר אהבה לעצמי וחיבור האנוש עם העליון)
השבוע רכשנו את קומת התפארת, שהיא קו אמצע - את עבודת המינונים והמידות, האיזון, האמת, ההרמוניה והשלום הפנימי:
המלכות שבתפארת היא הנהגת כל הקומה, ואיזון הזוגות: חסד וגבורה, נצח והוד וחיבור יסוד עם המלכות בארץ (בגוף).

אז מה היה לנו השבוע?

חסד שבתפארת שם למדנו איך לאזן את הכלים מתוך אהבה ללא תנאי לעצמנו, בהרמוניה, מתוך רצון להייטיב עם עצמי, להיות בשיוויון חלקי הנפש (לאזן יתר וחסר), למדנו לגלות את המהות שלנו, ולשחרר את המיותר, למדנו לאחד בהרמוניה את כל החלקים האבודים שבנו מתוך ידיעת עצמי (מי אני באמת - אמת)
גבורה שבתפארת שם למדנו איך להרחיב גבולות של המרחב האישי שלנו, בנוחות, למדנו כי התגברות על חסמים ופחדים מאפשרת לנו להגביר את נוכחות המהות שלנו בתוכנו, למדנו לאזן את הנתינה, לזהות את האמת בין הרצוי למצוי, להפוך פחד ליראה (ראיה, אמת).
תפארת שבתפארת שם למדנו לקבל את ההרמוניה בלב פתוח, החמלה איפשרה ריכוך ועידון, הסכמנו למידתיות המאוזנת, לנועם. למדנו להיות בגילוי הלב, האמת, הפנים והמהות כדי לייצר השכנת שלום פנימי בעומק היסודות לאינסוף. זיהינו את המאוזן בנו ממנו נמשוך לאיזונים נוספים. לב ליבם של הספירות כולן, מספירה זו.
נצח שבתפארת שם למדנו לזהות את חוט המהות שלנו שלא משתנה ברמת הפרט והעם היהודי, למדנו לשמור איזונים לאורך זמן ובהתמדה (כשהם נטמעים לטבע שני שלנו, כשבהתמדה אנחנו "מיישרים עצמנו" לקו אמצע שוב ושוב ושוב, כדרך חיים). למדנו לסלוח לעצמנו "באהבה וברצון" ומתוך חמלה, להתמיד בנחישות מעודנת. למדנו איך כל חלק בנו חשוב למערכת כולה ולנצח על מקהלת הקולות.
הוד שבתפארת שם למדנו לאשר את עצמנו (לתת רשות לבחור אחרת מהרגיל, ולהיות מאושרים), למדנו להודות על היכולת לבחור לרכך ולקבל ולא להתנצח ולהנציח, להודות בגילוי לב, מתוך ענווה ויראה (ראייה והוד) על היכולת לחבר אנוש עם נשמה ואותנו עם מהותנו. היינו בהכרת תודה על היכולת להנהיג את מידתיות המידות. לאזן ולשמור אותם לאורך זמן, לאזן את הזוגות (חסד וגבורה, נצח והוד) מתוך אהבה תמידית שמקיימת אותנו בנשימה. ככל שאדם יודע ערך עצמו ומהותו (הנצח שבו), כן הכרת והוקרת התודה מתוך ענווה עמוקות יותר.
יסוד שבתפארת שם למדנו לרדת לעומקם ושורשם של הדברים עליהם מושתת הכל, למדנו לספר סיפור חיים חדש מבריא, ואת העמוד שדרה שלנו המהותי - נצחי, לעגן באדמה את 4 האלמנטים שבכל יסוד (האדמה, האש המים והרוח שבכל) ולאזן בהרמוניה בין כולם כדי לאפשר את התגשמות מלוא הפוטנציאל/הזרע, להגשמה בארץ, בגוף, הנכחת העליון בתחתון.

המלכות שבתפארת, משמעה להפוך את כל ההשגות שהושגו השבוע לטבע שני שלנו ולמלוך/להנהיג את התהליך, לחבר את הנשמה עם האנוש, במלכות, בארץ, בגוף, בגשמי = להיות! בתוך היום יום, בכל רגע ורגע, לאורך האינסוף. לקיים את המלכות מהלכה למעשה. המלכות למעשה היא קבלת אחריות על עצמי והמציאות שלי. קבלת ההנהגה העליונה של הנשמה עם האנוש בהרמוניה.

