סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנה. 24 במאי 2022 בשעה 5:33

38 תפארת שביסוד

ספרנו אתמול בערב: 38.
הספירה לשבוע זה: יסוד (יוסף), איבר הרבייה הגברי.
חיבור בין שמים וארץ, חיבור בין כוחות מנוגדים, להגשים, להוציא לפועל, מהלכה למעשה, לזהות את המקור ואת המהות ביסודיות, להתחבר לשורשים.

התפארת, עוזרת לנו למצוא את המידתיות הנכונה, את ההרמוניה כדי לאזן ימין ושמאל, פנים וחוץ. נאמר על יוסף: "וַיְהִי יוֹסֵף, יְפֵה-תֹאַר וִיפֵה מַרְאֶה." (בראשית ל"ט ו'), כאימו רחל, כלומר ההרמוניה באיכויות שלו, מעלה את יופיו מבפנים החוצה (התנועה היא תמיד מבפנים החוצה), כך שהבפנים והבחוץ, אחד הם, בהלימה ובאחדות.

המשימה להיום למי שיבחר בה, לזהות את המידתיות הנכונה לאיזון הרמוני ושלום פנימי בתוך ובין 4 מהגופים העיקריים שלנו.
לזהות את הרצונות והצרכים של הגוף הפיזי - אלו הם המזונות (שבאמת מזינים), מנוחה מול תנועה, ריפוי פיזי - להיות טוב לגוף שמכיל אותנו ומפעיל ריפוי כל העת (לרוב, זה פשוט לא להפריע לו, לא להעמיס רעלים), ולמתקדמים: לזהות מה עושה נעים... מה הגוף באמת אוהב, מה מעיר אותו.
לזהות את הרצונות והצרכים של הגוף המנטלי - אלו הן האמונות והמחשבות שלנו, לחשוב לחיוב ולטוב (גם כאן, לא לצרוך רעלים במדיה או מאנשים אחרים שלא עושים לנו טוב - לבחון התרחבות/כיווץ בלב, כך נדע). למתקדמים: להטמיע אמונות נכונות ("אני מקבל/ת אוהב/ת ומעריכ/ה את עצמי כפי שאני, עם מה שיש בי", "כל שבא הוא טוב ושפע ולטובתי"... העיקריות שבהן)
לזהות את הרצונות והצרכים של הגוף הריגשי - לברר כיצד אנחנו מרגישים ולדעת להעניק לעצמנו אהבה ללא תנאי, להיות האמא הכי טובה שלנו לעצמנו, לאפשר לרגש לעלות ולהיות, להכיל אותו באהבה ותשומת לב - כמו גם לדעת מתי לשים לו גבול (גם כאן, לא לצרוך רעלים ריגשיים, רגשות כבדים ששוקעים והופכים לביצה). למתקדמים: להרגיש את האהבה ללא תנאי שלנו אלינו, בלב, בבטן, במקלעת השמש.
ולזהות את הרצונות והצרכים של הגוף הרוחני - רצון הנשמה והלב, הדרך שמובילים את חלק האנוש שאנחנו, כל אחד בדרכו. למתקדמים: לשמוע את קריאת הלב, וללכת ולעשות לפי דבריו, כי הנשמה שלנו יודעת יותר טוב... ואז יש יותר הלימה, והוויה.

העבודה על התפארת שביסוד, היא עבודה יסודית על מידות הרמוניות בגופים, שהם חלקים והתגשמות המהות שלנו. העבודה עם 4 מתוך הגופים שלנו, מאפשרת לנו חיבור יותר נכון וטוב עם עצמנו, וכמו שבפנים כך בחוץ - גם ישפיע על החיבורים שלנו עם אנשים אחרים, שזו איכות היסוד.
זו עבודה מתמשכת. להיום מספיק לבחור נושא אחד, שהוא הכי משמעותי כרגע, ולהתבונן בו, למצוא את המידה הספציפית לנו שמביאה לאיזון, למשל בין עשייה למנוחה ואם הצלחנו לעשות שינוי קטן במהלך היום - לאשר את עצמנו (לתת אישור ולהיות באושר). זה להיות בקשב לגופים.

למתקדמים:
לראות את החיבורים האלו, מתוך שינוי פנימי, כיצד התממש בחיצוני, להתבונן בהשלכה הזו, לראות את היופי הפנימי הייחודי שלי (כל אחד לעצמו), ולהתענג על היופי הזה. זה לעבור בכל הגופים ולבדוק את המידתיות המאוזנת לכל אחד מהם, ואז ביניהם ואז, בין בפנים לבחוץ. זה לשאול "מה שלומי?" במשך היום ולקבל כל פעם 4 תשובות (לזהות מאיזה גוף יותר קשה לקבל תשובה, ולחזק שם). זה לייצר שיח פנימי שדיברנו עליו אתמול, ולהעשיר אותו, בנפח ועומק יסודי יותר.

יעקב שביוסף ויוסף שביעקב (אבא ובן).
מעניין מאוד להתבונן בדמות הזו, יוסף. בירידה למצריים, בכך שלא שמר טינה לאחיו, ויכול היה לאחדם מתוך האחדות הפנימית ההרמונית שבו עצמו. אח"כ הסירוב לאשת אדוניו - גבורה על היצר, אח"כ הבור בכלא שם שמר על חיבור עם בוראו, ומהמקום הנמוך ביותר עלה לגדולה. הכל רצו בקירבתו, אחיו קינאו בו על ההרמוניה הזו. "בן פורת יוסף", על שום שפתר ותפר את החלומות, ידע לחבר מיידעים, "צפנת פענח" - על שום שידע לפתור ולפענח צפנים. מזכיר קצת את השלמות של שלמה, לא ?

השלמות שבשלם:
תפארת שביסוד - ההרמוניה והשלום הפנימי שביכולות החיבור וההתקשרות שלנו.
יסוד שבתפארת - יכולות החיבור וההתקשרות שלנו שמביאות להרמוניה ושלום פנימי.

באהבה,


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י