אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנה. 20 במאי 2022 בשעה 4:40

🤍


34 יסוד שבהוד

ספרנו אתמול בערב: 34.
הספירה לשבוע זה: הוד (אהרון הכהן), רגל שמאל.
הודייה (על שהיה, הווה ויהיה) והודאה, וידוי מתוך גילוי הלב והאמת, התמסרות, ענווה, יראה, מרשים, אצילי ומעורר השראה.

ההתקשרות - שזה קשר, יכולת לתקשר ולהיקשר, וחיבור ויכולת להתחבר, חיבור עמוק מתוך הכרת התודה וגילוי הלב. כשאנחנו מעלים את הכרת התודה שלנו (וגילוי הלב) מתוך היסודות, מתוך העומק, מתוך הקרביים, אנחנו למעשה מחברים שמיים וארץ ביסודם, בשורשם, והאמת ישרה Aligned איתנו. אחת האיכויות של מידת היסוד היא יכולת התחברות והתקשרות, כשהחיבור הוא למן היסודות, הביניין שנבנה (מערכות יחסים), יהיה יותר יציב, מחובר, הרמוני, מאוזן, שלם. ככל שהחיבוקים יותר עמוקים, ומתבצעים ביסודות, בשורשם של הדברים, במקור, כן החיבורים חזקים, איכותיים ומהותיים יותר. למעשה בכל הצורות והחיבורים, אנחנו פועלים על חיבורי שמים וארץ, או חומר ורוח, וככל שיש לנו יכולת להעביר יותר, כך הכלי שאנחנו הופך לצינור אינסוף.
היסודות של הכרת והוקרת התודה מתוך גילוי הלב נובעים מתוך ההכרה שהכל הוא אחד, מקור אחד, שורש אחד, יסוד אחד.
התקשרות זו, חיבורים אלו עם אנשים, מתוך ענווה שבהכרת התודה (וההודאה - שאני אנושי/ת, ולא מושלם/ת), מתוך שוויון הנפש, מוסיפים איכויות ליסודות מערכות היחסים שלנו, ואחד הדברים שהכי מרפא אותם, הוא פשוט לקבל את האחר כפי שהוא, ולאהוב אותו כפי שהוא, לראות את החלק האחד שבו. לחדול מלנסות לשנות או להתעצבן, או לרטון על התנהגויות או תכונות - במקום זאת, לברך על כך! (אתמול למדנו את יכולת ההיפוך, דווקא היכן שקשה. אפשר להיעזר בה להיום ולהעמיק עד ליסודות).

המשימה היומית למי שיבחר בה, לזהות את הדבר העיקרי שאנחנו לא מקבלים באדם יקר/קרוב אלינו, ולחבק בדיוק את החלק הזה בו/ה, להעריך אותו, ולראות בו את הטוב והאלוהי בו (עוזר לזה, כשמצליחים לראות איך החלק הספציפי הזה באחר, מייטיב איתי, מה זה מאפשר לי לעשות/להיות/לבטא מתוכי/ללמוד/להרגיש/איזה שיעור זה משרת, מהי ההשתקפות באחר עבורי).

למתקדמים
לעשות אותו דבר רק עם חלק בתוכנו שיותר קשה לנו איתו בזמן זה. לומר: אני מקבל/ת, אוהב/ת, מעריכ/ה את עצמי גם עם <הדבר>".

יוסף שבאהרון ואהרון שביוסף.
הכהן נבחר להיות הצינור שמעביר ברכה לעם. ברכה שעולה מן היסוד, בכוחה לתקן בשורשם של הדברים, זו איכות הברכה (ברכה, היא הרגל של האות ג', היא גזע קטן ועצמאי שנולד לאמא גזע של עץ. אלו התולדות, דבר שיצא ממך, ויש לו יכולת להתקיים בזכות עצמו ללא תלות, כמו ילדים. זו כוחה של ברכה, התולדות - המשכיות). הברכה ניתנה לכהנים: לאהרון ובניו שיברכו את העם, ויוסף הוא ביסודם של דברים, "צדיק יסוד עולם".

"יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ.
יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.
יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.
וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם."
(במדבר ו' כ"ב)

השלמות שבשלם:
יסוד שבהוד - החיבור וההתקשרות מתוך גילוי הלב, האמת, מתוך הכרת התודה והוקרתה.
הוד שביסוד - הכרת והוקרת התודה מתוך גילוי הלב והאמת שמאפשרים התקשרות וחיבורים עמוקים יותר, בבסיס המהות, באחדות.

באהבה,
שבת שלום,


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י