האיזון הוא עדין, כפי שנוכחנו לראות - הוא מחייב אותנו להיות על כס המלוכה במודעות תמידית ולבחור שוב ושוב בגבוה שלנו. זו אחת מהאומנויות המאתגרות ביותר, לשמור את האמצע ולהיות ער! אדם ששקד על מידת התפארת, ביסודיות ובהתמדה, ברגישות ומתוך חמלה, תמיכה ואהבה לעצמו - מצליח לעשות את כל זה, הוא אדם שלא ניתן להשפיע עליו ימין/שמאל, כי הוא הופך למשפיע, ואיתו מסתנכרנים. הוא עומד איתן על האיזון: הוא רואה את הנתינה, ורואה את הגבול, רואה את השכל ורואה את הלב - ומצליח לאזן אותם על המאזניים ועל כן לאחד ולחבר, לכן הוא יכול למלוך, זו תפארתו, זו הנהגה מהצורה העליונה והטהורה ביותר. מעמד זה מעניק לנו הרבה מאוד כח פנימי לעמוד בו ודורש מאתנו להכיל גמישות של תנועה במידות עצמן.

המשימה להיום, היא לייצב את הקומה שרכשנו, להתבונן בדברים ולמלוך, להרגיש את קו האמצע, ללמוד את המינונים, ולדייק אותם עוד יותר, להטמיע ולהפנים את העבודה השבועית. בשלב הזה אנחנו והגוף שלנו למדנו מהו המינון הנכון על הדבר שכרגע בעבודה ובתשומת לב (כל דבר שבחרתם להנהיג בו מינונים ומידות, הנהגת הזמן/האנרגיות שלנו בתוכנו: היכן שתשומת הלב שלנו = שם אנחנו נמצאים, בעבודה הפנימית שלנו עם עצמנו, עם המשפחה, בעבודה/בעיסוק, באכילה בהתמכרויות, במצבים ריגשיים, מחשבות מורידות, אמונות שגויות, תאוות, גאוות, קינאות, זיופים, מניפולציות, עצלות, העדר אמונה ביכולות ובמי שאנחנו באמת וכו').

כלי העזר שלנו:
אני מזמינה אותנו להרגיש את העוצמה שעומדת לנו ומגיעה מתוך המעמד עצמו ועוזרת להמשיך להחזיק את האיזון (אנחנו ביחד בתהליך, מי יותר מי פחות - ביחד). כן *כח ההתגברות של הגבורה עומד לרשותינו כשקשה, שנובע מתוך רצון להייטיב עם עצמי מהעומק, לעשות אותי מאושר/ת באמת. יש קולות פנימיים שחשוב להגביר את קולם שישמעו בנוכחות איתנה. *ועוצמת החמלה, האהבה והעדינות של החסד שעומד לנו בכל פעם שנבחר בו.


דויד ורחל שביעקב ויעקב שבדויד ורחל.
היה על דויד להילחם מלחמות רבות ומאבקי פנים וחוץ כדי להגיע למצב יכולת למלוך. הדין היה קשה (זה קשה לפנות את המיותר, המזויף, הלא נכון והלא ישר Aligned - אלו אלמנטים שגוזלים מאתנו המון כוחות, ותשומת לב, והם הסחות דעת, ולכן יש נחרצות לגביהם). רחל שבאצילות היתה וחיכתה להגשמת אהבה ומימוש עם יעקב. לתחושתי גם חווה שייכת למלכות, כי היא מורידה הכל (כולל אותנו) לארץ, לידיעת עצמנו וללימוד ולהתפתחות והגדילה.

השלמות שבשלם:
מלכות שבתפארת - היכולת להנהיג מתוך אמת עליונה ואיתנה, הרמוניה ושלום הפנימי בין כל חלקינו - סינכרון. כשהמידות והמינונים מאוזנים, קל להנהיג.
תפארת שבמלכות - ההרמוניה שביכולת להנהיג. ההנהגה שמסייעת להנכחת האמת, הרמוניה והשלום הפנימי (עבודת המינונים והאיזונים עצמה).

הרגל
נדרשים כ- 21 יום כדי לסגל מנהג חדש, ולכל מי שאיתנו פה היום, מכאן זה יעשה יותר קל. הספירה בשלב הזה, עוטפת ומחבקת, ויש הנאה ונועם מהחיבוק הזה. עצם נוכחותנו כאן, היא גם עבודה על מידתיות המידות בהתמדה! בואו נאשר את עצמנו על התהליך שאנחנו עושים:
כל הכבוד לנו!

שבת שלום ומבורך,
באהבה וברצון


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י